הטובים לטייס ולסיירות

הטובים לטייס ולסיירות

שני אירועים משמעותיים של המרכז לשרות משמעותי, שמקדמים את התלמידים לקראת היעד שהציב במרכז, התקיימו השבוע במטרה לעודד גיוס ליחידות עילית בקרב תלמידי אשדוד. שני האירועים היו מרגשים ומרתקים כאחד. התלמידים חוו חוויה מכוננת והצוות החינוכי מזהה עלייה במוטיבציה.

אחד היעדים של המרכז לשרות משמעותי במינהל החינוך הוא לעודד ולהכין את צעירי העיר העומדים לקראת שירותם הצבאי, שיתגייסו ליחידות עילית ולסיירות. במסגרת זו התקיימו השבוע שני אירועים משמעותיים: האחד – טקס מסדר כנפיים, והשני – הכנה ליום סיירות.

לטקס מסדר כנפיים יצאו 120 תלמידים מכל בתי הספר בעיר. הם באו לבסיס חצרים, לחזות באחד מהטקסים המרגשים בצה"ל שבו בוגרי קורס טייס של חיל האוויר מקסבלים את כנפי הטייס. "זהו אחד הטקסים הייחודיים בצה"ל והוא התקיים במעמד ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון" אומרת אתי לוגסי-טורקניץ, מנהלת המרכז המשמעותי באשדוד, ומתארת את החוויה כאשר "בשמים חלפו מבנים של מטוסים, החל ממטוסי הצוקית וכלה במטוס אף 15, וברקע מכריז המנחה ברמקול את שם בוגר קורס טייס הצועד לקראת מפקד חיל האוויר וזוכה בכנפיים הנכספות שהוצמדו לחזהו". רגע זה נחרת בזיכרונו של כל בוגר טייס אך את הרגע הזה יזכרו גם התלמידים שלנו, שהתרגשו וסיפרו כי היתה זו פעילות משמעותית ומשפיעה על המוטיבציה שלהם. "אשדוד, בין הערים היחידות שהוציאו עשרות תלמידים לטקס זה, אליו מוזמנות משפחות הבוגרים ואורחים  מיוחדים" אומרת גב' לוגסי-טורקניץ.

אל האירוע השני הגיעו 75 תלמידים מכל בתי הספר בעיר, במסגרת ההכנה שלהם ליום סיירות שמתקיים החודש (ינואר). לאחר קבלת הפנים בהם קיבלו כריכים ובקבוקי מים, היות והם הגיעו מייד לאחר לימודיהם, התאספו התלמידים באולם והאזינו להרצאה של יוצא אחת הסיירות אשר סיפר להם על התמודדות עם קשיים ועל המוטיבציה הנדרשת להתמודדות עם מצבי הלחץ שמזמן השירות. בנוסף קיבלו מידע על היחידות ועל סדר היום שיצטרכו לעבור ביום ההכנה. "המשך המפגש כלל פאנל של יוצאי סיירות אשר סיפרו על המסלול הצבאי וענו על שאלות התלמידים" אומרת גב' לוגסי ומציינת עד כמה היו התלמידים נרגשים ומרותקים. לאחר מכן יצאו הם לפארק לפעילות שטח במהלכן עברו 4 תחנות ספורטיביות שהיו "טעימה" מיום הסיירות: אלונקות, שקים, זחילות ועוד. על יום הכנה לסיירות הגיבו נציגי התלמידים מכמה בתי ספר:

– חן ממקיף ג' שרוצה להתגייס למטכ"ל: "יום זה מאוד משמעותי ותרם לי בכך שסיפק מידע רב והפגיש אותי עם אנשים ממקומות בכירים".

– יונתן ממקיף א' מעוניין אף הוא במטכ"ל: "המפגש היה משמעותי והפיח בי מוטיבציה להשקיע כמה שיותר ביום הסיירות".

– טדלה ממקיף ה': "פעילויות מאתגרות ומתישות. אני גאה בעצמי שעמדתי בכל המשימות וזה היה משמעותי ביותר ותרם לי".

– שיר ממקיף ח' שרוצה יחידות מיוחדות: "היה מאוד טוב ומועיל. הפאנל עזר לי להכיר אנשים שיותר פישטו והסבירו על היום סיירות".

– אפיק ממקיף ט' שרוצה דובדבן: "הפעילות תרמה ועזרה לי להבין מה יהיה ביום סיירות ולמה אני בא ואני חושב שאגיע מוכן יותר".

– יניב מנווה הרצוג: "פעילות חיונית למי שרוצה סיירות".

tayas 1

גם רכזות החינוך החברתי ומנהלי בתי הספר העל יסודיים היו מרוצים מהפעילויות ובירכו עליה. סיוון ממקיף ה': "תלמידי מקיף ה' שנכחו היום אמרו שהיה יום נפלא מועיל וממצה!!" שילה ממקיף ו': "התלמידים נהנו מאד וסיפרו לי שהמפגשים היו פוריים ומועילים. תבורכי על פועלך" וחגית בר ממקיף ד' סיכמה: "התלמידים שלנו חזרו מאוד מרוצים ונרגשים והודו לנו על החוויה היפה שחוו היום בטקס סיום קורס טיס. תודה על הכל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*