אצבע נגד, או אצבע בעין.

אצבע נגד, או אצבע בעין.

אף אחד, לצערנו, לא באמת מכין בשנת בחירות תיק עשייה חברתית ופוליטית של חברי מועצת עיר, לצערנו ולמזלם. אנחנו עם רדוד בכל מה שקשור למעקב פוליטי והיצמדות לעובדות, צריך להסתכל מזרחה לכיוון ירושלים כדי להבין מה כוחה של מילה, על אחת כמה וכמה, של הבטחה.

לא יהיה פה שיעור היסטוריה ובטח לא היסטריה, אנחנו ניקח אתכם רק 4 שנים אחורה, כיכר העירייה מתמלאת מידי שבת בגוש החילוני שמנסה בכל כוחו למנוע את סגירת העסקים בשבת. ואיפה שיש הרבה אנשים בתקופת בחירות תמצאו בוודאי מועמדים פוליטיים לבחירות למועצת/ראשות העיר.

לימים, תיקרא ההתכנסות העירונית תחת השם ״מחאת השבת״, למעט ש״ס ואגודת ישראל, כמעט כל סיעה שרצה למועצה התפארה בנציג שענה על הטייטל ״מוביל/ת מחאה״.

כל מי שהיה לו חלק פעיל במחאה בסדר גודל כזה או אחר לקח את נושא הסובלנות כחלק ראשון ומרכזי במצע, בצדק, הנושא היה חם, שלא לומר רותח, והסיסמא ״חיה ותן לחיות״ הפכה לדרך חיים וסיסמת הסיסמאות.

התפארו בה שמעון כצנלסון, תנועת אשדודים, הלביאות, אלי נכט, אלי לחמני, הלן גלבר ואולי עוד כמה…

הרעיון המרכזי סביב ״חיה ותן לחיות״ היה ונשאר ״איש באמונתו יחיה״, אף אחד לא תוקע אצבע בעין לאף אחד וכל אחד חי את אמונתו בשקט ואהבה.

 

״ברביעי הקרוב תתאתגר המועצה בהחלטה קשה נוספת, הקמת כולל ובית כנסת על קרקע נדירה בלב רובע טו׳״

 

שטח המחלוקת ברובע ח׳ – מתחם הנרקיס

 

לפני 3 שנים היה פיילוט ראשון שבינתיים נדחה והוא להקים כולל ובית כנסת על פיסת אדמה ברובע ח׳ שמוקפת קהל חילוני, האחרון שנשאר ברובע. הפגנה טובה והערכות אמיצה מצד הדיירים הצליחו להזיז כנראה משהו בקומה 5 שרק הצליחה להשתקם מהמחאה הקודמת והעניין ירד מסדר היום, נכון להיום.

ברביעי הקרוב תתאתגר המועצה בהחלטה קשה נוספת, הקמת כולל ובית כנסת על קרקע נדירה בלב רובע טו׳, האיזור היקר ביותר בעיר, חילוני ברובו עשוי לאכלס ישיבה וכולל שלא קשורים לדי.אן.איי המקומי בכלל, להזכיר שברובע טו׳ ויז׳ אין מבנה מתנ״ס או מרכז קהילתי והקיים מתאכסן בבית ספר ״אופק״ בתנאים של עיירת פיתוח. השטח שהיה אמור להיות התקווה היחידה של הרובע הכי צעיר בעיר ולתת מענה לעוד 2 רובעים שמקיפים אותו (יז׳ ן- טז׳) יהפוך לעוד שכונת מגורים שבליבה… כולל, בית כנסת ומקווה בן כמה קומות.

 

״כדי להצליח הפעם יצטרך ראש העיר יחיאל לסרי את האצבעות של אלה שנמנעו בפעם הקודמת״

 

מחאת השבת – המחאה הגדולה ביותר שידעה העיר אשדוד

 

״בין אלה שנמנעו נמצאת תנועת ״אשדודים״ של יניב קקון ומאיר אברג׳ל״

 

הנושא עלה להצבעה לפני חודש במועצת העיר ובצעד חריג ומפתיע לא עבר, ראש העיר שהופתע בלייב מההחלטה החליט באופן חריג (שוב) להעלות להצבעה את הנושא בפעם השניה ברציפות.

כדי להצליח הפעם יצטרך ראש העיר יחיאל לסרי את האצבעות של אלה שנמנעו בפעם הקודמת ואת האצבעות של אלה שחשבו שאם הם לא מגיעים לישיבה הם פטורים מביקורת.

בין אלה שנמנעו נמצאת תנועת ״אשדודים״ של יניב קקון ומאיר אברג׳ל שנמנעו בפעם הקודמת ועשויים להיות אלה שיטו את ההחלטה בעד או נגד, גם קוני טובול מתנועת ״המקומיות״ עשויה להיות שובר השיוויון, בפעם הקודמת לא הגיעה ולא הצביעה, כמו גם אלי נכט וסגנו, שמעון כצנלסון בכבודו ובעצמו שחשב שאי הגעה תסדר את העניין, אבל זהו שלא.

מי שבאמת ראוי למחמאות על עמידה על עקרונותיו מהקואליציה היו אורית אלמוזלינו-רייז וחנוך דרך ארליך שעמדו על המשמר והצליחו להפיל את ההצבעה באופן שמאוד הפתיע את ראש העיר, גם נאום חוצב להבות של ראש העיר לשניים לא גרם להם לשנות החלטתם.

ברביעי הקרוב כאמור יעלה העניין שוב להצבעה, האם בינתיים הצליח ראש העיר לגייס רוב? האם יניב קקון ואברג׳ל יבגדו באמון בוחריהם מאיזור טו׳ והאצבעות שלהם יהיו אלה שיעשו את ההבדל, האם ימנעו שוב? האם יצביעו נגד ומה יהיה עליהם אם יצביעו בעד?

גם אם למדנו ש״דברים שרואים מפה לא רואים משם״ עדיין יהיה קשה לראות 2 נציגים חילוניים שהתפארו בחבר סיעתם כמוביל המחאה, כמי שמחובר לאוכלוסייה החילונית והצעירה של אשדוד ומי שעשוי להיות אחד השחקנים הפוליטיים המשמעותיים בעתיד העיר ייכנע ללחץ ויסחור במהלך שעתיד לפגוע באורח חיים של דיירי רובע שלם, נותרו עוד יומיים כדי לדעת באופן סופי.

 

עיבוד צילום מתוך הפייסבוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*