פוליטקלי קורקט? טעות פוליטית או תחילת המסע לראשות העיר?

פוליטקלי קורקט? טעות פוליטית או תחילת המסע לראשות העיר?

השבוע המורכב (בלשון המעטה) של תנועת אשדודים נראה לכל הדעות כמו טעות נוראית, בכל מה שקשור לאכזבת קהל הבוחרים של התנועה שמכרה מצע חילוני, חברתי, דוגלת בשיוויון וזכויות להט״ב וכל מה שנשמע ליברלי, חילוני ודמוקרטי. עד כאן מגניב. חבר׳ה צעירים שהקימו תנועה עם ״סוג של״ דמוקרטיה בה כולם בוחרים את כולם חוץ מאת היו״ר שהוא בא כירושה עם השם וכעובדה.

למעט הפרטים השוליים מדובר בתנועה ותיקה יחסית, שלפני עשור גירדה את אחוז החסימה אבל בסוף לא נכנסה ו-5 שנים מאוחר יותר, ניסתה שוב והצליחה להיכנס עם 2 מנדטים למועצת העיר.

בהתחלה הרומן עם לסרי לא ממש עבד, ואת הסגנות קיבלו ״הלביאות״ ואלי נכט, למרות שמספר המנדטים בין השלושה היה שווה, 2 לכל סיעה. למרות ההישג קיבל יניב קקון את תיק הצעירים, ואת תיק הקהילה קיבל מאיר אברג׳ל, זה פחות או יותר התרגום של ההישג מבחירות 2018.

אה, ויש גם תואר ליניב, משנה לראש העיר. מה זה אומר בדיוק? תשאלו את יחיאל לסרי. באחת מישיבות המועצה שאל חבר האופוזיציה אופיר לסרי מה משמעות התואר ומה ההטבות אותן מקבל ״משנה לראש העיר״, וכך ענה יחיאל בעצמו: ״לתואר אין שום משמעות, מדובר בתואר כבוד שאני יכול לתת לכל אחד, אם אתה רוצה גם״  אתן לך בשמחה״, תבדקו, זה מוקלט.

 

 

השניים עבדו במרץ במשך 4 שנים והיחסים עם קומה 5 התחילו להתחמם, החלו פרגונים הדדיים ותקציבים לעשייה של השניים החלו לזרום… החיים יפים.

כל זה מוגש כפרומו להצבעה השבועית, לסרי חיפש עלה תאנה לבית הכנסת ברובע טו׳ הוא הבין שהבטן הכי רכה נמצאת אצל תנועת אשדודים, חודש קודם לכן הוא הבין שמסיעתו של כצנלסון לא תבוא הישועה וגם לא מנכט אז הוא הלך על האמצע וכיוון בכינון ישיר למרכז הגוף של השניים. בינתיים נעשתה עבודת גרילה על קוני טובול ושמעון ממן לגיבוי, שלא יהיו הפתעות. היה צריך פה ניצחון וכל האמצעים הפוליטיים כשרים.

ברור לכולם שסיעת אשדודים אשדודים ביום רגיל לא היתה מצביעה בעד, אין היגיון, הבליץ התקשורתי לפני, והלינץ׳ אחרי, רק מסבירים עד כמה זה לא הגיוני, מעולם לא היתה החלטה על הקמת מבנה שצרכה כזו תשומת לב, אשדודים הבינו את זה, אבל בחרו לקחת סיכון פוליטי שבתסריט מסויים יכול להכתיר את יניב כראש עיר.

 

 

איך אתם שואלים? ככה:

יחיאל לסרי, במידה ויזכה בבחירות הקרובות יהיה חייב להחזיר ליניב קקון טובה, שככל הנראה כבר הובטחה בחדרי חדרים, לסרי אוהב את נאמניו ויודע לפרגן להם, את זה כולם יודעים. הטובה שיחיאל יכול לתת מסתדרת מצויינת עם החלום של יניב קקון, סגנות בשכר. מכאן, הדרך מתחילה להיות רגועה וקלה יותר עבור יניב, הוא עובד בפוליטיקה, יש לו סמכויות, יש לו תקציבים ויחיאל לסרי מסמן אותו כדבר הבא.

באשדוד, למי שלא יודע, עד להודעה חדשה ואחוזי הצבעה של 100 אחוז מי שקובע מי יהיה ראש עיר הם אך ורק החרדים וש״ס. בין כל האופציות הקיימות היום, ותוסיפו לכך עוד 5 שנים של נחמדות ותמיכה מצד אשדודים בקדנציה הבאה בכמה נושאי דת, במי יתמכו החרדים וש״ס? שכבר השבוע הרעיפו עליו ברכות, אמסלם הוציא פוסט ברכה כך גם יהדות התורה שפירגנו מאוד (מן הסתם).

אשדודים יזכרו בפולטיקה המקומית כמי שאחראים לבית הכנסת/כולל בטו׳ עכשיו צריך רק לדעת מי זוכר יותר, מי משפיע יותר ומי ישכח?

ההגחכה שספגה השבוע תנועת אשדודים השבוע ברשתות היא חסרת תקדים, אך במידה והעניין יישכח עד אוקטובר כמו שאנחנו נוהגים לשכוח במדינה עמוסת הכותרות, יוכלו אשדודים להתנחם בימים הלא פשוטים שעברו עליהם, במידה וכן שיחקו אותה, אבל במידה והציבור שלהם מאוכזב כמו שהוא אומר ומצהיר שהוא, יכול מאוד להיות שהתנועה בכלל לא תגיע לסבב הבא.

אמרו חכמים לפנינו יגידו בוודאי אחרינו… ״ימים יגידו״

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*