באשדוד ילמדו שחיה כבר מכיתה ב׳

באשדוד ילמדו שחיה כבר מכיתה ב׳

כעיר ששוכנת על חוף ים וחלק משמעותי מאוד משעות הפנאי של תושבי העיר אשדוד קורה לאורך חופיה המדהימים של העיר אשדוד בחנו לאחרונה ברשות הספורט את הקדמת לימודי השחייה בבתי הספר שהיו נהוגים בכיתה ה׳ לכיתה ב׳.

אתמול התבשר יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט העירונית שמר ניצן יעקב, מפקח (הוראת חינוך גופני) מלשכת מחוז דרום- פיקוח במשרד החינוך שיש אישור למהלך. המהלך יחל באופן מיידי בבתי הספר ובסוף השנה הנוכחית ייבחנו ההיבטים לגבי המשך הפעילות. המהלך יתבצע מן הסתם בהדרגתיות כך שתלמידי כיתות ה׳ לא יפגעו חלילה מהמהלך אך בתום תקופת ה״תפר״ יהנו תלמידי העיר אשדוד בכל מסגרות החינוך בהקדמה משמעותית של 3 שנים בלימוד השחייה.

שחייה הינה פעילות גופנית אירובית, שהעוסקים בה מפעילים את כל חלקי הגוף. בניגוד להליכה ולריצה, שבהן הדגש הוא על הפעלת הרגליים, בשחייה מפעילים גם את הידיים. השחייה מחזקת שרירים, מגמישה אותם ומפתחת קואורדינציה שאינה גורמת לנזקים בריאותיים כל עוד מבצעים אותה נכון. השחייה עובדת על מירב קבוצות השרירים בגוף, אך רק מי שידע איך לשחות ישיג את התוצאות והמטרות שאליהן הוא מכוון.

מרכז
פעילות שייט לילדים במרכז לספורט ימי

•     השחייה תפתח את בית החזה, תגדיל את נפח הריאות כתוצאה מהמאמץ הגדול מכל ספורט יבשתי.
•     הפעלה של הידיים ומירב קבוצות השרירים הקיימות בגוף.
•     ניתן לשחות גם עם פציעות ספורט (נעזרים בספורט הזה לשיקום מפציעות אורטופדיות)
•     העומס המופעל על הגוף נמוך במיוחד בשל ייחודם של המים.
•     מספר הפציעות בשחייה נמוך יחסית לעומת ענפי ספורט אחרים .
•    שחייה נכונה תשפר כמעט את כל מרכיבי הכושר הגופני ותפחית בלחץ נפשי.
•    בעלי עודף משקל מוצאים את השחייה כפעילות גופנית בה הם מצליחים בצורה הרבה ביותר.
•    השחייה מועילה לילדים בעלי בעיות בתפקוד מוטורי ובעיות נפשיות או רגשיות

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט: ״חלק משמעותי מפיתוח הספורט הימי באשדוד מותנה בידע בסיסי בשחייה, כחלק מחזון ״אשדוד עוברת למערב״ שהנהגתי וכולל הגברת האירועים והצבת המרכז לספורט ימי בחזית הפעילות הימית היה לי ברור שנושא הידע בשחייה הוא התנאי הבסיסי למהפכה.

הקדמה ב-3 שנים היא מאוד משמעותית לביטחון העצמי איתו יגיעו הילדים לים וכמובן להישגים משמעותיים. אשדוד היא מעצמת שחייה הישגית, שמות גדולים כמו ורד בורוכובסקי, ויעקב טומרקין יצאו מאשדוד להישגים עולמיים. גירוי מוקדם יותר לילדים יכול מאוד להיות התהליך שיקרב עוד ועוד ילדים לספורט המים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*