שני זרמים סביב שולחנות עגולים

שני זרמים סביב שולחנות עגולים

בית הספר החדש מקיף י"א קיים השבוע "שולחנות עגולים" ואירח תלמידים ממוסדות אחרים: ממקיף י', מבית ספר אופק ושירת הים. בקבוצות הדיון שעסקו בסוגיות חברתיות וערכיות, השתתפו תלמידי עם ליקויי שמיעה והנהגת ההורים.

תלמידי מקיף י"א אירחו השבוע תלמידים ממקיף י' מבתי הספר היסודיים אופק ושירת הים, תלמידים עם ליקויי שמיעה ואת הנהגת ההורים הבית ספרית. היה זה במסגרת שבוע החשיפה העירוני להגברת המודעות לצרכיהם של האוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים והוא נשא אופי של דיונים אינטליגנטיים סביב שולחנות עגולים, במטרה להתמודד עם דילמות ערכיות בהם אנו נתקלים בכל עת.

"ואהבת לרעך כמוך" איננו רק פסוק מקראי אלא תביעה ערכית מכל אדם לאהוב את זולתו כמוהו. גם אם מדובר בתביעה בלתי הגיונית, שהרי כיצד אפשר לחייב אדם לאהוב את האחר כפי שהוא אוהב את עצמו? מכל מקום מדובר בשאיפה ערכית אליה כל אדם צריך לכוון. "מדובר בעבודה מתמדת וברצון כן לסייע לאחר, לקבל את השונה, לכבד את הזולת" אומרים במקיף י"א ומציינים את הבחירה המוצלחת בפסוק זה שמשמש כסלוגן לשבוע החשיפה לאוכלוסיות עם מגבלויות.

השולחנות העגולים שהתקיימו בבית הספר יצרו סביבה חווייתית, ערכית ומשמעותית, אשר ילוות את התלמידים זמן רב. סוגיות שונות שעלו על השולחן העמידו אותם לנוכח המציאות כפי שהיא משתקפת בחיי היומיום עבור תלמידים עם צרכים מיוחדים. "העובדה שבית ספר כללי מארח תלמידים מהזרם הממלכתי דתי מלמדת על הפתיחות הרעיונית והרצון המשותף להתמודד עם סוגיות ערכיות הנכונות לקהילה האנושית בכלל" אומרים בבית הספר.

בפעילות נטלו חלק גם גב' טלי מימון מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד במינהל החינוך וגב' ניצן – מנהלת המתיא. אריה מימון, ראש מינהל החינוך, מסר את ברכתו והרעיף מחמאות על היוזמה לדון בסוגיות אלה במשותף עם מוסדות דתיים (אמי"ת י' ושירת הים).

לבנת זיק, מנהלת מקיף י"א, שיבחה את צוות המורים על הארגון המופתי ועל הקונצפט המפתיע אשר יהווה פלטפורמה מתאימה למפגשי המשך בנושאים אחרים. "השונה והאחר הם חלק מהחברה ואנו חייבים לגלות אמפטיה והזדהות עם צרכיהם המיוחדים של אוכלוסיות אלה. אצלנו עושים זאת בהרבה אהבה, הודות לתלמידים ולצוות המורים" היא מסכמת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*