מקיף י"א משיק פודקאסט חדש

מקיף י"א משיק פודקאסט חדש

במסגרת תכניות ההעשרה הפועלות בביה"ס ובמטרה להזמין את התלמידים ליזמות ולחשיבה יצירתית מעוררת השראה, הקימו במקיף י"א באשדוד את "נבונקאסט" – פרויקט חדשות בית ספרי ברוח יצחק נבון ומשנתו.

תלמידי כיתת המנהיגות במקיף י"א אשדוד, יצאו לדרך עם פרויקט חדשנות חינוכי חדש: הסכת (פודקאסט) חדשות בית ספרי. במסגרת הפרויקט, התלמידים הודרכו ביצירת כתבות משודרות, מותאמות לאינטרנט ולרדיו, באופן עצמאי ובעזרת כלים נגישים ברשת.

הסדנה המעשית ליצירת ההסכת נערכה על ידי העיתונאי מתן צורי מידיעות אחרונות, בעזרתם של צוות מורים ומנחים מבית הספר. במהלך הסדנה, למדו התלמידים כיצד לגבש רעיון לכתבה, לבצע תחקיר, לאסוף קטעי קול ולערוך את הפודקאסט. כמו כן, הדגש בסדנה היה על היבטים של ניסוח וביטוי, הגייה נכונה ועברית תקנית.

השידור הראשון של הסכת החדשות הבית ספרי, יצא לאור לפני כחודש והוא עסק בנושא "לימודים בצל המלחמה", כאשר הוא מציג מהדורת חדשות כולל ראיונות עם תלמידים ומורים מבית הספר, ודעתם על המצב.

תלמידי כיתת המנהיגות הביעו התלהבות מהפרויקט ואמרו שהסדנה הייתה מעניינת ומעשירה, שהם הבינו איך ליצור כתבות משודרות מקצועיות, וכיצד להעביר מידע בצורה מושכת ומעניינת. הם שמחים שהפודקאסט שלהם יצא לדרך והם מקווים שהוא יגיע לרבים.

מנהלת בית הספר, ליבנת זיק, מברכת על הפרויקט החדש: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם ידיעות אחרונות ובעיקר מתן צורי שהוביל את הסדנה ליצירת ההסכת. זהו פרויקט חינוכי חדשני ומאתגר, המאפשר לתלמידים לפתח מיומנויות חשיבה ביקורתית, כתיבה ועריכה, וכן מיומנויות תקשורת יעילה. אנו מאמינים שההסכת יהיה כלי חשוב להנגשת מידע לכלל תלמידי בית הספר, וכן ליצירת שיח משמעותי על נושאים שונים הקשורים לבית הספר ולחברה".

פודקאסט החדשות הבית ספרי של מקיף י"א אשדוד, זמין להאזנה באתר האינטרנט של בית הספר ואחת לחודש נשלח קישור עם ההסכת החדש למורים, לתלמידים ולהורים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*