שגריר גאורגיה באשדוד – משה בוטרשוילי מדבר על הכל

שגריר גאורגיה באשדוד – משה בוטרשוילי מדבר על הכל

משה בוטרשוילי (59) המשנה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והממונה על הספורט ותרבות יהדות גיאורגיה בעיר אשדוד מוכר לכם אולי בכינויו "משה הבולדוזר" מאשדוד. בעשר אצבעות הגיע להישגים פוליטיים מרשימים, ללא תמיכה כלכלית ועשה הכל בעצמו כשהדבר שהכי בולט בעשייתו הוא ליבו הגדול והרחב והרצון העמוק לעזור לכל. רגע אחרי חגיגות יום יהדות גיאורגיה באשדוד ולפני שמתחילים קמפייני הבחירות הקרבות – ראיון עם משה בוטרשוילי

משה בוטרשוילי, נשוי למאיה+ 3 ילדים וסבא לשישה נכדים (חמישה בנים ובת) נולד בגיאורגיה בעיירה "קולשי" בה כולם היו יהודים, מעין ירושלים הקטנה של גיאורגיה,  עלה לארץ ביום 20 במרץ 1972 והיה בין התושבים הראשונים של רחוב קרן היסוד באשדוד. הוא למד בתיכון מקיף ב' ובישיבת פונוביץ 'בבני ברק, עשה שירות סדיר מלא ויום לאחר שהשתחרר התחיל לעבוד בחברת חשמל שם היה במשך 37 שנה ע. קב"ט של אשדוד והסביבה. בחברת החשמל אגב, היה כבר מוכר לכל, מפני שכבר בגיל 13 היה עובד בחופשות בית הספר במטבח בחברת חשמל ובחופשים בצבא, שכן למרבה הצער איבד את אביו כשהיה רק בן שלוש וסייע לאמו בפרנסת הבית…

את צעדיו בפוליטיקה המקומית התחיל בשנת 83' עם אפרים גור ברשימה 'אחדות' כנציג הצעירים. למועצת העיר הוא נבחר לפני כשלוש קדנציות, ובקדנציה הזו קיבל גם מינוי אישי מראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי, כ-משנה לראש העיר. הוא משתתף בכל הישיבות וההחלטות שעומדות על הפרק, בישיבות הסגנים המתקיימות אחת לשבוע, ולעיתים במקרים בהם ראש העיר לא יכול להגיע מפאת עומס הוא מבקש ממנו להחליף אותו. בעבר עוד טרם היותו חבר מועצה , היה יועצו של ראש העיר דאז אינג' צבי צילקר.

כחבר מועצה תפקידו להביע את דעתו לייצג את בוחריו ולהשפיע ,חברי המועצה תפקידם לייצג ולהשפיע  על קבלת ההחלטות והעתיד לטובת העיר ותושביה. מעבר לתפקידיו הוא הקול והלב של בני הקהילה הגיאורגית בעיר.

לסרי-ובוטרשווילי

את בוטרשוילי, לא תראו לבד לעולם, כל הזמן יושב בפגישות עם אנשים שונים, שומע ומנסה לסייע בכל הכלים שברשותו, מקבל הרבה טלפונים ופניות מידי יום – עוזר בכל התחומים לכולם ומאוד מחובר "לעם" ולתושבים.

איך אתה מסביר שהפכת למייצג הקהילה הגיאורגית?
"אני אחד מהקהילה וקשור לעם, אני אדם פשוט ומחובר לכולם, המשרד שלי פתוח וכולם יכולים להגיע ולפגוש אותי. צמחתי מהם ואני מתמיד ומשתדל לתת אוזן קשבת ומנסה לתת מענה ועזרה לכל דורש. אם הציבור  אוהב ורוצה אותך לא צריך כסף ותורמים. האהבה שלהם והנאמנות שלהם מרימה אותי למעלה. יש שתומכים בי כבר שלוש קדנציות ברצף ובעזרת השם אני מקווה לקבל את אמונם גם בקדנציה הרביעית. נבחרתי על ידי גיאורגים ברובם אבל מרגע שנבחרתי אני משרת את כל הציבור באשדוד אני שליח שלהם ומשרת את כולם, משרת ציבור ללא יוצא מן הכלל".

פוליטיקאים  מנוסים על משה אומרים שגם אם יישב בחו"ל את המנדט שלו יש לו. עכשיו, כשנה לפני הבחירות הבאות הוא לא מסתפק במנדט אחד וכבר החל לעבוד על המנדט השני והשלישי. ברשימה של בוטרשוילי אפשר יהיה באמת לתרום לעשות ולסייע. "מי שרוצה באמת להיכנס לפוליטיקה מוזמן להגיע כבר עכשיו, אני מוכן לשמוע ולהכיר, המקומות שלי הכי ריאליים", אומר בוטרשווילי.

הישגים לקהילה הגיאורגית שאיש לא הביא לפניו

בזכות התמיכה של בני העדה הגיאורגית בבוטרשוילי, הוא מצליח לקדם פרויקטים מפוארים ותרבותיים רבים לקהילה שלא היו בעבר, כך למשל הוקם לראשונה "בית תרבות יהדות גיאורגיה", חוגגים בגדול את יום יהדות גיאורגיה בכל שנה באמפי עם האמנים הכי גדולים מהארץ והעולם, חוגגים את יום האישה, ספורטיאדה, הקמת מחול ותיאטרון גאורגי, מקיימים נסיעות לקברי צדיקים, פעולות הסברה, פעילויות לכל האוכלסייה ,הופעות בחנוכה לילדים, הבאת אומנים מהשורה הראשונה בארץ לצעירים ופעילויות לכל שכבות הגיל בקהילה , הפרשות חלה בינלאומיות, סיורים בבתי הכנסת של הקהילה שמירה על המסורת ועוד פעילויות רבות שהדף לא מספיק  להכילם.

אוהד-יפרח-משה-בוטרשוילי-יורם-אסרף-וגל-אייש-ממייק-בייק-בטור-דאשדוד

בקרוב יוקם מוזיאון ההיסטוריה הגיאורגית היהודית בבית התרבות באשדוד, בכך פונה לכל הגיאורגים בישראל בעולם להגיע, לחוות להכיר וללמוד את המסורת והתרבות של הקהילה המפוארת, העשירה והמרשימה שטרם קיבלה את החשיפה המגיעה לה. האוצרת יעל ויזל ונעמי אדר הופמן, המשנה למנכ"ל החברה לתרבות הפנאי באשדוד והממונה על מוסדות האמנות בעיר, מובילות צוות מקצועי שמגיע לבתים של בני הקהילה ואוצר תלבושות, כלים וסממנים שונים של הקהילה.

מה הקשר שלך לספורט?
"זו הקדנציה השנייה שאני ממונה על ספורט. בתקופתי הגענו להישגים רבים בספורט באשדוד כמובן שראש העיר נתן לי את כל העזרה והסיוע להצליח ,  חלקם- פרס שרת התרבות והספורט כעיר ספורט מובילה. אין אצלנו תחום או ענף ספורטיבי שאין לנו בו ייצוג בכל הליגות הבכירות בתחומים. מעבר לזה, אנחנו תמיד מנסים להתקדם, לשפר ולהיות יותר טובים ויעילים. זו גם עובדה שהספורט מוביל ומצליח באשדוד בכל הארץ רואים בנו מודל וראש העיר מאוד גאה בכך.
יש אנשים מאוד מקצועיים ברשות הספורט העירונית, לכולם הבנה בתחומי וענפי הספורט השונים. לא סתם אנשים, כולם מצטיינים מהתחום שבאו מהעולם הזה".

היו כמה שינויים ברשות הספורט בשנה האחרונה

"אנחנו מקיימים פעילות באופן שוטף בכל ימות השנה ומקפידים אחרי כל אירוע לעשות חושבים ולבחון מה יש לשפר לפעם הבאה, לקבל תובנות ותמיד שואפים להשתפר. למזלנו נבחר לתפקיד המנכ"ל  איש מאוד מקצועי אחד שאכפת לו … אחרי מיקי רוזנברג שהיה מנכ"ל הרשות, חששנו שהספורט באשדוד ידעך, אולם למזלנו הגיע האיש הנכון ,זהו תענוג גדול לעבוד עם יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט המכהן- איש עבודה חרוץ ויקר שמאז שהגיע אנחנו ממשיכים לטפס מעלה מעלה."

משה-בוטרשוילי-בטור-דאשדוד

אז מה התחדש השנה בפועל, עבור התושבים?
"העבודה מתחלקת לשניים- החלק הראשון שם דגש על לשמר את הקיים ולשפר מה שניתן. בחלק השני אנחנו כל הזמן בחשיבה מתמדת ובחינה של מה עוד ניתן לעשות לרווחת התושבים ומשתדלים להוסיף עוד פעילויות שונות בתחומים שונים שלא היו בעבר כמו למשל: טור ד'אשדוד- רכיבת אופניים עממית בפארק נחל לכיש, מרוץ לילה מחוף אל חוף, הקמתו של המרכז למצוינות בג'ודו, שדרוג ושיפור המרכז הימי וכמובן בעתיד- הקמת קריית הספורט ועוד דברים שנבחנים על הפרק…"

מה מכל הפעילויות שציינת קשור לספורט עממי?
"הכל. פנינו אל התושב- אנחנו שמים דגש על פעילויות עממיות ללא תשלום לכל הגילאים- החל מגני הילדים וחלה בבתי הספר היסודיים והתיכונים. האג'נדה של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ושל רשות הספורט העירונית היא לגדל ילדים ספורטיביים, לחנך כבר מגיל גן לאהבה לפעילות גופנית והבנת חשיבותה ולהפוך את הפעילויות הגופנית לחלק מפעילויות היומיומית שלהם. אני חייב לציין שללא העזרה של ראש העיר לא היינו מגיעים לזה מבחינת תקציב, תמיכה ועידוד. יש עבודה שנעשית בשטח ולא רק סיסמאות שמפוזרות ואנחנו מאפשרים לכל תושב באשדוד נגישות לפעילות הספורט העממיות שלנו".

לקראת הבחירות

אם תהיתם, בוטרשוילי לא חושב על לרוץ לראשות העיר, מבחינתו הוא אומר: "יש לנו ראש עיר טוב ואני אעמוד מאחוריו באש ובמים". לגבי התלונות שעלו על פרויקט התחבורה הציבורית בקרב התושבים בשנה האחרונה הוא אומר: "אני מצדיק את האנשים בכל הנוגע לכך שזה קשה לעמוד בפקקים וכולם רוצים להגיע כמה שיותר מהר והפרויקט גורם לפקקים, עם זאת, מנהיג צריך לקחת החלטות לטובת העיר אשדוד וזה בדיוק מה שד"ר יחיאל לסרי עשה- הוא חושב קדימה על עתיד העיר ורווחת התושבים. אנשים, מפני שהם עומדים בפקקים קצת עצבניים אבל בעוד זמן מה כשיראו מה קורה ואת השינוי החיובי, הם יבינו איזו עשייה מבורכת הפרויקט הזה לעיר. אנשים גדולים עושים דברים גדולים ויחיאל לסרי בהחלט אדם גדול", אומר בוטרשוילי.

משה-בוטרשוילי-ומשפחתו

מה לגבי המתמודדים הפוטנציאלים אל מול ראש העיר המכהן? חושב שלמישהו יש סיכוי?
בינתיים איננו יודעים מי המועמדים מה שכן אני יכול לומר כי , אני מאמין בכל ליבי  שד"ר יחיאל לסרי ייבחר שוב . אני לא רואה תסריט כזה שמישהו יצליח לתפוס את מקומו. הוא עשה כל כך הרבה דברים חיוביים. כל אדם שעיניו בראשו מבין זאת.
תמיד היו ויהיו מבקרים אבל בבחינה אמיתית של המתרחש בעיר- הקמת האמפי,ביה"ח, טיילת הספורט , פעילויות הקיץ ,התרבות, הקמת  המלונות ,הסכם הגג לצעירים ,קריית הספורט העתידית,וכל פרויקטים והפיתוחים השונים לא ניתן להשוות את אשדוד של היום לאשדוד מלפני עשר שנים. כולנו גדלנו פה ויודעים מה היה פה ומה קורה פה היום. אם לפני עשור היו צוחקים עלינו כשהיינו אומרים שאנחנו מאשדוד ומתייחסים אלינו כפריפריה שכוחת אל,  היום ידוע שאשדוד מתקדמת ומתפתחת בכל התחומים מחינוך, ספורט, רווחה ובעצם בהכל . אני יכול לומר בוודאות שאין אדם שאוהב את העיר אשדוד יותר מלסרי., כבר ראינו ושמענו את כל אלה שמדברים… ולא עשו דבר. אם אני בוחן דיבורים מול עשייה- לסרי עושה" אם זאת אין מערכת בחירות קלה וצריך לעבוד קשה בכדי להמשיך את התאוצה והפיתוח של העיר .

ממנדט אחד לשלושה
כיום בוטרשוילי עושה את כל פועלו עם מנדט אחד בלבד. אם יתנו לו את ה"כוח", יוכל לעשות הרבה יותר הוא אומר וקורא לכולם לצאת ולהצביע בבחירות הקרובות, לתת תמיכה ומבטיח כי יראה למה הוא מסוגל.
"אני רוצה לאחד את כל העדה, להביא שלושה מנדטים כך שאוכל ולעזור יותר, שיהיה לי כוח. במקום כמה רשימות שונות ונציגים  מקרב הקהילה הגיאורגית, אני קורא לכל מי שרוצה לעסוק בפוליטיקה ולתרום לפנות אליי ולהצטרף.  אני מוכן לקבל כל אחד בזרועות פתוחות, בטח לשמוע ולהכיר. נכון, הרשימה שלי "גיאורגית", אבל אני חייב לשרת ולספק את הצרכים של כולם- דרך הקהילה הגיאורגית.  זה נכון יש לי קודם כל לפני הכל מחוייבות לקהל בוחריי אבל אני נותן מענה לכולם.

יש לך חלום אישי? שאיפות?
"אני מבקש כל יום כשאני קם בבוקר לעזור למישהו ולתרום למשהו, זה הייעוד שלי מבחינתי. ללכת לישון בידיעה שעשיתי משהו טוב היום. אני מודה לקדוש ברוך הוא שזיכה אותי באישה חזקה וילדים שעומדים לצידי ותומכים בי בלעדיהם לא הייתי מצליח ומבקש רק בריאות ".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*