פרויקט ניצוצות היוקרתי שיעניק השראה ותשוקה לתלמידים

פרויקט ניצוצות היוקרתי שיעניק השראה ותשוקה לתלמידים

ביום שישי נחנכה במקיף ה', לראשונה באשדוד, תכנית "ניצוצות" היוקרתית הפועלת רק ב-25 בתי ספר בארץ. התוכנית שמופעלת בשיתוף עם עמותת ניצוצות, נולדה מתוך רצון ליצור אצל התלמידים מוטיבציה פנימית ויכולת, לאתר עבורם פעילויות משמעותיות ולהפוך את מימושן לחלק מרכזי מחייהם הצעירים והבוגרים. התכנית מפגישה תלמידים עם הורים ובוגרים (מנחים) מתוך הקהילה ומחוצה לה בעלי "ניצוץ" בתחום ידע מסוים.

המנחים משתפים את התלמידים בניסיונם, במטרה לעזור להם לגלות מה מעניין ומלהיב אותם. במהלך השנה בוחרים התלמידים מתוך עשרות ניצוצות את הנושאים המעניינים אותם ונחשפים לא רק למגוון נושאים אלא גם לאנשים מעוררי השראה, בעלי ידע, תשוקה ו'ברק בעיניים', אשר מוכנים להקדיש מזמנם ומרצם.

התוכנית שתפעל בכל יום שישי במקיף ה' בקרב שכבת ט',  נפתחה באופן רשמי במסגרת הפנינג שהתקיים ביום שישי האחרון. במהלכו התלמידים התחלקו לתחנות ונחשפו לראשונה לפרויקט.

שלומי פייער, מנהל מקיף ה' באשדוד: "הניצוצות שבחרנו הם אנשים שהצליחו – כנגד כל הסיכויים,  לממש חלום והם יהוו השראה לתלמידים וידליקו אצלם את הניצוץ. התלמידים יפגשו ניצוצות שמהווים השראה וכך התלמידים יאמינו שגם הניצוץ שבוער בקרבם יכול להתממש"

"המטרה היא שהניצוצות שייפגשו איתם ידביקו את התלמידים בתשוקה, כאשר המסר הוא  "תחלמו, תקוו, תעבדו ובסוף תתמידו ותצליחו", מסביר פייער ומוסיף: "כל ניצוץ יציג בפני התלמידים את החלום האישי שלו ויספר על הדרך שעבר עד שהצליח לממש אותו".

אחת הניצוצות היא מורה במקיף ה' שחלמה לעסוק באימון כלבי נחייה לעיוורים. כיום היא עושה זאת בהתנדבות מחוץ לבית הספר והיא משמשת מדריכה לנחיית כלבים. "כשהתלמידים יגלו שהמורה שלהם הגשימה חלום שתורם לחברה ועוסקת בפעילות התנדבותית ייחודית שכזו, הם יתייחסו אליה אחרת ויבינו שהיא לא 'רק באה ללמד' בבית הספר, מה שישפר את היחסים הבין אישיים בין המורה לתלמידים" אומר שלומי פייער מנהל מקיף ה' באשדוד.

במקיף מאמינים כי חשיפת התלמידים לאנשים עם ברק בעיניים יאפשר להם לפרוץ גבולות מחוץ לקופסא. פייער: "חשוב להיחשף להיסטוריה וללמוד ספרות אבל חשוב גם לייצר עניין אצל התלמידים ולחשוף אותם לעולמות אחרים, לעודד אותם לאתר את נקודות החוזקה שלהם, לבנות להם חלום אישי וממוקד המבוסס על נקודות החוזקה ולעזור להם לממש אותו".

בימים אלה במקיף מגבשים את רשימת הניצוצות מאזור אשדוד ומי שמעוניין להציג את החלום שלו שהתממש וחושב שהוא עונה לקריטריונים של 'ניצוץ', מוזמן לפנות להנהלת המקיף שם יבדקו עם הוא מתאים לפרויקט היוקרתי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*