עמיתי מסוכנות במקיף ה': יש הבדל בין דיווח להלשנה

עמיתי מסוכנות במקיף ה': יש הבדל בין דיווח להלשנה

"ישנו הבדל מהותי בין דיווח על אירוע במטרה לעזור לבין הלשנה ותלמידי החטיבה הצעירה פחות מיומנים לעשות את ההבדל בין דיווח להלשנה", כך מסבירה רחלי בטיטו יועצת בחטיבה העליונה ומובילה בית ספרית בתחום המסוכנות עם השרות הפסיכולוגי החינוכי.

בשבוע שעבר התקיים במתנ"ס קופף באשדוד כנס עמיתי מסוכנות מכל המקיפים באשדוד ועידן אמר תלמיד מקיף ה' המשמש כעמית מסוכנות נאם בשם כל העמיתים של העיר.

מקיף ה' מוביל תכנית בקרב התלמידים בשכבות ז', ח' שמטרתו מניעת עישון ושימוש לרעה בסמים ואלכוהול. מתברר כי השימוש באלכוהול בקרב תלמידים יכול להוביל למצבים מסוכנים שמעבר לשתייה כפי שמספר עידן אמר: "בשנה שעברה טיפלתי במקרה של שתי תלמידות מקיף  שדווח עליהן כי שתו אלכוהול וכשנכנסתי לעומק הסיפור הצלחתי למנוע אונס".

לדברי רחלי בטיטו, התוכנית פועלת החל מכיתה ז' כאשר בכל שכבה ישנם כ-15 עמיתי מסוכנות. תלמידי י"א וי"ב נכנסים לכיתות ז' וח' ומנהלים דיאלוג עם הילדים על מצבי המסוכנות. בטיטו: "מטרת הפעילות היא לנהל שיחות בגובה העיניים ולהביא לכך שהתלמידים יהיו הגורם המשפיע הכי גדול בתוכנית למניעת שימוש באלכוהול וסמים בקרב התלמידים כדי שיפעלו במקצועיות, ייקחו אחריות ולא יגלו אדישות במקרה שייחשפו לאירוע מסוכן".

התוכנית מתקיימת בשיתוף פעולה מלא עם מחנכים, רכזות חברתיות ויועצות חינוכיות בכל שכבה, עם השרות פסיכולוגי חינוכי (שפ"י) ועם  הרשות למלחמה בהתמכרויות באשדוד.

עידן אמר מסכם: "ההבדל בין דיווח להלשנה הוא מאוד דק וחשוב שתלמידים יזהו מתי נחצה הקו האדום ומתי לא. אני מרגיש שהשיחות עם התלמידים גורמות להם להשתנות. מצד אחד הם באים אלי ומתייעצים איתי ומבקשים שאסייע להם לפתור בעיות שונות ומצד שני אני מקבל פידבק מהמורים על כך שתלמידים שנחשבו ל'בעייתיים' הפכו לסבלניים יותר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*