פעם שלישית… גביע

פעם שלישית… גביע

גם חדי הזיכרון שבינכם, מביני הכדורסל, שלאורך שנים זוכרים סטטיסטיקות, נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה הצליחה קבוצה עם עשירית תקציב לנצח את מכבי ת״א פעמיים בעונה? זהו שמזמן, אם בכלל.

מכבי אשדוד באר טוביה כפי שכתבנו בכתבת ההכנה למשחק יכולה העונה לנצח כל קבוצה בליגה והיא עשתה זאת, היא ניצבת על מאזן 8:8 ועומדת עם 24 נקודות במקום השישי והמכובד וכמו תמיד, כשישראלים מספקים את התפוקה בדמות 34 נקודות זה בדרך כלל נגמר בניצחון.

עם כל הכבוד לכח צביקה, ויש הרבה כבוד, ההצגה הגדולה נרשמה בגזרת הקהל והעידוד. שיא צופים של כ-1,500 איש פקדו את ההיכל ואף השמישו את היציע החדש מחוסר ברירה, מאות אוהדים שנשארו בחוץ החלו לעשות מהומה ולהפגין והחלו לאיים בונדליזם, רגע לפני שהמצב יוצא משליטה ובטיימינג מושלם הוחלט להכניסם ליציע החדש והיתום ומאותו רגע ניתן להכריז על יום חג ואווירה יוצאת מהכלל שרק ניצחון כמו זה שהשיגו שחקניו של צביקה יכל לסיים את הערב בכזו חגיגה.

ashbt15 ashbt16 ashbt17  ashbt19

על המגרש זה נראה מבטיח החל משריקת הפתיחה, ריצה מהירה של אשדוד סימנה על הבאות ולמעט מעידה קטנה של אשדוד והשמטת היתרון בנקודה לשניה אחת הובילה אשדוד לאורך כל המשחק, עד הניצחון.

למרות איבוד ריכוז בכמה חלקים בודדים של המשחק אשדוד שלטה והיתה ראוייה לניצחון ללא ספק בכלל. ניצחון חשוב זה פותח פער על חולון וקרית גת ומרחיק את אשדוד מאיזור הסכנה וממאבקי ירידה, אשדוד שכבר הבטיחה מקומה בחצי גמר גביע המדינה ומכוונת לפליי-אוף עליון ללא ספק.

אשדוד הציגה משחק התקפה נפלא והובילה במשך 37 דקות וחצי, כשהיא נהנית מ-11 שלשות באחוזים מצוינים. אל הטריו הקבוע – צ'ארלס תומאס, אייזיה סוואן ודיאנטה גארט – הצטרף הפעם יהונתן שולדבראנד שנמצא בכושר מצוין וקבר 4 שלשות ללא החטאה. נאור שרון היה האקס-פקטור עם מהלכים פנטסטיים ברבע השני והאחרון.

מכבי ת"א התעוררה אחרי ההרחקה של ז'אן טבק וכמעט מחקה מינוס 18 עם ריצה נוסח הקאמבק בחיפה, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. נקודת האור הייתה איתי שגב הצעיר, שעלה מצוין מהספסל וכיכב בשני צידי המגרש. גם דגן יבזורי המשיך את היכולת הטובה שלו מהניצחון ברוסיה על ניז'ני נובגורוד. דרגאן בנדר נפצע ברבע השני ולא חזר למגרש.

מכבי אשדוד/באר טוביה: תומאס 21 (8-11 מהשדה, 7 ריבאונדים), סוואן (3-8 לשלוש, 4 חטיפות), גארט (5 אסיסטים, 9 איבודים) ושולדבראנד (4-4 לשלוש) 18 כ"א, שרון 7, גלאדנס ואורלנד 5 כ"א, וורקמן והול 2 כ"א.

צילום: לירון מולדובן

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*