נקודה חמוצה: שער בדקה ה94 העניק למ.ס אשדוד נקודה

נקודה חמוצה: שער בדקה ה94 העניק למ.ס אשדוד נקודה

כשרוני אוואט נשאל בסיום המשחק הערב (ראשון) מול מכבי פתח תקווה, אילו תחושות מלוות אותו כמה דקות אחרי. המאמן הצעיר כמו כל אחד במצבו נשמע שנוי במחלוקת. בכל זאת ככה זה שהקבוצה שלך משיגה שער שיויון מתוק מפז בדקה ה94, אך עדיין יוצאת ממשחק הבית החשוב במיוחד במצבה, רק עם נקודה אחת.

גידי קניוק העלה את האורחים מפתח תקוה פעמיים ליתרון , פעם אחת משער ענק מחצי מגרש במהלך המחצית הראשונה, ופעם אחת מתוך ערבובייה במחצית השנייה, בה גיא מלמד בסיום הוריד לו כדור נהדר. אך פעמיים היו אלה חן עזריאל ודראזן בגאריץ' המחליף שהעניקו שערי שיויון עבור הקבוצה מעיר הנמל, שיצאה גם עם טיפה של אושר בסיום.
מועדון ספורט אשדוד סיימה את משחקה הערב עם תוצאת תיקו של 2-2 מול המלאבסים מהמקום הרביעי בטבלה, אך עדיין נמצאת עמוק עמוק באזור הדמדומים של הטבלה, עם נקודה אחת בלבד מעל הקו האדום, ומקום אחד בלבד מעל המקום ה13 שממנו יורדים לליגת המשנה, שם אגב נמצאת השכנה הדרומית מאשקלון.

אוואט ביצע שינוי קטן מתכנית המשחק אותה העלה במחזורים הקודמים, כשהציב את אור אינברום בפעם הראשונה העונה בתפקיד של מאחורי החלוץ, ועושה רושם שהחלוץ הצעיר והמוכשר שמילא את התפקיד החדש בצורה מלאת תכלית במיוחד בחצי הראשון, יכול להיות מרוצה מבחינתו האישית.

עוד מחמאות להן זכה אוואט, הגיעו מכיוונם של כמה אנשי צוות האימון שלצידו, שנתנו לא מעט פידבקים טובים למאמן הראשי לאחר שבמהלך המחצית השנייה לאחר ספיגת השער השני של גידי קניוק, הכניס אוואט שחקנים נוספים בעלי אוריינטציה התקפית, שבסופו של דבר המהלך הנועז והנכון עבורו גם העניקו לו את הנקודה היקרה, משער שאותו כבש אחד המחליפים,דראזן בגאריץ'. בגאר'יץ אגב שהיו לא מעט התלבטויות וחילוקי דעת בנוגע להשארתו בינואר בקבוצה, בוודאי ליקט לעצמו לא מעט נקודות זכות חיוביות עבור מעט הספקנים.

msa_pnimi

מן הצד השני מי שאיכזב את אוואט ומזרחי הערב היה החלוץ הנהדר ניב זריהן, שהערב שלא כמו במחזורים הקודמים בהם הפיק מעצמו תועלת מרשימה, היה זריהן אנמי מדי, איבד לא מעט כדורים שבסופו של דבר גם הביאו להחלפתו במהלך החצי השני.

רוני אוואט התייחס בסיום לגבי נקודת מבטו על המשחק, כשאמר " כשאתה מבקיע שער בדקה ה94, כשאתה רואה איך אתה מפסיד את המשחק ופתאום אתה יוצא עם תיקו, אז ברור שזה טוב. מעבר לזה אני בעיקר לוקח את האופי והחוסן המנטלי של השחקנים שלי גילו. בימים עברו לא בטוח שמ.ס אשדוד הייתה יודעת לחזור ולהשוות בתוספת הזמן. זה יותר מאפיין היום אולי את מכבי פתח תקווה, ואני שמח שהיום זה היה בצד שלנו. היינו ראויים לנקודה היום".

על ההספק הדל בסיום הסיבוב הראשון " ברור שציפינו ליותר, והיינו ראויים גם ליותר. אם נלך אחורה למשחקים מול בני יהודה וביתר ירושלים בבית, וכפר סבא בחוץ, היינו יכולים ללקט ולאסוף שם 5-6 נקודות שהיו מאוד עוזרים לנו במצב בטבלה".

על ההצבה של אינברום מאחורי החלוץ " התחתנו עם אור כשחקן מטרה, הוא ביחד עם דין וניב הם שחקנים הם שחקנים שזזים הרבה, וזה מה שטוב בהם".
גם מיקי סירושטיין בלם הקבוצה סיכם את רגשותיו לגבי התוצאה בסיום " זאת נקודה חשובה מאוד במיוחד בסיטואציה שנוצרה. עדיף כמובן לקחת נקודה כזאת מאשר לצאת בידיים ריקות מהמשחק".

אם כך, ביום רביעי הקרוב תפגוש מ.ס אשדוד את קרית שמונה במסגרת חצי גמר גביע הטוטו שיתקיים באצטדיון "המושבה", ושלושה ימים לאחר מכן ייפגשו שוב הקבוצות לטייק נוסף, הפעם במסגרת מחזור הפתיחה של הסיבוב השני באצטדיון היא'. החשיבות מבחינתם של האדומים-צהובים היא כמובן ניצחון בכל מה שנוגע למשחק הליגה, אך גם העפלה לגמר גביע הטוטו תהיה עוד ציון דרך חשוב עבור הקבוצה של אוואט ויוסי מזרחי.

14917121_1113495872099124_7399253921156166651_o

מהלך המשחק:

דקה 17: מכבי פ”ת עלתה ל-0:1: אחרי דקות מנומנות בפתיחה, קיבלנו את אחד השערים הגדולים של העונה. רומאריו פירס מסר לגידי קאניוק, שעבר את קו מחצית המגרש, ראה את יואב ג’ראפי מחוץ לשער והחליט לבעוט, כשהכדור שלו נעצר רק ברשת.

דקה 20: אשדוד השוותה ל-1:1: היתרון של המלאבסים לא החזיק זמן רב. מיקי סירושטיין בעט מרחוק, הכדור הוסט מרגלו של קרלוס קוויאר והגיע לחן עזריאל, שמתוך הרחבה בעט והכניע את דני עמוס.

דקה 29: האורחת ניסתה להחזיר לעצמה את היתרון. כדור שנהדף לא טוב מהגנת אשדוד הגיע לרגליו של פירס, שבעט חזק מחוץ לרחבה, אך ג’ראפי היה במקום וקלט.

דקה 40: לאחר שני השערים הקצב ירד משמעותית והמשחק חזר להתנהל כמו בדקות הפתיחה בעיקר במרכז השדה ובחוסר דיוק מצד שתי הקבוצות.

דקה 47: מוחמד כליבאת עלה מהספסל במקומו של לירן רוטמן, וכמעט החזיר למאמנו עם שער מהיר. דור אלו הרים מימין לעבר החלוץ, שהיה בעמדה טובה, אך פספס את הכדור והחמיץ את המצב הקורץ.

דקה 49: תוך דקה שני מצבים נוספים של כליבאת, שהיה הפעלתן ביותר במגרש. ראשית, ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק, אך זה לא היה חזק מספיק וג’ראפי קלט. לאחר מכן הוא נגח לאחר הגבהה של נאור פסר, גם הפעם השוער היה במקום.

דקה 55: הזדמנות ראשונה לאשדוד אחרי ההפסקה. רועי בקל קיבל את הכדור בחצי המגרש של מכבי פ”ת, התקדם מעט ובעט מ-25 מטרים, סמוך לעמוד של דני עמוס.

דקה 59: המארחת התעוררה מעט והגיעה למצב נוסף. דין דוד פרץ בצד שמאל, חתך למרכז ובעט ברגל ימין מחוץ לרחבה, גם זה לא הלך למסגרת.

דקה 66: המשחק התנהל בקצב איטי יחסית, כשגם החילופים של שני המאמנים לא הושיעו. אחד מאותם המחליפים, מנור סולומון, הצליח להשתחרר סמוך לרחבה האשדודית ובעט, ליד השער.

דקה 71, מכבי פ”ת עלתה ל-1:2: מהלך קבוצתי נהדר של המלאבסים החזיר את היתרון למלאבסים. אלו הרים מימין, מלמד הוריד בנגיחה ומי אם לא גידי קאניוק שוב היה במקום כדי לכבוש ולהשלים צמד.

דקה 80: רוני אוואט זרק את כל הכלים ההתקפיים למערכה כדי לחפש את השוויון. דראזן בגאריץ’, אחד מאותם מחליפים, פרץ בימין והעביר רוחב טוב לדין דוד, אך האחרון בעט חלש ולא איים על עמוד.

דקה 86: האשדודים שלחו את הכלים קדימה, אך לא הגיעו למצבים וכמעט ספגו מן העבר השני. מונרוי מסר לפירס שבעט טיל מחוץ לרחבה, סמוך לעמוד.

דקה 90+4, אשדוד השוותה ל-2:2: רגע לפני השריקה האחרונה הקבוצה של רוני אוואט הצליחה לחלץ נקודה. מיקי סירושטיין הגיע למצב נגיחה בתוך הרחבה, המשיך למרכז ומקרוב בגאריץ’ המחליף היה זה שנגח פנימה.

מ.ס אשדוד: יואב ג’ראפי, טום בן זקן (דראזן בגאריץ’, 75), חאתם עבד אלחמיד, מיקי סירושטיין, קרלו ברוצ’יץ’, רועי בקל (דן ביטון, 75), תום מונד, דין דוד, אור אינברום, חן עזריאל וניב זריהן (בנצי מושל, 62).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*