מ.ס אשדוד: סוגרים עונה עם ציונים והכנות לעונת המשחקים הבאה

מ.ס אשדוד: סוגרים עונה עם ציונים והכנות לעונת המשחקים הבאה

לאחר שסיימה את עונת המשחקים 2016\17 אמש (שבת) בליגת העל בכדורגל, הגיע הזמן לתת את הפידבקים, החיוביים יותר והנחמדים פחות עבור קבוצת מועדון ספורט אשדוד.

את העונה אמנם התחילו האדומים-צהובים בצליעה, ונחשבו למועמדים רציניים לירידה תחת רוני אוואט, אך מאז הגעתו של יוסי מזרחי לצוות האימון העסק החל להתייצב, ועושה רושם שרן בן שמעון שהגיע לקראת תום הסיבוב השני, היה זה שהצליח להפיק את המיטב משחקני אשדוד, מה שנותן לא מעט אופטימיות תחתיו גם בעונה הבאה.

אז איך מסכמים? הבה נתחיל

ציונים:

"שמעתי שאתה ממש עומד בשער"

יואב ג'ראפי- את מועדון ספורט אשדוד העונה ניתן לחלק לשני חלקים: הגנה והתקפה.

אשדוד כבשה העונה הכי מעט שערים בליגה (_22) בצוותא עם רעננה, ככה שעיקר הצלחת ההישרדות שלה רשומה על החלק ההגנתי, ובראשה נמצא השוער יואב ג'ראפי.

ג'ראפי שבאוגוסט הקרוב יחגוג 24, חתום לעוד 4 שנים במועדון, אך לא מן הנמנע כי בשל עזיבה של ראייקוביץ' את מכבי תל אביב, יזכה השוער הצעיר לקבל הצעה מהפנטת מהאימפריה בצהוב, ואולי אף מקבוצות גדולות אחרות ברחבי המדינה. ביינתים ג'ראפי הוא אחד האחראים לעונה הנהדרת הגנתית של אשדוד כשספג בסך הכל 28 שערים ליגה העונה ( הכי מעט אחרי באר שבע ומכבי תל אביב)

ציון: 8

רועי משפתי – השוער שהגיע לאשדוד עוד מ2011 די איבד את מקומו כשוער ראשון העונה, בין היתר בעקבות הצלחתו של ג'ראפי. בשני המחזורים האחרונים משפתי קיבל את המושכות ולא הותיר חותם גדול כשהוציא מן הרשת ארבעה כדורים, ויכול מאוד להיות שבעונה הבאה משפתי יושאל לקבוצה מהליגה הלאומית על מנת לצבור דקות משחק.

ציון-3

 

תחנת ה"הגנה"

את העונה התחילה אשדוד בצורה קטסטרופלית, אפילו ניתן לומר שעד הקאמבק הזריז של מיקי סירושטיין שהיה נהדר בעונה שעברה באשדוד, הקבוצה לא מצאה את האיזון הנכון במרכז ההגנה, זאת למרות התגלית של רוני אוואט כשהסב את אלחמיד לתפקיד הבלם והוציא ממנו את המיטב העונה. לאחר ההגעה של סירושטיין, ההגנה התייצבה ואשדוד הצליחה לעצור לא פעם ולא פעמיים את התקפות הקבוצות היריבות המרשימות.

מיקי סירושטיין- כמו שהזכרנו הבלם המנוסה שעבר לבני יהודה בתחילת העונה ושוחרר משם בשל אי ההצלחה במחזורים הראשונים, חזר הביתה לאשדוד והפך את מרכז ההגנה למבצר,  כשהוא מוסיף שער אחד העונה בליגה. סירושטיין עצמו זוכה ללא מעט לטישות עיניים מקבוצות אחרות, אך צפוי להשאר בעיר הנמל בעונה הבאה.

ציון-7

חאתם עבדאלחמיד- אם סירושטיין צפוי להשאר באשדוד וללבוש את האדום-צהוב גם העונה הבאה, מי שלא צפוי להמשיך הוא הבלם הנהדר והלוחם חאתם אלחמיד. אלחמיד שהושאל בתחילת העונה לאשדוד מגנט הבלגית, אמור לחזור לגנט ולאשדוד לא תהיה זכויות עליו לעונה הבאה. אלחמיד עצמו מחזיק ככל הנראה בהצעה ממכבי תל אביב, הקבוצה בה גדל, והשחקן לא הסתיר את רצונו לעבור לשם בלא מעט שלבים העונה. נאחל לו כמובן בהצלחה בכל דרך שיפנה.

ציון-7

תום בן זקן- מתחילת דריכתו לראשונה בקבוצה הבוגרת של מ.ס, זכה בן זקן הצעיר לשריקות בוז בכל נגיעה בכדור, כמובן הסיבה ברורה, בשל כך שהוא בנו של ג'קי בן זקן. בסך הכל העונה תום בן זקן הציג יכולת טובה כמגן ימני ובנוסף קיבל את סרט הקפטן מצוות האימון, והוא כמובן אמור להמשיך גם בעונה הבאה.

ציון-5

קרלו ברוצ'יץ'- המגן הקרואטי של אשדוד זכה לכינוי המפוקפק של "הזר הטוב היחיד של אשדוד העונה". בכל זאת ככה זה שבחירת הזרים של רוני אוואט בתחילת העונה הייתה חלשה להחריד, וזה עוד במובן הטוב של ההגדרה. המגן השמאלי של אשדוד שעשה עבודה טובה גם בהגנה וגם בהתקפה העונה ימשיך גם בעונה הבאה תחת בן שמעון, ואמור לעשות קפיצה נוספת ביכולת.

ציון-6

ניר ברדע- ללא ספק תגלית העונה של מ.ס אשדוד. הבלם  הצעיר בן ה21 שלא קיבל יותר מדי דקות בתחילת העונה, זכה למושכות מצידו של רן בן שמעון בעקבות המעבר לשיטת שלושת הבלמים, ועשה עבודה נהדרת בחלק האחרון של העונה לצד סירושטיין ואלחמיד. לברדע שחקן הנבחרת הצעירה עתיד גדול במועדון, וגם הוא אמור להמשיך בעונה הבאה. במאזנו אגב, שער אחד במסגרת גביע המדינה.

ציון-5

אדיר טובול- הנשמה ההגנתית של מועדון ספורט אשדוד. המגן השמאלי הוותיק בן ה38 הודיע לאחר המשחק אמש על פרישתו ממשחק פעיל, ואמור לקבל תפקיד במועדון. המגן לא קיבל יותר מדי דקות העונה, אבל את מה שהוא נתן לאשדוד במהלך שנות הקריירה שלו ספק אם מישהו יוכל לחזור על כך.

ציון-3

קשרים ובשפע

עוד חולייה שבהחלט נתנה עונה טובה, היא חוליית הקישור המעובה של מ.ס.

השילוב בין הצעירים לוותיקים די הוכיח את עצמו, ומעניין לראות את העתיד המעורפל של חלק מאותם השחקנים שמתנדנדים בעונת המשחקים הבאה.

דן ביטון- ביום האחרון של חלון העברות של הקיץ, גבות רבות הורמו על העסקה שהתבצעה בין אשדוד לאלופה מבאר שבע. אשדוד שהעבירה לאדומים מבירת הנגב את מיכאל אוחנה הטאלנט המוכשר, קיבלה בנוסף לסכום כסף מכובד את דן ביטון שלא היה נחשב לאחד השמות הגדולים של האלופה, אך את העונה הראשונה שלו באשדוד, ביצע השחקן המושאל על הצד הטוב ביותר כשהרשית שלושה שערים העונה בליגה, ובעקיר הראה לכולנו את רגל שמאל האימתנית שלו.

ציון-6

אור אינברום- אולי הכישרון הגדול ביותר של רן בן שמעון העונה.בעקבות העזיבה של זריהן ואוחנה לבאר שבע, אינברום בצוותא עם חברו גדי קינדה קיבל את המושכות להוביל את אשדוד, ושער הניצחון היוקרתי שלו ב"סמי עופר" מול מכבי חיפה, זכור היטב. אינברום מביע עניין בבאר שבע ומכבי תל אביב שרוצות אותו, וגם אולי בקבוצות מעבר לים. ומעמדו באשדוד טרם ידוע לקראת העונה הבאה.

ציון-8

אוחיון

משה אוחיון- אחד משני הסמלים של המועדון העונה ללא ספק. הקשר שחזר הביתה באמצע העונה שעברה ועזר לעלות את אשדוד בחזרה לליגת העל, קיבלת את האשראי מאוואט בתחילת העונה, אך ככל שזו התקדמה, אוחיון ירד אל הספסל ומשם ליציע. כמו טובול גם אוחיון עוד שוקל פרישה, וצפוי גם הוא לקבל תפקיד במועדון בשנים הקרובות.

ציון-4

תום מונד-  הקשר שמסיים עונה שלישית במרכז הקישור של מ.ס אשדוד לאחר שהגיע ממכבי הרצליה,  עשה עבודה טובה מאוד במשחקים בהם נטל חלק, לצד פציעה טורדנית באמצע העונה. מונד אמור להמשיך בעונה הבאה.

ציון- 6

סטס גולדברג- האמת  אין מה להוסיף מדי על הקשר היהודי-אסטוני שהגיע בתחילת העונה כסוג של הבטחה, אך לא זכה כמעט לקבל דקות משחק בליגה. לא אמור להמשיך באשדוד בעונה הבאה.

ציון-3

בן בן יאיר-  בן יאיר שהגיע בתחילת העונה בתור שחקן התקפה והיה אמור לקבל דקות משחק משמעותיות, לא הרבה לשחק, ושכבר עשה זאת, הוא נכנס כמחליף בעיקר בתור מגן שמאלי\קשר שמאל. ולאחר עבירת משמעת בחודש האחרון נזרק על-ידי בן שמעון מהקבוצה.

ציון-4

גדי קינדה- עוד אחד מסימני השאלה הגדולים של מ.ס לקראת העונה הבאה. הקשר הצעיר שמחכה לעשות את הפריצה במועדון גדול בארץ, נתן עונה טובה מאוד בסך הכל, כשלצד הופעות מרשימות ולהטוטים שהביכו הגנות, קינדה גם התאפיין בלא מעט עבירות משמעת, שמי יודע אולי ימנעו ממנו את קפיצת המדרגה המתבקשת.

ציון- 7

רועי בקל- עוד אחד מעמודי התווך של המועדון הדרומי, ואולי האיש שחייב את הקריירה שלו לאשדוד, לאחר שזו לא שיחררה אותו בעונה שעברה כשסבל מפציעה ממושכת. בקל עשה עבודה נהדרת במרכז הקישור לצד קינדה ומונד, וקיבל חוזה חתום גם לעונה הבאה.

ציון-6

עידו דוידוב – דוידוב שחקן הנבחרת הצעירה שהגיע בהשאלה בינואר מקריית שמונה, לא הצליח להטביע את חותמו בקבוצה, למרות צמד נהדרת בשבוע שעבר מול רעננה. השחקן עצמו יחזור לקריית שמונה בעונה הבאה.

msa_pnimi

ציון-5

יצחק אספה – הקשר הצעיר צפוי לעשות פריצת דרך בעונה הקרובה כשהוא יכול לשחק גם בתור מגן ימני. אספה לא קיבל יותר מדי דקות העונה להוציא את משחקי גביע הטוטו.

ציון-3

בנצי מושל – יש שיגידו שמושל הוא ילד טוב ותמים, ואולי אופי היחסית שקט שלו מונע התקדמות למועדון אחר בארץ. מושל נחשב לאחד השחקנים המהירים בליגה, והעונה נתן עבודה מרשימה כשתפקד בקישור ובתור מגן ימני. שחקן הבית ימשיך גם בעונה הבאה.

ציון-6

חן עזריאל- עוד אחד מההברקות של רוני אוואט העונה, לאחר שזה העביר את עזריאל שהיה ידוע כשחקן התקפה מחונן, לעמדת הקישור, וזה החזיר ביכולת טובה על הדשא.

ציון-6

התקפה? לא בבית ספרנו

אם עד עכשיו החמאנו לקישור ולהגנה של אשדוד, הרי שחוליית ההתקפה היא החלשה ביותר של המועדון, אולי אף בשנים האחרונות. חוץ מדין דוד המקומי, שאר החלוצים לא ממש סיפקו את הסחורה, וכמובן שהחלק ההתקפי יצטרך לעבור שיפוץ בעונת המשחקים הקרובה. תסמכו על רב"ש שזה אכן יקרה.

דין דוד- החלוץ הפורה ביותר של אשדוד העונה (6 כיבושים) בליגה סך הכל. זה אולי עוד מאפיין שמראה עד כמה ההתקפה של אשדוד שכבשה בסך הכל 22 שערים העונה הייתה נוראית. דין דוד אמור להמשיך גם בעונה הבאה ולהוות בורג מרכזי בחוד.

ציון-7

לוסיו ודולי מנגה- אולי שני הבלופים של אשדוד העונה. לוסי שהגיע בתור חלוץ מבטיח בהשאלה מבאר שבע כחלק מעסקת ניב זריהן, ודולי מנגה שהחלטת החתמתו הייתה תמוהה ביותר לאחר שזה לא כבש שער מעל לשנה, לא הצליחו לספק ולו שער ליגה אחד העונה. ללוסיו אגב יש שני כיבושים בגביע המדינה. שניהם לא צפויים להמשיך בעונה הבאה.

ציון משותף-5

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*