ניפוח או קיפוח: האם סיטואציית ניב זריהן יצאה מפרופורציה?

ניפוח או קיפוח: האם סיטואציית ניב זריהן יצאה מפרופורציה?

קצת לפני השעה שמונה בערב אמש, כשמועדון ספורט אשדוד הייתה בדרך להפסד צפוי יחסית למכבי תל אביב במשחק החץ שלה. אירע מקרה לא שגרתי, בטח לא אצל הקבוצה הדרומית, שמצבה החברתי נחשב לאחד המרשימים והמבטיחים בכדורגל הישראלי.

אור אינברום אחד מ"פרחי הטיס" של האקדמיה של המועדון המקומי, ביצע פעולה כלשהי על כר הדשא בנתניה (לא אכנס ליותר מדי פרטים), פעולה שהסתיימה בלא כלום. מי שלא אהב את ההחלטה של אינברום המוכשר, יוצא העדה האתיופית, הוא עוד אחד מהצעירים המבטיחים של המועדון, וחברו הטוב, ניב זריהן.

זריהן שמתוך רגע של אינסטינקט במהלך המשחק, שלף כמה פליטות פה לחברו הטוב, כשאחד מהביטויים בהן השתמש הוא "אתיופי מסריח". אם זריהן היה יודע שבאותם השניות המצלמה תתפקס עליו, ותתרגם לאט לאט את כל ניבולי הפה שאותם הוציא, היה בוודאי עושה הכל על מנת להמנע מכך. אך לרוע מזלו האישי, ואולי לטובת כל הספורט במדינה שלנו, מילות הגנאי שלו כלפי חברו הטוב, פורסמו אט-אט בכל רחבי תקשורת הספורט,ומחוצה לה.

15625879_1174408586007852_3997558398767988528_o

זריהן שקיבל את הדיווח על הרשת הגועשת בעקבות דבריו בסיום המשחק, מיהר להתנצל בפני אינברום באופן אישי, וגם מול כל ערוצי הטלויזיה, על כך שהוא מתחרט בלב שלם על טעותו, ואותם רגעים מזוויעים מבחינתו, לא מאופיינים לו והוא לא גדל וחונך על ערכים שליליים כאלה.
"טראש טוק":

את פליטות הפה של זריהן אמש כלפי חברו, אנו רגילים לקרוא להן " טראש טוק" או בעברית " דיבור מלוכלך".
כמעט בכל ענפי הספורט השונים, הנוטלים עמם לא מעט רגשות אמוציונאליים בין שחקן כלשהו ליריבו בדרך כלל, קורים מדי פעם חילופי גינויים בין שני היריבים. לפעמים המקרים הללו נתפסים במהלך השידור החי של אותו המשחק, לפעמים על -ידי השופט שאחרי על הסדר והארגון של ההתמודדות, וברוב הפעמים אפילו נבלעים שלא היו. ביינתים לפחות עד שלא תומצא תוכנה וירטואלית או ויזואלית כלשהי, שתוכל לקלוט כל ניבולי פה בין שחקן אחר לשני, כנראה שנצטרך ברוב הפעמים לחכות לעזרתה הבלעדית של המצלמה.

אחד המקרים הזכורים בשנים האחרונות, בה נקלעו שני יריבים לסוג של "טראש טוק" כזה, הייתה באחד ממשחקי הכדורסל החשובים ביותר שיש לענף כאן בישראל להציע, הדרבי התל-אביבי.

גיא פניני שחקנה של מכבי תל אביב, שידוע בשל אופיו הבעיתי בכל סיטואצייה הקשורה להתייחסות כלפי יריביו, החל לגדף את שחקנה של הפועל תל אביב, המוכר לאוהדי הכדורסל באשדוד, יונתן שולדבראנד.

קריאות אותן נשא פניני לעבר השחקן בעל רעמת השיער הגדולה באדום, כגון: " נאצי" ו" לא יהודי", חוללו טלטלה עזה בקרב כל ערוצי התקשורת השונים, אשר בסיומם מיצו עם פניני את הדין הראוי לגבי, למרות שגם לגבי כך עדיין יש ספקות.

במקרה זריהן את אינברום, הדבר טיפה שונה. אמנם במדינה כמו שלנו הסובלת מגילויי גזענות שונים, בין היתר לבני העדה האתיופית, ובתקווה שייפסקו כמה שיותר מהר, הרחש אמש בין שני החברים הטובים תפסה תאוצה שלילית, ואף הביאה לא מעט מבני העדה לשלוח הודעות נוקבות בדף הפייסבוק של זריהן.

15420857_1162031480578896_3340914386338856013_n

מצד אחד מדובר בשני חברים טובים, כאלה שגדלים ביחד כבר מספר שנים במועדון, ורק ביום שישי האחרון באימון המסכם, נראו מחוייכים לגמרי ביניהם. אך מילות הגנאי של זריהן לא כללו רק את חברו אינברום, אלא גם את שאר בני עדתו.
יממה עברה, וזריהן שלא הגיע לאימון הבוקר של המועדון באדום-צהוב, זומן ישר לשימוע מול המנכ"ל רפי נידם, ומאמני הקבוצה רוני אוואט ויוסי מזרחי.

זריהן שעדיין לא קיבל את עונשו מההתאחדות לכדורגל ( לא בטוח אם יתקבל משם דבר כלשהו), קיבל את הענישה הפרטית שלו מאנשי הצוות המקצועי של הקבוצה, לפיכך זריהן קיבל קנס של 25 אלף שקלים, ובמהלך השבועיים הקרובים הוא לא יגיע לאימוני הקבוצה, מה שגם יוציא אותו ממשחק הבית הקרוב והקריטי מול השכנה הדרומית מאשקלון.

על פי דעתי האישית, העונש ראוי בהחלט!
אמנם התקשורת די הוציאה הכל מפרופורציה, למרות שזה בין היתר אחד מתפקידיה. אך אם לא היו נותנים על התככה הקטנה בין זריהן לאינברום ולו יחס אחד קטן, הרי ששוב היינו יוצאים מפגרים בכל מה שקשור למידת העשייה. יצא לי לשמוע אחרי הצהריים את המאמן רוני אוואט מתייחס לפרשה ואומר כי "לא צריך לתלות את זריהן בכיכר ברחובות העיר". מסכים עם המשפט אותו תיאר אוואט, שמכיר את זריהן ואינברום לא מעט שנים, לאחר שעבר איתם בכל מחלקות הנוער.

זריהן צריך להענש, בין היתר בגלל שכל שחקן כדורגל ואחד שעוסק בספורט בכל, אמור לשמש כדוגמה לכל בני הנוער אותו הם מעריצים, ועל כל שכן שמדובר בשחקן מוביל בקבוצה, ואחד שמשחק בליגה הבכירה ביותר בכדורגל הישראלי. ימים יגידו איך המקרה הנ"ל אמש ישפיע על שני החברים הטובים, אך ללא ספק האנשים המקצועניים האלו ובכלל כל אדם שראה את האירוע יצטרך מעתה לשים את הדגש טוב טוב ולחשוב לפחות פעמיים לפני שיוציא מילה מעליבה מהפה.

צילום: טל אקוקה – פייסבוק רשמי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*