מנהלת הרובעים כשליחות

מנהלת הרובעים כשליחות

לפני כחודשיים יצאנו לסיור מצולם ברובעים ח׳ ו-ו׳ ונחשפנו לחצר האחורית של העיר אשדוד. איזורים שלמים מוזנחים ברמה של סכנת נפשות והגיינה מזוויעה.

הכתבה עוררה לא מעט תגובות הן מבחינת התושבים המתגוררים באיזורים הקשים והן מבחינת הממסד שנתפס לא מוכן ולא נותר לו אלא להגיב בצורה המסורתית שמדובר בשטחים פרטיים ואין לו גישה ויכולת להגיע ולהשפיע על מצב התברואה. מה שנכון מבחינה חוקית אך בשורה התחתונה מדובר בחלק נכבד מהעיר שגר בתת תנאים וחלק בלתי נפרד מהאשמה מופנה ישירות אליו שממשיך וחי מבלי להתחשב בסביבתו, משליך אשפה ולא נוקט שום יוזמה.

השבוע הגיעה למערכת האתר דוגמא הפוכה, רובע אחר, הנהלת רובע יצירתית וצמחוייבת יותר מצליחה להביא שינוי תחת אותן מגבלות. רחוב משמר הירדן נענה לעידוד מנהלת הרובע לבוא ולעשות שינוי יחד, המנהלת תעשה את שביכולתה (ומסתבר שזה לא מעט) והדיירים בשכונה יחזירו באותה מטבע, התוצאה מסתבר יוצאת מגדר הרגיל וחייהם של התושבים עברו לא פחות ממהפך.

IMG-20160824-WA0016

מתחם הגינה לפני תחילת השת״פ

IMG-20160824-WA0003

המתחם אחרי טיפול מנהלת הרובע והדיירים.

יש לציין ולהודות שהסכמתם של הדיירים ויוזמתם חיונית מאוד להצלחת התהליך אך ההובלה היא ללא ספק חייבת להיות של הנהלת הרובע, בראש ובראשונה זו תכלית קיומה. ראש העיר הודיע השבוע על אישור מהלך של שיתוף פעולה בין העירייה לדיירים, שת״פ בו תמורת דמי מינוי סמליים תוכל העירייה לתפעל ולתחזק את המתחמים ובכך למנוע המשך הזנחה פושעת וחיים בתת תנאים באשדוד של שנת 2016. אנו מבטיחים להמשיך ולעקוב אחר מיזמים מסוג זה ולהגיד גם מילה טובה, אפילו טובה מאוד.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*