מדינה בהמתנה… לבחירות מוניציפליות

מדינה בהמתנה… לבחירות מוניציפליות

שר הפנים משה ארבל מש״ס אומר כן ל-30 בינואר ומצרף מגוון טיעונים למה צריך ״לסיים עם זה״ וכמה שיותר מהר, כולל טענות בטחוניות והערכות בטחוניות שה-30 בינואר זה התאריך המיועד והסופי מבחינתו.

הטענות על אלפי החיילים הנמצאים בעזה פתירים מבחינת השר, וגם את המתמודדים הוא יכול לשחרר אך הריח הפוליטי שעולה מההחלטה לא יכול שלא להעמיד באי נוחות את מרבית המתמודדים.

ידוע גם שפורום ראשי הערים בעד המועד המוקדם, המומנטום עובד לטובתם כממשיכי המלחמה ואילו המתמודדים רבים על כל ניסיון לבלוט ונמצאים ברובם בנסיונות לסייע לחיילים ולעורף בכל דרך אפשרית, או בהדלקות נרות מידי ערב מי בקהלים קטנים ומי בקהלים גדולים יותר.

אין ספק לרגע שהמלחמה הטיבה עם המכהנים ויצרה כאב ראש לא קטן למתמודדים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה לוגיסטית שלא לדבר על תמיכת הפעילים אותם היה צריך להעסיק ולשמר במשך התקופה המורכבת. חלק לא קטן איבד עניין, הן מבחינת המורל והן מבחינת המורכבות של כמות הנרצחים, הפצועים ב-7 באוקטובר ומתחילת הלחימה. עשרות רבות הם בני ובנות העיר.

בזירה המקומית עדיין לא ניתן לאמוד את אפקט המלחמה, לא יצא עוד סקר שבוחן מבחינה פוליטית את תיפקטדו של יחיאל לסרי ועד כמה ניהול הלחימה ישפיע על הפופולריות שלו, והאם הפעילות הקהילתית שעשו המועמדים/ות במשך התקופה תשתלם להם.

 

 

יש לציין שהפעילות הקהילתית בקרב רוב המועמדים החלה בקול תרועה רמה ולאט לאט דעכה, חלק מהמטות נסגרו וכך גם החיבור עם הפעילים וחברי הרשימה, מועמדים ופעילים שקעו לעולמות הפרטיים מי בעבודה הפרטית ומי לקטע המשפחתי, היתרון היחסי שצויין קודם התבטא בדיוק בעניין זה, ראשי הערים המכהנים עהנו מבולטות ויכולת להשפיע על מהלכים בשעת חירום, עד כמה זה ישנה את התמונה נדע בסקר הראשון שיתפרסם.

כך או כך, בחירת התאריך השריתוית במידה ותישאר ב-30 בינואר תהיה פגיעה בזכות לבחור ובזכות להיבחר, זאת בודאות. המומנטום אליו הגיעו המועמדים עד ה-6 באוקטובר לעולם לא יחזור.

נכון להיום ממתינה המערכת הפוליטית למןצא פיו של משה ארבל וכל העיניים נשואות אליו, יש לומר שהוא איתן בדעתו לקיים את הבחירות בתאריך המתוכנן (30.1.24) ובימים הקרובים תתקבל ההחלטה הסופית.

 

 

קליק אחד והאפליקציה של אשדוד פור יו אצלכם בנייד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*