בחירות לא יהיו היום. מה ההשלכות.

בחירות לא יהיו היום. מה ההשלכות.

הודעה לקונית מטעם משרד הפנים יצאה לפני שבועיים ובה הוחלט לדחות את הבחירות המוניציפליות ל-30 בינואר 2024.

אם אתם שואלים את עצמכם האם זו תופעה חדשה או האם זה כבר כבר קרה פעם אז התשובה היא כן, ולא תאמינו מתי, הדוגמה הבולטת ביותר לדחיית הבחירות בכל הרשויות בשל מצב מלחמה, זמן קצר יחסית לפני שהיו אמורות להתקיים, התרחשה במלחמת יום הכיפורים: באותה העת הבחירות המקומיות והבחירות הארציות נערכו באותה העת (הדבר השתנה החל מהבחירות המקומיות בשנת 1978). מועד הבחירות הרשמי היה 30.10.1973, אך בשל מלחמת יום הכיפורים, שפרצה ב-6.10.1973, הוחלט על דחיית מועד הבחירות בחודשיים, לתאריך 31.12.1973. כיוון שהיה מדובר גם בדחיית הבחירות לכנסת, נחקק לצורך כך חוק מיוחד: חוק הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות תשל"ד-1973 (הוראת שעה).

אז מה זה אומר מבחינת המועמדים דחיית בחירות? אסון. שחקני הבחירות עובדים בשנה האחרונה 24/7 במטרה לבנות מומנטום נכון לקראת הישורת האחרונה, שבועיים שלושה בה הם נהנים מכל פירות החשיפה שלהם בשנה האחרונה מי יותר מי פחות, מי למועצה ומי לראשות, ודווקא כאן, ברגע השיא חמאס החליט לעצור הכל ולעשות ״פוסיט״ בפוליטיקה עכשיו מלחמה.

ההשלכות על המועמדים והמועמדות היא אדירה, אם נשים לרגע את הקמפיין, גיוס פעילים, הדפסות השמשוניות טלמרקטינג, בצד הצרה הגדולה עשויה להיות כמו תמיד… הכסף. תשלומים שניתנו מראש למועד אחרי הבחירות יכניסו את המועמדים עם השמיכה הכלכלית הצרה לבעיות פיננסיות לא פשוטות, המדינה תצטרך להכניס את היד לכיס אבל עדיין, צריך אורך רוח כלכלי לא קטן.

 

 

התוצאה עלולה להיות פרישה לא מתוכננת של כמה מועמדים או חבירת כוחות כפויה עקב הנסיבות מה שעלול לשבש גם את הרשימות למועצה הסופיות שתוגשנה אם יידחו הבחירות יותר מה-30 בינואר וזה ככל הנראה מה שיקרה.

פתיחת הרשימות עלולה לפתוח את הקלפים מחדש לסבב חדש לגמרי מזה שהכרנו, חלק גדול מהדמויות הבולטות חזרו לעבודתם ממנה לקחו חל״ת ל-3 חודשים עד יעבור זעם.

מי ש״נהנה״ מהמצב הפוליטי הוא ראש העיר מכהן שמחוגי בית נקלע לניהול האירוע הבטחוני של היובל האחרון, אירוע שמקנה לא בולטות ועליונות אחרת לגמרי משאר המועמדים שעברו לנוהל עמותות ופועלים כרגע במיזמים חברתיים מכובדים ככל שיהיו הם לא ברי השוואה לניהול הלחימה, את הציונים ללחימה גם לא ישכחו לחלק אבל מבחינת תודעה ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי לקח ב-2 ידיים. מדובר באירוע בטחוני מהמורכבים שידעה המדינה, מצד אחד אולי עדיף שמישהו עם ניסיון ינהל את האירוע ורק אז נעבור לפוליטיקה לשמה.

 

 

בורסת ההימורים תחל בקרוב להדהד באמצעי התקשורת, מי פורש, מי ממשיך ומי חובר, סביר להניח שמפת המתמודדים לא תישאר כפי שהיא היום, רוב המטות ייסגרו בסוף החודש ויפתחו רק שיעלה השחר, גם אשדוד וגם מדינת ישראל לא ישארו במתכונת המוכרת, אנשים ישתנו, המדינה תשתנה, האם לטובה או לרעה רק ימים יגידו, מה שבטוח שמה שהיה הוא לא מה שיהיה.

נקווה לימים שקטים וסיום מהיר ככל שניתן עד שנגיע להכרעה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*