לסרי דורש בדיקות ל-18 בתי אבות הפועלים בעיר

לסרי דורש בדיקות ל-18 בתי אבות הפועלים בעיר

פצצת בתי האבות שהרעידה את המדינה מביאה גם את אשדוד לפעול בעניין בצורה בהולה, 2,874 הקשישים השוהים בבתי אבות אבות בעיר הם הפצצה המתקתקת הכי משמעותית וממנה חוששים בעיקר, הן בעקבות רמת הסיכון של הגיל השלישי והן בגלל צורת ההשתכנות המשותפת.

אתמול עדכן ראש העיר בפוסט בפייסבוק על כך שידרוש בדיקות לכלל החולים בבתי האבות ועדכן שבבית הדר בוצעו בדיקות לכלל הסגל והמטופלים (600 בדיקות סה״כ) ומתוך 420 התוצאות שכבר הגיעו נמצאו 12 מטופלים ו-5 אנישי צוות חיוביים לקורונה. ל-180בדיקות טרם הגיעו תוצאות. יצויין גם שלחולים שנמצאו חיוביים אין תסמינים.

נושא בתי האבות יעמוד בראש רשימת מחדלי משרד הבריאות, אין לדעת כמה מהחולים יאבדו את חייהם באלפי בתי האבות הפזורים ברחבי הארץ, זה הזמן לעצור הכל ולטפל קודם בקשישים שלא יכולים לנגיף, לאמת אותם ולבודד עד כמה שניתן את נושאי הנגיף.

כך כתב ראש העיר בדף הפייסבוק:

בהמשך למידע בדבר התפרצות קורונה בקרב מטופלים ואנשי צוות בבית החולים השיקומי ״בית הדר״ באשדוד, שוחחתי עם מנכ"ל בית הדר מר טל תורג׳מן, ואני יכול לבשר כי התרשמתי שהנהלת בית הדר נקטה כבר בינואר, בתחילת משבר הקורונה, בכל הפעולות הנדרשות למניעת התפרצות בקרב דיירי המוסד וצוות העובדים. כולל הצטיידות מתאימה ואף סגר כללי. למרות זאת, הנהלת המוסד התעקשה מול משרד הבריאות לבצע בדיקת קורונה לכל הדיירים והצוות.

ואכן, כלל אנשי הצוות והחולים, (100%!) עברו בדיקת קורונה בשבת האחרונה, ללא שהיו תלונות כלשהן על תסמינים בקרב אנשי הצוות, מתוך למעלה מ- 600 בדיקות שנערכו, התקבל תשובות אתמול בערב (חסרות עדיין תשובות לכ-180 בדיקות) עם 12 מטופלים ו-5 אנשי צוות שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. כאמור, כולם ללא תסמינים מוקדמים.

המסקנה המתבקשת והידועה היא – חשיבות גדולה לבדיקות נרחבות, גם לאנשים ללא תסמינים, במיוחד בקרב קבוצות בסיכון: בתי חולים, בתי אבות ודיור מוגן.
וזאת כשלב ראשון לפני שיתבצעו בדיקות בכלל האוכלוסייה.

באשדוד יש 18 בתי אבות ודיור מוגן, עם 2874 דיירים, ואני מתכוון לפעול בכל כוחי להביא לכך שכלל הדיירים ואנשי הצוות השוהים בהם יבדקו לאלתר.
המקרה של בית הדר שהוא בית חולים שיקומי המשכי, המטפל במונשמים וחולים הזקוקים לשיקום משמעותי, מלמד שההתעקשות של ההנהלה הייתה נכונה ובמקום. ומגיע להם יישר כח על כך.

כיוון שהצוות היו ללא תסמינים, הם יכלו להדביק האחד את השני, ואת סביבתם הטבעית, מבלי להיות מודעים לכך שהם נושאים את הנגיף.
אנו נמשיך לעמוד בקשר קרוב עם הנהלת בית הדר, ונסייע להם יחד עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות.
אני שב ומפציר בכם, האוכלוסיה הבוגרת רגישה במיוחד, שימרו עליהם ושימרו מהם מרחק.
נאהב ונשמור איתם על קשר – אך מרחוק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*