הממשלה אישרה: סגר מלא מיום שישי

הממשלה אישרה: סגר מלא מיום שישי

כל מי שחשב שהסגר המדומה שידענו ונדע עד מחר יחזיק מעמד ויתרום במשהו להורדת התחלואה צריך לחשב מסלול מחדש. בישיבה שהחלה בשעה 23:00 והסתיימה אחרי השעה 05:00 הוחלט להחמיר את ההגבלות על הציבור. שעת הסגר טרם נקבעה. בהפגנות ובתפילות יידרשו המשתתפים לשמור על מרחק, מקומות לא חיוניים ייסגרו בניגוד לדעת המומחים ומסתמן שכל הטיסות היוצאות מנתב"ג יבוטלו למעט מקרי חירום.

שבוע עבר מאז נכנס הסגר לתוקף והלילה (בין רביעי לחמישי) אישרה הממשלה החמרה נוספת והידוק דרמטי של ההגבלות למשך שבועיים. האישור בממשלה הגיע אחרי יום רווי אמוציות שכלל וויכוחים סוערים ועימותים בין שרי כחול לבן לשרי הליכוד והמפלגות החרדיות. במסגרת ההגבלות המחמירות המשק ייסגר כמעט לגמרי והתפילות יתקיימו רק תחת כיפת השמיים – למעט יום הכיפורים.

בניגוד לסגר הראשון בחודשים מרץ-אפריל, אז הותרה העבודה במגזר הפרטי בהיקף של עד 30%, הפעם החליטו השרים – בניגוד לעמדת הפרויקטור ושר האוצר – לסגור את המשק כמעט לגמרי ולהתיר את פתיחתם של מקומות עבודה חיוניים בלבד. המרכולים ובתי המרקחת יישארו פתוחים ללא הגבלות וכך גם מספר מצומצם של מפעלים.

אשדוד ידועה ומוכרת כעיר מסורתית באחוזים גבוהים, במיוחד בתקופות החגים בכלל וכיפור בפרט בתי הכנסת בעיר מפוצצים וזאת למרות ההרחבות המתבצעות ע״י אוהלי בית כנסת נקודתיים ותשתיות נוספות להרחבת הביקוש.

יהיה מעניין לראות איך יגיב הציבור המסורתי והחרדי להנחיות הממשלה שהאמון בינו לבינה, איך לומר בעדינות… לא משהו. הסגר כאמור מתוכנן למחר (שישי) ויימשך עד שמחת תורה.

צילום: משטרת ישראל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*