לילה אחד בחיי הסיירת

לילה אחד בחיי הסיירת

על סיירת ההורים ופועלה היוצא דופן נכתב לא מעט. המיזם שפועל באשדוד, באמצעות הורים מתנדבים, מנוהל ע"י הרשות העירונית למאבק באלימות ובהתמכרויות ורושם לעצמו הצלחות לא מבוטלות. יעיד על כך מכתבו של הורה מתנדב, אשר תיעד את פעילות הסיירת בליל העצמאות.

לילה אחד, עשרות מצוות ואלפי תודות.

הרשות העירונית למאבק באלימות ובהתמכרויות מפעילה מזה זמן רב את "סיירת הורים" וזוכה לראות לא מעט הישגים. הסיירת המורכבת מהורים מתנדבים שאיכפת להם, מבצעת סיורים באתרי בילוי ופנאי, בסופי שבוע ובאירועים חגיגיים, ומסייעת באופן משמעותי בפעילות העירונית למיגור תופעות של אלימות והתמכרויות בקרב הנוער.

בערב יום העצמאות, ליל שימורים של בילוי בקרב בני הנוער, יצאה הסיירת כהרגלה למשימתה הקבועה. הם ערכו סיורים במוקדי פעילות שבהם מתרכזים בני הנוער ובצעו את מלאכתם השגרתית. לכאורה לילה רגיל, אך אחד ההורים הפעילים זמן רב בסיירת הורים, החליט שהגיע העת לומר תודה לכל מי שהגה ומפעיל את המיזם החשוב הזה ולשבח את הפעילים בו על התוצאות שהוא מניב. במכתב מפרגן הוא מגולל את קורותיה של הסיירת בלילה אחד של פעילות, מהן ניתן ללמוד על תרומת הסיירת לחוסנה של הקהילה.

מצ"ב מכתבו המפורט של יוסי שירי המדבר בעד עצמו, אשר נשלח במייל למנכ"לית הרשות גב' סימונה מורלי. סימונה עצמה הגיבה ליוסי על הדברים בהתרגשות רבה. "אשרינו שיש לנו תושבים אכפתיים וכי פועלנו בעיר זוכה להדים חיוביים" היא כותבת תוך שהיא מודה לשי נקש "המוביל את הסיירת ביד רמה" ולכל הפעילים המתנדבים בסיירת.

סימונה שלום,

החלטתי לכתוב היום במוצאי יום העצמאות, שכן חשתי כי בוער הדבר בעצמותי. בדרך כלל איננו מהססים לכתוב ולהוציא את שעל ליבנו כאשר אנו מזהים עוולה או אי תקינות וחוטאים ולא כותבים דברי שבח וברכה במקרים הראויים לכך. אמש יצאנו לפעילות סיירת הורים אשר הייתה כה יוצאת דופן ומרגשת מבחינתי שהחלטתי כי הפעם לא אתעצל ואכתוב תשבחות. אעביר לכם מקצת מתחושתנו כך שתוכלו גם אתם לחוש בגאווה על הפעלה לאורך שנים של פעילות מבורכת של סיירת הורים. פעילות שלא תמיד רואים את תרומתה בזמן אמת ולכן לא בהכרח מבינים את נחיצותה. אתמול קיבלנו עדות מובהקת לתרומתה החיובית של סיירת הורים וחשתי כי מן הראוי לשתף אתכם שכן אתם עמלים בהפעלת סיירת ההורים לאורך השנים וראויים לשבחים על כך. אני כותב אלייך אולם תוכלי להעביר את דברי אלו לכל הנוגעים בדבר. שכן לכל מי שמעורב בפעילות סיירת ההורים או בגופים המלווים והתומכים הזכות לתחושת סיפוק וגאווה.

פעילות סיירת הורים בערב יום העצמאות, קיבלה מבחינתי מימד מיוחד שלא חוויתי עד כה בכל הפעילויות בהן השתתפתי במהלך השנים. בפעילות אמש חווינו בערב אחד מספר אירועים שכל אחד מהם הינו דגל בפני עצמו למהות ומטרת סיירת הורים. חשתי סיפוק וגאווה להיות חלק מהפעילות ולהיווכח עד כמה חשובה סיירת הורים וכמה משמעותית תרומתה. גם אם לעיתים, בפעילויות מסוימות, מחלחל ספק בליבך לגבי האפקט והשינוי שבאפשרותך לעשות, אמש קיבלנו את החותמת האולטימטיבית המסירה כל פקפוק וספק לגבי גודל תרומתה של פעילות סיירת הורים לקהילה ולנוער.

בתחילת הסיור פגשנו בפארק בסיטי קבוצת נערים ונערות 'קצת' שתויים, שבהשתוללויות שהחלו עם ספריי קצף של יום העצמאות, היו על סף מעבר לאלימות. לולא שהיינו שם ושברנו את המומנטום השלילי, מאוד יתכן שהיו מגיעים לאלימות פיזית.

בהמשך בעודנו הולכים לכיוון הנקודה הבאה, חלפה מולנו קבוצה של נערים ונערות. מתוכם ניגש נער והודה לשי על שעזר לו לפני שנה וסיפר בגאווה שכעת הוא חייל קרבי.

בהמשך, ליד היכל התרבות, היתה קבוצת נערים ונערות שנראו כילדים טובים ממשפחות טובות. לאחר שפתחנו איתם שיח והסברנו להם על מהות הסיירת והפעילות וכי אנו למעשה מזהים מצוקות ומפנים את הנוער שמוכן לכך, לגורם המקצועי המטפל, ביקש אחד הנערים משי את מספר הטלפון שלו על מנת להתקשר אליו בהמשך בציינו שזה עבור חבר שלו.

משם הגענו לחוף הקשתות. לאחר סיור קצר זיהה שי זוג נערים שמסייע לנער שאינו מסוגל ללכת. רצנו אליהם והסתבר שהנער היה שתוי, בקושי הצליח לפקוח עיניים ולא הצליח אפילו להחזיק את הראש ישר. הושבנו אותו וחבריו ישבו לצדו ותמכו בו. תוך כדי שיחה מסתבר שהוא שתה כמות לא מבוטלת של אלכוהול. לאחר ששטיפת פנים לא הועילה והנער הקיא ובקושי הגיב, הזמין שי אמבולנס. חיכינו כמעט חצי שעה עד שהגיע האמבולנס. החובש שוחח עם הורי הילד והם שלחו את אח שלו לאוספו. בינתיים הכניס החובש את הנער לאמבולנס לבדיקות. חבריו של הילד היו אסירי תודה על שעזרנו להם והיינו לידם. הם אמרו שלא ידעו מה לעשות ומאוד נלחצו מהמצב. אנו מקווים שאכן החוויה שעברו תשמור עליהם בעתיד.

בו בזמן שהיינו ליד הילד ממתינים לחובש, התפתחה מריבה בין שתי קבוצות נערים. שי מיד ראה לאן מתפתחים הדברים ורץ לקרוא לאנשי יס"מ שהיו מרוחקים כ-50 מטר מהמקום, אולם לא הבחינו בהתפתחות. טרם הגיעם של אנשי היס"מ ששלח שי, הוציא אחד הנערים סכין שהיה מוחבא בנעלו. מזל שברגע זה הגיעו שוטרי היס"מ, תפשו את הנער עם הסכין ולקחו אותו להמשך טיפול.

לסיכום, בערב אחד זכינו:  

לחוות ולראות בפירות של הפעילות של הסיירת מהעבר, שזו התמורה הטובה ביותר שיכולנו לקבל. נער שבזכות סיירת הורים וטיפול אישי של שי זכה לעתיד טוב יותר. שלולא העזרה שקיבל, קרוב לוודאי שהיה מתדרדר למקומות לא טובים וזאת על פי עדותו של הנער עצמו כפי שהוא חווה את זה ועל כך הוקיר תודה.

לזרוע זרעים בליבם של נערים ונערות שיזכרו בשעת הצורך שיש להם כתובת שיכולה לסייע להם.

לסייע לנער שהיה במצוקה להזמין אמבולנס ולתמוך בחבריו שהיו בחרדה וחוסר אונים כשראו את חברם במצב כזה.

אולי להציל חיים בכך ששי הזעיק את שוטרי יס"מ לתגרה שכבר הייתה על סף התפתחות לכיוון של פציעה חמורה או רצח, לו השוטר היה מגיע מאוחר מדי.

ברצוני בהזדמנות זו להודות לכל חברי הסיירת המתנדבים שבטוחני כי מרגישים סיפוק כמוני מהפעילות, ולשי נקש שמוביל את הסיירת לזרוע זרעים אצל הנוער ולטובת הנוער גם אם את הפירות לא תמיד זוכים לראות, אבל עם לב מלא תקווה שחלק מהזרעים ינבטו ויבשילו. שמצליח ליצור קשר עם המתנדבים מצד אחד ולהביא אותם לוותר על פעילויות אישיות ולבוא ולתרום לקהילה. בעיקר מלוא הערכה והכבוד לשי נקש על הקשר הבלתי יאמן שהוא מצליח ליצור עם בני הנוער, לזהות מצוקות ולתת את המענה בזמן אמת. על זה יאמר "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו" כך חשנו אתמול שעולם ומלואו עומדים לזכותנו ולשי נקש עולמות רבים עומדים לזכותו.

בברכה,

יוסי שירי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*