לאן נעלמו המצילים?

לאן נעלמו המצילים?

גשמים ורעמים וכל סערות החורף לא הצליחו להרחיק את עובדי החופים ואת ציבור המצילים מהים. כל הכבודה הזאת התכנסה היום לישיבת עבודה ראשונה שנועדה לארגן עבורנו את עונת הקיץ הבא. אז בעוד הגשמים האחרונים הביאו אותנו להסתופף בבתים או במקומות העבודה, ידי עובדי החופים מלאות עבודה. הם הרי צריכים להיערך לעונת הרחצה הבאה שתיפתח בקיץ!  


כן. ככה זה בעיריית אשדוד. בקיץ נערכים לחורף ובחורף נערכים לקיץ. היום כינס מנהל אגף החופים את כל עובדי האגף ואת הגופים הרלוונטיים בעירייה ומחוצה לה, לישיבת עבודה ראשונה שתכליתה הערכות לעונת הרחצה הבאה. בישיבה השתתפו כאמור כל עובדי החופים, נציגי משרד הפנים ומשרד הבריאות, נציג איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה ונציג האוכלוסיות המיוחדות, נציג עמותת ההצלה הימית שארגנה השנה את הפרויקט האוסטרלי, מינהל התפעול אנשי המוקד העירוני, אגף תפו"ח, רישוי עסקים, שירותי ניקיון, מנכ"ל חופית ודוברות העירייה.

מנהל אגף החופים מר אריה תורג'מן פתח את הישיבה בסקירת סיכום לעונת הרחצה האחרונה ודגשים להערכות בעונת הרחצה הבאה. "גם השנה, זו השנה בשלישית, שבכל חופי אשדוד מתנוסס הדגל הכחול" אמר והבטיח שאשדוד תעשה הכל על מנת לשמר את הרמה ואיכות השירותים הניתנים בחוף. תורג'מן גילה כי באופן מפתיע, נציגי דגל כחול ערכו ביקורת בחופי אשדוד והתרשמו מאוד מהפעילות ומהשירותים הניתנים למתרחצים. הוא הציג את הפעילות שנעשתה במהלך העונה האחרונה כדוגמת "חוף ללא בדל", מיזמי ההנגשה לאוכלוסיות מוגבלות, מבצעי הניקיון והמיחזור ו"הפרויקט האוסטרלי" שהפך לתוכנית חינוכית מן המדרגה הראשונה אך משלבת גם אלמנטים הסברתיים וחברתיים שנועדו להנגיש את החופים לאוכלוסיה ולעודדם לבלות בסביבה החופית.

נציגי משרד הבריאות והפנים החמיאו מאוד לאשדוד על ההשקעות בחופי הים, על הפרויקטים המופעלים במהלך העונה ובעיקר על התוצאות המרנינות הניכרות היטב לאלפי המתרחצים הפוקדים את החופים בכל יום מימי הקיץ. הם ציינו כי מדובר בחופי הים המרהיבים ביותר בארץ, בשיתופי פעולה יוצאים מגדר הרגיל ובקפיצת דרך משמעותית שעשתה העיר בשנים האחרונות.

נציג איגוד ערים לאיכות הסביבה החמיא גם הוא על הפעילות החינוכית שנעשית מול בתי הספר. שיתופי פעולה עם אנשי החוף אינם מובנים והם נעשים מתוך הבנה והכרה בערך המוסף שהם תורמים לחינוך הילדים. כך גם נציג שירותי הניקיון שציין כי מדובר בחופים היפים בישראל המשמרים ערכים של סביבה נקייה ושמירה על משאבי הטבע.

שלמה רוטנברג, ראש מינהל התפעול, דיבר על המשאבים המושקעים בחופים, תוכניות העבודה הכוללות מפגש עם בני נוער וצעירים כמו גם תושבים ומשפחות, בניית תשתיות שנועדו להנגיש את הים לכל תושב ולקשור את הים לסביבה העירונית ואת המאמצים שעושה העירייה בשימור רמת השירותים לשביעות רצון התושבים וציבור המתרחצים. בתמצית קצרה הוא דיבר על תכניות הפיתוח בחוף והפיכת החוף לחלק רציף מהעיר

מר רוטנברג סיים את דבריו בהדגישו כי הים קיים גם בחורף. "יש אומרים: כיוון שהחופים סגורים אז אין ים בחורף. ואני אומר: בחורף יש ים! ים חזק! ואנחנו חייבים לתחזק אותו". הוא הדגיש את ישיבות העבודה גם בחורף משום שלחורף כללים משלו. יש סערות גשמים וסופות רוח אדירות שעלולות לפגוע בתשתיות ולהסב נזקים. "יש הרבה עבודה בחורף. צריך לשמור גם על המים וגם על הסביבה החופית. אנחנו רוצים לתת שירות לכל אורך השנה וזה אומר טיילות נקיות מחולות נודדים, חופים נקיים מפסולת שנפלטת מהים ועוד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*