כמות או איכות? הסכם הגג שישנה את פני העיר.

כמות או איכות? הסכם הגג שישנה את פני העיר.

בקרוב יחתום ראש העיר הסכם גג מול משרד האוצר ומשרד השיכון שיכלול בניית 30,000 יח׳ דיור חדשות, חלקן בנות 3 חד׳ וחלקן בנות 4 חד׳ ועל פניו, לפי מה שפורסם כולן יימכרו במחיר למשתכן שאמור להיות מוזל משמעותית ממחיר השוק המקומי, שעומד על סכומים אסטרונומיים שלא מאפשרים לזוגות הצעירים, לדור הבא של בני העיר לרכוש דירה באשדוד.

על פניו, הסכם מבורך, הסכם שיביא את העיר לגדילה משמעותית ויצמיח אותה לכ- 300,000 תושבים ואף יותר, תביא אוכלוסיות חדשות לעיר, כי 30% מסך הדירות ייתן עדיפות לבני/ות העיר אשדוד מה שאומר שהעיר אשדוד נפתחת לכ-70% מסך המיזם לתושבים מחוץ לאשדוד שיזכו לרכוש בית באשדוד במחיר מוזל משמעותית.

nadlan-pnimi-july17

הדעות לגבי נחיצות המיזם חלוקות (מאוד), יש האומרים שעיר חייבת להתפתח כל הזמן, לגדול ולחשוב קדימה ויש שאומרים: ״לא בכל מחיר״. השאלה החשובה ביותר היא האם חשבו על הכל…. האם אשדוד ערוכה לשינוי כה משמעותי באורח חייה והאם אין פה גחמה של שר האוצר משה כחלון ״להביא מכה״ וכותרת מפוצצת עם הצעה נדיבה במיוחד לראש העיר, ללא מחשבה מעמיקה על השלכות המהלך לתושבי העיר לאורך שנים?

חופיקס1

מקור הגאווה של האשדודים לאורך השנים על היותה של אשדוד עיר מתוכננת, נוחה לתנועה, נוחה לנהיגה, מסלולים רחבים וללא בעיות משמעותיות של חניה, לראיה אין כמעט בכל העיר חניונים בתשלום ולאחרונה המצוקה החניות בעיר הולכת ומחריפה.

פרוייקט הReway שהולך ומוקם בעיר נחת גם הוא על התושבים בהפתעה בעקבות מענק ממשלתי שנתנה הממשלה, מענק שבזכותו הוחלפו התשתיות, שופצו הכבישים ונראה כי בסופו תהנה העיר מהתוצאה, אך גם הוא שנוי במחלוקת בפני לא מעט מתושבי העיר, גם הוא, כך טוענים תושבים לא מעטים נפל בהפתעה ונראה שלא תוכנן לפרטים.

650-אה

השאלה הנשאלת האם לא מדובר בשינויים גדולים בזמן קצר מדי?

המע״ר לא אוכלס עדיין ברובו, בנייני ה-K-TOWER עדיין לא אוכלסו ולא ניתן למדוד את האפקט שלהם על העורק הראשי והמרכזי של העיר. עוד מגדל משרדים עתיד להיבנות סמוך ל-2 הקניונים לצד אחד שכבר מוכן ולא מאוכלס עדיין. כולם יושבים על רדיוס מאוד מאוד מצומצם ששוכן בלב ליבה של העיר. כל זה ועוד לא בנינו בניין אחד נוסף.

red

חישוב פשוט אומר שהמשמעות של עוד 30,000 עד 50,000 דירות נוספות יוסיפו עוד כ-100,000 מכוניות לכבישים, רובם ירוכזו באותן שעות בעייתיות של הגנים/בתיה״ס בבוקר והאיסוף בערב, היות ולא הוצגו עדיין תכניות מסודרות ופתרונות יש לנו בהחלט סיבה לדאגה.

האם העיר, מבחינת תשתיות פנאי, תעסוקה, חינוך, ועוד.. ערוכה לקבל תוספת כזו משמעותית של תוספת?

כבר היום, חסרות המון תשתיות לעיר, למעט חוף הים שערוך לקבל את כולם (את נושא החניה בחופים אני שם עדיין בסימן שאלה) העיר לא ערוכה מבחינת מתנ״סים, בריכות לקיץ, חניה בעיר, פארקים, כיתות, מגרשי ספורט, מבני תרבות ועוד…

מפאת הספק, יכול מאוד להיות שהתכנון יכלול מענה ויש תכנית מגירה שנותנת מענה הולם לכל הסוגיות הללו אך אנחנו, נכון להיום מתבססים רק על העובדות, גם את הפרסום שלכאורה-25% מכמות יחדיות הדיור מוקצות לקהל החרדי אנחנו נשים כרגע בסימן שאלה כי הוא בגדר רכילות עיתונאית לא ממש מבוססת.

מבכירים בעירייה נמסר כי כל המידע יינתן ברגע שהחתימה תצא אל הפועל. האם זה יהיה מאוחר, האם נתבדה? ימים יגידו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*