הסוד לביקוש למגורים באשדוד

הסוד לביקוש למגורים באשדוד

העיר אשדוד נערכת לקראת העשורים הבאים והפיכתה למטרופולין ענק עם למעלה מ-300 אלף תושבים הודות ליישום הסכם הגג בעיר. מה הופך את אשדוד לכל כך מבוקשת ? ראש מנהלת הסכם הגג באשדוד אייל דוידוביץ' במאמר מיוחד

נכון להיום, מתגוררים באשדוד כרבע מיליון בני אדם, אך היא צפויה להתרחב ולצמוח עם לפחות עוד כ-100 אלף תושבים חדשים לפחות בשנים הקרובות. הסכם הגג בעיר יציע מגוון דירות לצעירים במכרזי רמ"י ומשרד השיכון לצד דירות למשפרי דיור.

חשוב לציין כי לפני חתימת הסכם הגג היה מקובל כי באשדוד אין כלל קרקע זמינה לבניה, כאשר מדי שנה מספר יחידות הדיור החדשות ששווקו היו מעטות. במקביל הייתה עליית מחירים והחלה הגירת זוגות צעירים אל מחוץ לעיר.

התפנית הגדולה החלה עם חתימת הסכם הגג בעיר, אז החל שיתוף פעולה של עיריית אשדוד עם מדינת ישראל שגרם לתנופת קידום של יח"ד דיור חדשות בעיר וחיזוק התשתיות. במסגרת הסכם הגג ייבנו בעיר אלפי יחידות דיור, יוקמו שכונות חדשות, ייבנו פרויקטים ברבעים הוותיקים כאשר גולת הכותרת היא רובע פארק לכיש, לאורכו של הנחל הנושא את אותו שם והוא אחד מסמליה של העיר. ברובע זה, למשל, עתידים להיבנות כ- 3000 יח"ד בעיר וקריית ספורט חדשה.

לפי לוח הזמנים אנו מעריכים כי בשנת 2027 יעברו לגור בו הזוגות הצעירים הראשונים. זוגות צעירים, שעבורם העיר אשדוד יקרה מאוד, יכולים כעת לחשב מסלול מחדש ולתכנן את רכישת הדירה שלהם בעיר בזכות הסכם הגג. מה גם שייבנו אלפי יחידות דיור חדשות דבר שיאפשר גם למשפרי דיור לשפר את איכות החיים שלהם בתוך העיר ולא לעזוב אותה.

מה גורם לעיר להיות כה מבוקשת ואהובה על זוגות צעירים? לכך יש מספר תשובות.
הראשונה היא שתושבי העיר פשוט אוהבים לגור בה. באשדוד יש נאמנות גדולה של תושבי העיר שגדלו בה לעיר ואם תשאלו אותם, הם לא ממהרים לעזוב את העיר, אלא שהמציאות הישראלית, עם מחירי הנדל"ן מרקיעי השחקים, מכתיבים לחלקם את מקום משכן הקבע שלהם מחוץ לעיר. הסכם הגג אמור לפתור את הבעיה הזו עם מלאי יחידות דיור למגורים בהנחה ולשכירות ברת השגה לזכאי משרד השיכון.
מעבר לכך, קיים מחסור של דירות חדשות בעיר בשל ניצול של רוב השטחים המיועדים לבניה בעיר. על כן, בניה חדשה ברמה גבוהה הינה בעלת ביקוש גבוהה. על כך מעידים מספר התושבים באשדוד, זכאי משרד השיכון, אשר ניגשים להגרלות משרד השיכון על מנת לזכות ברכישת דירה בהנחה.

המספר הממוצע של הזוגות הצעירים שמתגוררים באשדוד והגישו מעומדות להגרלות משרד השיכון עומד על כ-5000. לפני למעלה משנה נפתחו ההגרלות הראשונות בעיר לרכישת דירה בהנחה עבור מספר פרויקטים. מעיון בנתונים עולה כי כ-5000 זוגות ניגשים להגרלות האלה מתוך כלל הניגשים מכל הארץ. לעיתים, מהווים הזוגות הצעירים באשדוד כרבע מכלל הזכאים שהגישו מועמדות לרכישת דירה בהנחה בעיר, לעיתים מתקרב ל-40 אחוז מכלל הניגשים.
בנוסף, הסיבה שאשדוד מבוקשת היא המעטפת החשובה מגורים בעיר: קיימת מערכת חינוך טובה ומובילה, חי תרבות וספורט עשירים. כל אלה מהווים קרקע פורייה לגידול המשפחה, בעוד תושבים שנאלצים לעזוב את העיר זוכים אמנם בדירה במחיר הגון יותר, אך מתפשרים על איכות החינוך, חיי הקהילה והפנאי.
הסיבה האחרונה לביקוש הגבוה באשדוד טמון במיקומה הגיאוגרפי של העיר, אשר ממוקמת פחות מ-40 ק"מ מתל אביב עם נגישות תחבורתית מגוונת. העוגן הכלכלי שמציעה אשדוד טמון במתחמי מסחר, תעסוקה ותעשייה, בראשם שני מפעלי הדגל בעיר: חברת נמל אשדוד ואלתא ובשנים הקרובות עתידות להיבנות קרית הייטק ומתחמי תעסוקה נוספים ברחבי העיר, כחלק מיישם הסכם הגג.
העיר שוכנת לאורך הים התיכון ומציעה שבעה חופי רחצה מוכרזים ברמה גבוהה במיוחד, שגם זכו בביקורת חופים עולמית. הבילוי האהוב על תושבי העיר והסביבה הוא הבילו בחופים, כמו גם ביקור משפחתי לאורכו של נחל לכיש או טיול בחולות הדיונה בעיר.
באשדוד קיימים מוזיאונים, אתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים, כמו מצודת אשדוד ים, לצד חיי תרבות הכוללים פסטיבלים מוסיקליים וקרית תרבות, בה מוצגים מופעים והצגות מהמובילים בישראל. את החוויה משלימה קולינריה גבוהה במיוחד, עם מגוון מסעדות ופסטיבלי אוכל שזכו למחמאות בארץ ומחוצה לה.
בית ישראלי באשדוד הוא הפרויקט הכי גדול של העיר בשנים הקרובות למען תושבי אשדוד וצעיריה. אנו במנהלת הסכם הגג אשדוד, יחד שם משרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל וכמובן אנשי המקצוע של עיריית אשדוד, נמשיך לקדם את הפרויקטים עד להגשמת החזון למציאות.

קרדיט צילום: אלבום פרטי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*