חשיבות בחירת מעצב למטבח

חשיבות בחירת מעצב למטבח

מאת: אינג' יעקב כהן.

הן קורצות אלינו מכל פינה כמעט אם לא בכל עיר, גרנדיוזיות, מפוארות ומזמינות בגדלים כאלו ואחרים המציעות אותן בגדלים כאלו ואחרים, אלו כמובן המודעות המודיעות על מכירת דירות בפרויקט כזה או אחר. דירת 4 חדרים החל מ.1.1 מליון שקלים בלבד!! ובעיר אחרת עם מחירי דירות מעט יקרים יותר, תתנוסס המודעה רק 1.4 !!! לדירת ארבעה חדרים בפרויקט כזה או אחר, בשעה שבשוק נמכרות דירות כאלו במאה אלף שקלים יותר. מטרת המודעות היא כמובן למכור את אותן דירות, אבל מי שחווה קניה כזו ורואה את המודעה מתגנב לשפתיו חיוך חצי עצוב של יודע דבר. הרי כולם יודעים וזהו סוד גלוי שממחיר המודעה ועד לכניסה של הדירה משלמים כ150 אלף שקלים לערך, אם לא יותר. גם בתים פרטיים שהם כמובן יקרים הרבה יותר דורשים הוצאה עצומה, כך נוצר מצב שרבים שקונים דירה או בית, שוכחים או ממעיטים בחשיבות המעצב שיתכנן את המטבח ."הוצאנו כל כך הרבה, למה צריך עכשיו להוציא עוד על מעצב למטבח, או מתכנן  מיוחד?" אומרים בני הזוג אחד לשנייה, אז זהו שצריך.

דווקא אותו מעצב עשוי בהחלט להצדיק את שכרו, מעצב מטבחים מקצועי מנוסה ומיומן המתמחה בתחום, ייתן לכם בהכרח יעוץ ותכנון טובים שיובילו לתוצאה טובה ורצויה במטבח. אז יהיה מי שישאל "האם בלעדיו לא נגיע לתוצאה הזו", והתשובה היא כי אמנם יתכן שהתוצאה תהיה טובה ומשביעת רצון אבל לא בהכרח. הניסיון מלמד אותנו כי בפעמים רבות ,הגענו במסגרת העבודה לבתים של לקוחות שלא השקיעו ושילמו למעצב, על מנת לתקן ליקויים מה שכמובן גרר הוצאה מיותרת שהייתה יכולה להיחסך בתכנון מוקדם. כך למשל מערכות מים, ביוב, חשמל וגז אמורות להיות מתואמות באופן אופטימאלי לתכנון המטבח. מעצב מקצועי מיומן ומנוסה יתחשב בכל הפרמטרים בתכנון המטבח ובכך ימנעו החלטות שגויות שתיקונן עשוי להגיע לסכומים גבוהים. זכור לי במיוחד לקוח שפשוט בתכנון לקוי המטבח שלו ותכנונו לא התחשב במערכת המים, היה צורך לפרק ולהרכיב במקום אחר מה שגרר הוצאה לא פשוטה בעבורו. ישנם לדוגמא לקוחות שבונים בית ולא מגיעים לייעוץ אצלנו בשלב השלד. פעמים רבות הוא רואה בתכנית הבית את מיקום המטבח, ואז כשבאים להזמין מטבח ויושבים עם מעצב המטבחים אז מתברר שהברז לא נמצא במקום האופטימאלי. במצב כזה או  שלא רוצים להוסיף כסף ונשארים עם מצב כזה, או שמוציאים כסף לחינם. כך לדוגמא לקוח מאשקלון הגיע אלינו בשלב מאוחר לאחר שכל השקעים.

וברזי המטבח היו במקום, ברגע שהוא הגיע להזמין מטבח ישבה איתו המעצבת של "גפן מטבחים", והסבירה לו את הטעויות בדרך, כך שהוא נאלץ להביא שוב בעלי מקצוע ולפרק שקעים וברזים קיימים, מה שהיה נחסך לו היה מגיע אלינו בהתחלה.

הכותב הוא יעקב כהן, אחראי תחום העיצוב בחברת "גפן מטבחים", רחוב האופה 6 אזור התעשייה הדרומי אשקלון. טלפון 08-6797819.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*