טיפים לבחירת ריצוף פנים לבניה או שיפוץ

טיפים לבחירת ריצוף פנים לבניה או שיפוץ

בחירת סוג הריצוף דורשת תשומת לב כיוון שמדובר לרוב בהוצאה כספית גבוהה יחסית ולא נהוג להחליף את הריצוף בתדירות גבוהה. הריצוף משפיע על עיצוב הבית והאווירה הכללית בו, לכן יש לבחור בקפידה את סוג הריצוף במהלך בנייה של בית חדש או בעת שיפוץ נרחב בנכס. לפניכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור נכון את סוג וסגנון ריצוף פנים הבית.

מגוון רחב של אפשרויות

ישנו כיום מגוון עצום של אפשרויות לריצוף פנים בשפע סוגי אבן וגוונים, לכן חשוב להיוועץ עם בעלי מקצוע מנוסים ובעלי ידע רב. ניתן לפנות לעזרת אדריכל או מעצב פנים, לחלופין אפשר לקבל עזרה, המלצות והסברים גם מבעל מקצועי כמו קבלני בנייה וקבלני שיפוצים, או לפנות לחברות מהן ניתן לרכוש את אריחי הריצוף ופרקטים.

חשוב לדעת כי יש אפשרות לרצף את חללי הפנים בבית באמצעות אריחים מאבן טבעית, אריחי שיש לרבות גרניט פורצלן, פרקט גושני או למינציה בשלל גוונים ודוגמאות, פרקט דו או תלת שכבתי ועוד. למעשה, הבחירה אינה פשוטה, לכן מחייבת אתכם להכיר את היתרונות והחסרונות של כל סוגי הריצוף הקיימים בשוק, תוך התאמה לדרישות העיצוב שלכם ולאווירה שאתם מעוניינים להשיג בביתכם.

הטיפ הראשון לבחירת ריצוף פנים הוא איסוף מידע וקבלת ייעוץ מקצועי מבעלי מקצוע מנוסים ובעלי ידע רב.

אלמנט עיצובי לכל דבר

חשוב להדגיש כי ריצוף מהווה אלמנט עיצובי לכל דבר ולכל סוג וסגנון ריצוף יש מאפיינים שונים. רצפת פרקט מקרבת את הטבע לסביבת המגורים ומעניקה אווירה חמימה וביתית, אך ניתן לבחור פרקט למינציה או פרקט מעץ בגוון בהיר למראה יוקרתי ואלגנטי. עם זאת, חשוב לזכור כי רצפת פרקט יש לתחזק באופן שוטף ולא ניתן לשטוף את הרצפה עם מים כמו שרוב הישראלים רגילים בעת ניקיון הבית.

ריצוף פנים באמצעות אריחי שיש מבטיח לכם אווירה יוקרתית וייחודית בבית, עם זאת חשוב לדעת כי יש לתחזק באופן שוטף את אריחי השיש למניעת חדירת נוזלים והתפתחות כתמים וכדי לשמור על המראה המבריק והמרשים של השיש. לכן, אחת לתקופה יש לבצע פוליש לאריחי השיש.

בשנים האחרונות ישראלים רבים בוחרים באריחי ריצוף מאבן טבעית ומאבני צפחה, חלילה, טרוורטין, טראצו וכיוצא בזה. אבן טבעית לריצוף נחשבת לעמידה במיוחד ולרוב מהווה אלטרנטיבה זולה יותר בהשוואה לריצוף פנים הבית באמצעות אריחי שיש. לאחר שנים בהן אריחי טראצו לא היו באופנה כיום הם שבו למקומן הראוי וניתן לראות אדריכלים ומעצבי פנים עושים בהן שימוש רב. קל לנקות אריחי טראצו וניתן להחליפן במידה והן נשחקות או נשברות.

אריחי גרניט פורצלן נמצאים עדיין באופנה ומעניקים יוקרה רבה לבית, קל לנקות את הרצפה והמראה המרשים נשמר לאורך זמן. עוד אפשרות העומדת בפניכם היא להחליט על רצפת בטון מוחלק וניתן לבחור מתוך שלל גוונים ועיצובים ויש אפשרות ליצור טקסטורות מיוחדות לפי עיצוב שלכם או של מעצב הפנים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*