הסכם קיבוצי ראשון לסייעות באשדוד

הסכם קיבוצי ראשון לסייעות באשדוד

בתום הליך משותף ביו יו"ר ההסתדרות לראש העיר אשדוד, תנאי העסקתן של 200 סייעות בעיר יושוו לתנאי העובדים בשלטון המקומי ושכרן יוצמד להסכמי המסגרת בשירות הציבורי – עוד במסגרת ההסכם: תוספות ותק, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות וקרן השתלמות לכל עובדת – יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "עזרנו להבטיח קיום בכבוד של עובדות מסורות הממלאות שליחות חברתית חשובה" – ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "פריצת דרך היסטורית בתחום יחסי העבודה באשדוד".

הסכם קיבוצי ראשון המסדיר את תנאי העסקתן של סייעות בגני הילדים, נחתם בעיר אשדוד. ההסכם שיחול על כ-200 עובדות במוסדות לגיל הרך של חברת המתנ"סים בעיר, ישווה את תנאי העסקתן לתנאי העובדים בעירייה.

במעמד החתימה על ההסכם ההיסטורי אשר נחתם השבוע (ב') נכחו נציגי הצדדים המעורבים, ביניהם: יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, בוריס גיטרמן סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית  ומנכ"ל העירייה אילן בן עדי, יו"ר ועד העובדים בעירית אשדוד הגב' איריס נפתלי וועד העובדים בחברה העירונית, בראשות מאיר גבאי.

כחלק מההסכם החדש, שכר העובדות יוצמד להסכמי המסגרת בשירות הציבורי ובעירייה ובמקביל לכך, יוגדלו ההפרשות הפנסיוניות של העובדות ל-19.5%. בנוסף, כל עובדת שהשלימה 18 חודשי עבודה, תהיה זכאית מעתה לקרן השתלמות לבחירתה, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי בגובה 7.5% מהשכר.

עוד נקבע בהסכם כי העובדות יהיו זכאיות לתוספות השכר שזכאים להן כלל העובדים המשתייכים להסתדרות המעו"ף, לרבות תוספת ותק של 1% לכל שנת עבודה. ההסכם מסדיר גם מנגנון ליישוב מחלוקות באמצעות ועדה פריטטית שתורכב מנציגי העירייה, נציגי העובדים והסתדרות המעו"ף.

יצויין כי ההסכם הנוכחי עדיין  טעון את אישורו של הממונה על השכר במשרד האוצר אך לנוכח העובדה כי הסכם זה נכתב ברוח דומה להסכם שאושר כבר בחברות העירוניות של ראשון לציון, ההסכם צפוי להיכנס לתוקף כבר בתקופה הקרובה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההישג ואמר כי: "ההסכם מהווה בשורה אמיתית לאוכלוסיית הסייעות באשדוד והוא הושג בזכות המאמצים המשותפים של ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת העיר. אני מודה לכל המעורבים שנרתמו להוביל את השינוי ובייחוד ליו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב ולראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי. ברכות חמות שלוחות גם לוועד העובדים בראשות מאיר גבאי, על העמידה האיתנה ועל הנחישות. עזרנו להבטיח קיום בכבוד של עובדות מסורות הממלאות שליחות חברתית חשובה".

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי אמר:  "אנו עושים פריצת דרך היסטורית בתחום יחסי העבודה באשדוד ולאחר שנים רבות ביצענו את התיקון המבוקש והשוונו את תנאי עובדי הגיל הרך בחברה העירונית לסייעות בעיריית אשדוד. תפיסת העולם שלנו רואה את העובד כמשאב המרכזי המאפשר את מתן השירות המיטבי לתושבים, ולכן פעלנו להשוואת התנאים בתחום כה חשוב של חינוך ילדי העיר".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד אמר: "אחרי תקופה ממושכת של מו"מ, הגענו להסכם שיש לו משמעות היסטורית. אני מברך את הסייעות ומודה לראש העיר ולגורמים בעיריית אשדוד על שיתוף הפעולה שהפגינו לאורך הדרך".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב, הוסיף לדברי בר דוד ואמר: "אני שמח על כך שראש העיר הביע במעמד החתימה את הסכמתו העקרונית להמשך המשא ומתן להרחבת ההסכם האמור. כולי תקווה כי תוך זמן קצר, נוכל להביא לשוויון מלא בתנאיהם של כל המועסקים על ידי עיריית אשדוד ושלוחותיה, לאחר שנצליח להעתיק את ההישג ליתר עובדי החברה למתנ"סים ושאר החברות העירונית".

מוועד העובדים, בראשות מאיר גבאי, נמסר: " מדובר בהסכם חשוב וראשון מסוגו. מדובר בהישג משמעותי ואנו מקווים כי כבר בעתיד הקרוב נוכל להביא להסכמים דומים לכל עובדי החברה למתנ"סים באשדוד".

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*