הזרימו תשטיפים אסורים. כתב אישום בדרך

הזרימו תשטיפים אסורים. כתב אישום בדרך

מדיניות "אפס סובלנות" כלפי עברייני סביבה נאכפת לאחרונה באופן הרבה יותר הדוק. יחידת האכיפה מבצעת סריקות ומעקבים לאיתור פגיעה בסביבה, אוספת ראיות ומבצעת תחקירים ולבסוף מעבירה החומר ללשכה המשפטית להכנת כתבי אישום ותביעה. לא משתלם לעבור על החוק. נעים יותר לחיות בסביבה בטוחה.

במהלך סיור שגרתי של צוות מפקחים מהמחלקה לאכיפה סביבתית באגף הרישוי של עיריית אשדוד, זיהו המפקחים תשטיפים בגוון לבן-צהבהב הזורמים לאורך תעלת מי הניקוז הצמודה לפסי הרכבת. הצוות מנה את ירון זוהר, שי בן חמו ואוהד לוי שפעלו במהירות לאיתור מקור ההזרמה, זיהוי החומרים ובעיקר לוודא שתשטיפים אסורים לא חדרו אל מערכת הניקוז העירונית. "במהלך הסיור לאורך רחוב הנפט באזור התעשייה הצפוני, זיהינו זרימה של תשטיפים שזרמו מצינור המנקז את שטח המפעל הסמוך, הישר אל תעלת מי הניקוז הצמודה לפסי הרכבת" דיווח מר זוהר בדו"ח מפורט שהועבר אל מנהליו ובו תיאור כל הפעולות שנקט הצוות בהמשך המשימה.

עם איתור מקור ההזרמה זוהו התשטיפים שהכילו מים וסיד וזרמו לאורך מאות מטרים עד למפגש פסי הרכבת עם כביש רחוב הנפט. תוואי הזרימה הוביל לשטח מפעל "אקרשטיין", ועם גילוי ההזרמה נלקחה דגימה שהועברה למשרדי איגוד ערים לאיכות הסביבה לבדיקת מעבדה. "במקביל, הבהלנו לשטח את מפקח מחלקת נחל וניקוז מר מיכאל ספיבק וצוות עובדיו, על מנת לאתר ולאושש את החשד כי אכן מדובר בצינור המנקז את שטח המפעל וכי התשטיפים לא חדרו אל מערכת הניקוז העירוני המובילה אל נחל לכיש" כותב זוהר בדו"ח.

צוות המפקחים שהגיע לשטח המפעל ערך סריקה במקום, שכללו פתיחת בורות ניקוז, זיהה את מקור ההזרמה והתברר שהתשטיפים לא חדרו אל מערכת הניקוז העירוני. החשש מזיהום הנחל אומנם הוסר אך הראיות חייבו המשך אכיפה כנגד האחראים. לכן, בשלב זה צוות המפקחים ערך תחקיר למנהל המפעל וביקש לעמוד על הסיבה להזרמת התשטיפים לרשות הרבים. התברר כי בשטח התפעולי של המפעל, בו מתבצעת העמסת המשאיות בסיד, נערכה שטיפה למשאיות עם כמויות גדולות של מים, ואלו זרמו אל רשות הרבים במקום להתנקז לבור האיגום והשימוש במשאבה הממחזרת את מי השטיפה.

בעירייה מציינים כי מפעלים נדרשים לעמוד בכל תנאי הרישוי וחוקי הסביבה ואלו חייבים לתעל את מי השטיפה לבור האיגום. "בור האיגום קיים אז מדוע לא להזרים אליו?" שואלים הם בתמיהה ומבטיחים כי החומר שנאסף יועבר למחלקה המשפטית להמשך טיפול. לשם כך הם תיעדו את כל הפעולות שנערכו בשטח וצלמו את הראיות שיצטרפו אל כתב האישום.

למותר לציין כי עם גילוי מקור ההזרמה, נעשו פעולות שנועדו לחסום לאלתר את כניסת מי השטיפה אל קולטן מי הגשמים, על מנת למנוע המשך זרימת תשטיפים מזוהמים לתעלת הניקוז. מנהל המפעל עצמו נדרש לפעול מידית להפסקת כל שימוש במים ובעזרת "שופל" ביצע חסימה של הקולטן.

במינהל התפעול שיבחו את פעולות מפקחי המחלקה לאכיפה סביבתית, בראשותו של מר אהוד מויאל, וציינו כי מדיניות "אפס הסבלנות", בדגש על חוקי סביבה וחוקי עזר עירוניים שנועדו להבטיח את שלום ובריאות הציבור, הן מהמשימות הקבועות העומדות על סדר יומה של העיר וכל יחידות הפיקוח והשיטור מודעות לה ופועלות ליישומה – בנחישות ובהתמדה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*