נדחה הערעור של מסעדת ״פטרה״ – יהרסו החריגות

נדחה הערעור של מסעדת ״פטרה״ – יהרסו החריגות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את הערעור שהגישו מפעילי מסעדת "פטרה" באשדוד, בגין צו הריסה מנהלי שהוציא מהנדס העיר ביום 4.12.17. כבוד השופט אלון אינפלד אשר דחה את הערעור ואת כל טענות המערערים, קבע כי יש להרוס את חריגות הבנייה מיד עם המצאת פסק הדין. במידה ובעלי המסעדה לא יעשו זאת, רשאית העירייה ליישם את צו ההריסה ולחייב את בעלי המסעדה בגין ההוצאות.

כזכור, ב-4/12/17, הוציא מהנדס הועדה המקומית לתכנון ובניה (מהנדס העיר) צו הריסה מינהלי על חריגות בנייה שנעשו במקום. ע"פ כתב התביעה, מסעדת פטרה הקימה סככה ללא היתר והציבה בהם כסאות ושולחנות אוכל המשמשים את המסעדה. המסעדה, הפועלת בחוף הקשתות אשדוד, הגישה ערעור על החלטת צו ההריסה שהוציא מהנדס העירייה כנגד חריגות הבנייה, לאחר שבית המשפט השלום באשדוד אישר את צו ההריסה וחייב את מפעילי המסעדה להרוס את החריגות.

ביום חמישי האחרון, 11/1/18, דחה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את הערעור והעמיד על כנו את פסיקת בית משפט השלום באשדוד. בפסק הדין כותב השופט אלון אינפלד: "..ההסברים שניתנו ע"י ב"כ המשיבה (העירייה), לגבי התנהלות המשיבה (בשנה זו), בהחלט מניחים את הדעת ועושים רושם כי המשיבה פועלת כיאות לאכיפת הדין, במתווה שקבע המחוקק, תוך הקפדה על זכויות דיוניות ומהותיות של האזרח". המשמעות היא שלא נמצא פגם בצו ההריסה ובית המשפט המחוזי מותיר על כנו את פסיקת בית משפט השלום באשדוד.

עו"ד מאיר בירנבוים ועו"ד ליחן צרפתי, מהמחלקה המשפטית של עיריית אשדוד אשר ייצגו אותה בתיק, אומרים כי מדובר בפסיקה חשובה המחזקת את הרשויות המקומיות באכיפת החוק. "לראשונה החליט בית המשפט על צו הריסה, בהחלטה מפורטת ובהתאם לחוק החדש, תיקון 116 לחוק" הם אומרים ומצטטים מפסק הדין שלפי תיקון זה לחוק "אין לעכב ביצועו של צו הריסה שניתנה לגביו החלטה סופית כאשר העבודה האסורה אינה תואמת את התכנית החלה על המקרקעין", ובמקרה הנדון, "לאחר שנקבע כי הבניה הנוכחית (החריגה) אינה תואמת את התכנית הנוכחית, הרי שלמעשה אין סמכות לעכב ביצוע מהותי".

בית המשפט קבע אם כן שעל החריגות להיהרס והסמיך את העירייה לבצע את ההריסה בעצמה ולחייב את בעלי המסעדה בהוצאות, או לחילופין לתת לבעלים להרוס את החריגות בעצמם.

תגובת מסעדת פטרה:

"הדברים אשר הובאו בהודעה שהועברה מעיריית אשדוד אל כלי התקשורת אינה מדויקת כלל. לא בכדי העביר השופט בבית המשפט המחוזי ביקורת קשה ונוקבת על התנהלות שופט בית משפט השלום ואף ביטל חלק גדול מהחלטתו בסוגיה – המתייחס לקנס שהטיל על מסעדת פטרה בסך של 40 אלף שקלים, קנס שכאמור בוטל.

בנוסף, עיריית אשדוד ביקשה לפרק בעצמה חריגות כאלו ואחרות, אשר לטענתה עוברת עליהן מסעדת פטרה אולם השופט המחוזי קבע בפסק הדין כי המסעדה ובעליה כשירים דיו לבצע את הפירוק לשביעות רצונה ובהתאם לחוק – וזאת לאחר שהשיגה המסעדה צו עיכוב ביצוע בנושא. מסעדת פטרה מצאה דרכים חלופיות לחפות את הטרסה ועשתה כן באופן מיידי, בכדי שלסועדים יהיה נוח ונעים. המסעדה תעשה, כהרגלה, את המירב בכדי להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר לצד חוויה קולינארית אותנטית, כפי שהיה עד כה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*