הארנונה באשדוד – הנמוכה מבין 10 הערים הגדולות

הארנונה באשדוד – הנמוכה מבין 10 הערים הגדולות

ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי לא יכל לחלום על נתון סטטיסטי נח מזה לפתוח את קמפיין הבחירות שלו. נתוני הארנונה בעשר הערים הגדולות בישראל, מלמדים שהארנונה באשדוד היא הנמוכה ביותר ועומדת על 41.5 ש"ח למ"ר בלבד!!! כך עולה מניתוח השוואתי שערך העיתון גלובס, ובהשוואה לערים אחרות מדובר בפער הפרשים גדול במיוחד. אשדוד מוכיחה שוב כי אין צורך להעלות את תעריפי הארנונה הקיימים כדי לפתח את העיר, להעניק שירות מיטבי לתושב ואפילו לסיים בעודף תקציבי.

תקציב עיריית אשדוד לשנת  2018  הינו 1,708,474,400 ₪ ובהשוואה לשנה שעברה מדובר בגידול של 7.3 אחוז. בנוסף, עיריית אשדוד מסיימת בשנים האחרונות, בכל שנה, בעודף תקציבי וזוכה בפרסים והערכה על ניהול כספי תקין וניהול יעיל של כספי הרשות. גודל ההישג מקבל ביטוי משמעותי יותר לאור ההשקעות הגדולות שעושה העיר בשנים האחרונות, בכל תחומי החיים של התושב, וגם על כך מעידים תעודות הערכה ופרסים להם זוכה העיר.

ברשויות רבות אנו רואים יחס ישיר בין הרצון לפתח ולהרחיב את ההשקעות ביישוב להעלאת הארנונה ברשות ויצירת אפיקי מימון חדשים לתכניות הפיתוח שלה. המשקיעות בפיתוח של שטחם נאלצים לעיתים לעלות את מיסי הארנונה "כדי לכסות על הוצאות פיתוח ושירותים עירוניים, הרשויות נאלצות להעלות מיסי ארנונה וגם אם מדובר בפעולה הגיונית יש בה כדי להכביד על הציבור המקומי" אומרים באשדוד ומציינים כי "אשדוד נמנעת ככל שרק אפשר מיוזמה עצמית להעלאת תעריפי הארנונה ומסתפקת רק במה שקובע החוק".

650-אה

ניתוח נתוני הביצוע מול תעריפי הארנונה באשדוד מלמדים כי בחמש השנים האחרונות השקיעה עיריית אשדוד כמעט בכל תחום מוניציפלי המיטיב עם התושב,  ולמרות המשברים הכלכליים שפקדו את ישראל ומשפיעים ישירות על האזרח, גדלו ההשקעות בשלושים אחוזים. נתון נוסף וחשוב, המבליט באופן משמעותי את ההשקעה בתושב, מלמד שבשנת 2016 ההשקעה בתושב בעיר אשדוד גדלה בכ-400 ₪ לאדם, בהשוואה לשנה קודמת, ועומדת על השקעה שנתית של 6,721 ₪ ולאדם. נתונים אלה מציבים את אשדוד בין חמשת הערים הגדולות בישראל ועלייה של שני מקומות בהשוואה לשנה קודמת, תוך שהיא עוקפת את ראשל"צ, ירושלים ונתניה.

במינהל הכספים של עיריית אשדוד מסבירים זאת בניהול כלכלי נכון הכולל תכניות לטווח קצר וארוך תוך שמירה על איזון תקציבי. בהקשר זה יש מקום לפרגן לגזברות העירייה על שהיא מצליחה גם לסיים כל שנה תקציבית בעודף כספי, מה שמציב אותה בצמרת הערים בעלות החוסן הפיננסי.

באדיבות ״גלובס״

באדיבות ״גלובס״

הרשימה לפי הסדר – מהגבוה לנמוך:

  1. ירושלים: 73.7
  2. חיפה -63.3
  3. בני ברק :61.5
  4. פתח תקווה :61.5
  5. חולון : 57.7
  6. נתניה :58.3
  7. ראשון לציון :53.9
  8. תל אביב : 48.9
  9. באר שבע :43.9
  10. אשדוד: 41.5

בנוסף בחודש גם פברואר התפרסמה כתבה באתר ynet  עם טבלה של דירוג הרשויות בארץ וגם שם עם מספר רשטיות גדולות יותר דורגה אשדוד במקום 21 מתוך 49 רשויות שנמדדו אשר דורגו עד המקום ה-24.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*