גלבר מוחה, לסרי יורה תגובה…

גלבר מוחה, לסרי יורה תגובה…

בקשתך לדחות את דיון המועצה לאישור הסכם הגג נדחית על הסף . כך פתח ראש העיר ד״ר יחיאל את תגובתו למכתבה של חברת האופוזיציה הלן גלבר. מוקדם יותר שיגרה הגב׳ הלן גלבר מכתב לראש העיר עם העתק לשר האוצר בו היא מבקשת לשקול מחדש ולהקים צוות היגוי בנושא הסכם הגג.

״אני פונה אליך , להפעיל שיקול דעת , להניח את התוכנית על שולחן המועצה לדיון ראשוני , ממנו יבחר צוות היגוי שבשלושה חודשים הקרובים יבחן את כלל ההשלכות יחד עם נציגי ציבור, מומחים בתחום  ואז נתכנס להצבעה. תוכנית שכזו דורשת התייחסות פרטנית ועניינית לאלפי פרטים כגון תעסוקה, תשתיות , תחבורה , מוסדות , צרכי תושבים ועוד.  החיפזון מן השטן , סוף מעשה במחשבה תחילה

ראש העיר ד״ר לסרי לא נותר חייב ושיגר תגובה בה הוא עונה לגלבר ורומז על מגמה ברורה של טירפוד פרוייקט אותם מקדם ראש העיר.

650-אה

צילום: דודו קקון

״קיימנו בשנים האחרונות מספר לא מבוטל של דיונים בנושא דיור בר השגה לזוגות צעירים כשכל מועצת העיר לרבות האופוזיציה הביעו את רצונם לקדם מהלכים שיסייעו לזוגות צעירים לבנות את ביתם באשדוד. ועתה, משהגענו סוף סוף ואחרי עבודה מאומצת מאוד של רבים וטובים, להסכם שייתן לאשדוד את ההזדמנות לא רק לבנות דיור אלא גם את כל מעטפת החיים הנדרשת לזוגות צעירים , תעסוקה איכותית, מוסדות חינוך, תרבות, ספורט ,ונגישות תחבורתית , את מבקשת לדחות את הדיון , להקים ועדת היגוי, ועוד ועוד צעדים שכל מטרתם לעכב את ביצוע התכנית ואולי אף לסכלהכתב לסרי.

את הרמיזה לדפוס הפעולה של הגב׳ גלבר נימק ראש העיר במילים הבאות:

״לצערי, קל לראות גם הפעם דפוס פעולה שבא לידי ביטוי בהתנהלותך  כשניסית לפגוע בהקמת מיזמי דגל שנועדו למנף את אשדוד כדוגמת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ואת מיזם תחבורה ירוקה, וכעת את הדיור לזוגות צעירים

את המכתב סיים לסרי בעקיצה: ״אני תוהה מתי תתחילי לראות את טובת העיר לנגד עינייך לפני האינטרס הפוליטי הצר שלך

אין ספק שהעובדה שאוטוטו נכנסת העירייה והמערכת הפוליטית המקומית לישורת האחרונה לפני שנת הבחירות מבטיחה לנו עוד אקטים פוליטיים מכאן ומכאן ונראה כי רק התחלנו.

nadlan-pnimi-july17

צילום: דודו קקון

מכתבה של גלבר לראש העיר:

א. ביום חמישי האחרון בשעות הערב קיבלתי את טיוטת הסכם הגג וצמוד אליו סיכום ישיבת חברי הקואליציה שמאשרים פה אחד את תוכנית.

ב. מעיון בהסכם אני למדה שביום רביעי הקרוב 2.8.17 (ארבעה ימי עבודה בלבד מיום מסירת הטיוטה לכל חברי המועצה) אנו מוזמנים לדיון והצבעה על הסכם זה.

ג. דר לסרי, האם זה רציני ? האם זה פרק הזמן שנדרש כדי ללמוד , לבחון, לשאול שאלות או ״חלילה״ להיוועץ עם הציבור באשדוד בדבר תוכנית גורלית זו שתשנה את פני העיר מקצה לקצה בפרק זמן קצר. מבלי שערכנו דיון מהותי פני העיר לאן?

הסכם שמציג על הנייר תוספת של 30 אלף יחידות דיור חדשות, ובנוסף מעל עשרת אלפים שכבר נמצאים בשלבי אישור ובהליכים תכנוניים בעיר ללא קשר להסכם הגג.

הלן-פנימי

מתוך דף הפייסבוק

ד. ככלל , אני באופן מוחלט בעד קידום תוכניות דיור ופתרונות לזוגות צעירים. ללא ספק העיר סובלת מנטישת צעירים שאין יכולתם משגת לרכישה דירה במחיר סביר וטוב שסוף סוף הינך מודה בבעיה שקיימת.

ה. לעצם העניין , תוכניות בגודל ובהיקף זה אינן מתאימות לשיגור ואישור בפרק זמן של שלשה ימי עבודה. אין זה ראוי להתכונן בימי שישי שבת ובימי צום תשעה באב. מדובר בתוכנית מורכבת מעשרות אלפי יחידות דיור במקומות שונים בעיר, חדשים וישנים , בעלי השפעה מכרעת על אופייה של העיר בעתיד בכל המובנים.

ו. הניסיון בהסכמי גג עם ערים שכבר חתמו מלמד שיש יתרונות ולא מעט חסרונות ביישומו. אלו צריכים להיות נר לרגלנו.

ז. עוד טרם נחתם כבר פורסמו הסכמים צדדיים עם גופים פוליטיים בדבר הקצאות לאוכלוסיות ספציפיות. חרושת השמועות גורמת לתושבים בעיר בלבול , מרמור והרע מכל אובדן אמון ציבורי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*