דוח משרד הגנ"ס: בעיר עצמה אין חריגות, באיזור התעשיה המצב שונה

דוח משרד הגנ"ס: בעיר עצמה אין חריגות, באיזור התעשיה המצב שונה

כך עולה מדוח המשרד להגנת הסביבה לשנת 2022, שמצביע כי בתחנות ניטור האוויר בכל מרחב אשדוד לא נמדדו חריגות מערכי הסביבה. נחמה קלה מאזור התעשייה הצפוני: ירידה של 13 אחוז בפליטת חומרים החשודים או מוכרים כמסרטנים.

הנתונים מצטרפים לדוחות קודמים שפורסמו השנה והצביעו על כך שאשדוד אינה נמנית עם הערים שבהם יש עלייה בחולי האסתמה, ומאשררים את עמדת העירייה הפועלת כל העת לשיפור איכות הסביבה והאוויר ברחבי העיר.

על פי הדוח של המשרד בראשות השרה עידית סילמן, תחנות הניטור באזורי המגורים באשדוד הצביעו על מדדים תקינים והיעדר חריגות מערכי הסביבה המותרים ב-2022. עוד צוין בדוח, כי באזור התעשייה הצפוני, שבו נרשמה חריגה גם בדוח הקודם, חל שיפור לעומת השנים 2020-2021 הודות להפחתה בזיהום מצד מפעלי אדמה אגן ויהודה פלדות. כמו כן, צוין בדוח כי מפעל הקורנס ממשיך לפלוט עופרת ובנזן אך הוא אינו חורג מערכי הפליטה המוכרים.

 

 

עוד צוין בדוח לשנת 2022, כי באזורי התעשייה שבצפונה של אשדוד פועלים 12 מדווחי מפל"ס תעשייתיים, ובאזורים אלה חלו הפחתות בפליטות מזהמים לאוויר בשיעור של 23% עד 98% משנת 2012. נרשמה עלייה של 15 אחוז בתחמוצת חנקן בשל גידול בהיקף פעילות תחנת הכוח אשכול – שאת פעילותה מבקשת העירייה לצמצם, ואף פעלה בנושא מול משרד הגנ"ס בעקבות בקשת תחנת הכוח להרחיב את פעילותה על אף היותה פועלת בטכנולוגיה ישנה ומזהמת.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי:

"האוויר באזור המגורים באשדוד תקין, אך לצד זאת נמשיך במאבק שלנו להפחתת הזיהום מאזור התעשייה הצפוני כפי שפעלנו בשנים האחרונות. בריאותם של תושבי אשדוד חשובה לנו והנתונים המצביעים על איכות האוויר בתוך העיר מצוינים. לא ניתן לשום גורם מזהם להמשיך בפעולותיו, ונפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לסלק מפגעים ולשפר את איכות האוויר גם באזורי התעשייה לטובת העובדים בהם".

 

 

שרון מרק:

אזור התעשייה באשדוד הוא מוקד זיהום ברמה הלאומית ולא ארפה מהמאבק מול הרשויות והממשלה עד שתושבי אשדוד ינשמו אויר נקי!

הבוקר פורסם דוח מרשם הפליטות לסביבה של המשרד להגנת הסביבה. כמדי שנה המשרד להגנת הסביבה מפרסם את מרשם הפליטות לסביבה של 572 המפעלים הגדולים בישראל. מהנתונים המוצגים בדוח עולה, כי כמות כלל פליטת גזי חממה בישראל בשנת 2022 עלתה בשיעור של 3.5% משנת 2021 והגיעה ל-81.1 מיליון טונות CO2. זהו הנתון הגבוה ביותר של פליטת גזי חממה בישראל מאז שנת 2012.

 

קליק אחד והאפליקציה של אשדוד פור יו אצלכם בנייד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*