אשדוד, מקום שני בהגירה שלילית

אשדוד, מקום שני בהגירה שלילית

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שיחרררו נתון מדאיג מאוד מבחינת העיר אשדוד, למעט ירושלים מובילה אשדוד את נתוני ההגירה השלילית עם מספר מדאיג של 6,147 תושבים שבוחרים לעזווב את אשדוד לעומת 3,645 תושבים חדשים שמגיעים להתגורר בעיר. חשבון פשוט מעמיד את העיר על מינוס 2,052 תושבים שנטשו בשנת 2015 את העיר אשדוד.

המרוויחה העיקרית היא האחות הקטנה מדרום, אשקלון וגן יבנה שנהנית מהגירה חיובית של 1,833 שהתווספו לעיר. גם גן יבנה נהנית מתנופת משפרי דיור מאשדוד שמצליחים בחלק גדול מהמקרים להגיע לבית פרטי במחיר של דירה בבניין. או בתוספת לא משמעותית.

מחירי הדיור הם בטוח אחת הסיבות המשמעותיות למספרים המדאיגים אך נתון נוסף הוא ללא ספק מקורות התעסוקה ורמת השכר בה אשדוד לא יכולה כל כך להתגאות, גם שם המספרים לא מעודדים.

לאן עזבו תושבי העיר אשדוד אתם שואלים?

5,640 מהם עזבו לערים אחרות, בעוד 510 עזבו לישובים כפריים. 1,030 מהם עזבו לעיר השכנה אשקלון ו-690 מהם עזבו לגן יבנה הקרובה. 340 עזבו לתל אביב ו-300 לירושלים, 230 לבני ברק ו-230 נוספים לראשון לציון. 180 עזבו ליבנה, 150 לקריית גת, 160 לרחובות ו-150 לבאר שבע.

נתון חסר שיכול היה מאוד לסייע בניתוח הבעיה הוא תיעוד של הנוטשים ויותר מכך, לדעת את סיבת הנטישה, טיפ לעירייה: במהלך טופס הטיולים אותו מבצעת העירייה לתושב שמתנתק משורותיה יכול לשלב שאלון עם שאלות בסיסיות כגון: סיבת המעבר, הצעות יעול, ולאן בחרו לעזוב…

גם אם הנתונים לא מחמיאים תוכל היחדה האסטרטגית של עיריית אשדוד לנתח את הנתונים ולנסות להבין מה אפשר עוד לעשות כדי לצמצם את המספרים.

בסופו של יום, נתון ההגירה השלילית הוא אחד הנתונים החשובים שעיר יכולה להתגאות בו, או שלא.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*