אשדוד פוגשת אומנות בקניון סי-מול

אשדוד פוגשת אומנות בקניון סי-מול

תערוכה יוצאת דופן של עבודות יצירה בתחום האומנות והאדריכלות, הושקה בשבוע שעבר בקניון סי מול. המוצגים, פרי עבודתם המרשימה של תלמידי בתי הספר היסודיים באשדוד, משקפים את ההיכרות המעמיקה של התלמידים עם העיר אשדוד ובעיקר את אהבתם לעירם. מאחורי הפרויקט: המפקחת לאומנות ואגף אומנות במשרד החינוך, אגף חטיבה צעירה במינהל, מרכז פסגה, בתי הספר היסודיים וקניון סי מול.

למורות ולמדריכות האומנות בבתי הספר היסודיים באשדוד הוצב אתגר לא פשוט. במסגרת חגיגות ה-60 לאשדוד, הן התבקשו להציב תערוכה שתציג ששים שנה של עשייה עירונית המבטאת את תחום האומנות והאדריכלות בעיר. הן כמובן לא נבהלו מהאתגר והתנפלו על המשימה באהבה רבה. במשך שלושה חודשים הן הלהיבו ודרבנו את התלמידים לסייר בעיר, לזהות אתרים חשובים ולבחור מתוכם אתר אחד, אותו יציגו בתערוכה. התוצאה: תערוכה מדהימה ויוצאת דופן הן באיכותה האומנותית והן בתרומתה הייחודית ללמוד על אשדוד ועל קורותיה.

c2

הפרויקט יוצא הדופן שזכה לכותרת "עיר פוגשת אומנות", נולד במרכז פסגה ובאגף חטיבה צעירה של מינהל החינוך. "כאשר מרכזים כוחות ורותמים גופים שונים לשיתוף פעולה פרודוקטיבי, מצליחים לייצר מוצרים ומיזמים ברמה הגבוהה ביותר" אומרים בחינוך ומציינים כדוגמא את מיזם "עיר פוגשת אומנות" שהושק ביום רביעי האחרון בקניון סימול.

הורים, מורים ותלמידים אשר ביקרו בתערוכה וראו את המוצגים לא יכלו לעצור את התלהבותם. אפשר היה לראות שם את כל האתרים והאלמנטים המזוהים עם אשדוד. את כיכר עין השמש והמפרשים, פסלים ואנדרטאות, טיילת הספורט ורצועת החוף, מבנים מיוחדים ואתרים בעיר. השימוש בחומרים היה מגוון ומפתיע מנייר וקרטונים ועד לבדים, אבנים ומתכות. גם כושר היצירתיות היה מרשים והביטוי לכך היה בכל מקצועות האומנות: ציור, פיסול, קולאז'ים, שימוש בבד, צילום ועוד. "כושר היצירה של ילדי העיר היה בהחלט מרשים הן בכוח הדמיון והן בביצוע" אומרים הורים ומורים לאומנות שסיירו בין המוצגים.

c1

להשקת התערוכה קדם טקס לא פחות מרשים בו יכלו נציגי בתי הספר לבטא כישורים נוספים מתחום המחול, השירה והמשחק. השיפוצים הגדולים והעיצוב החדש של קניון הסימול הותיר מרחב גדול שבו ניתן לערוך כנסים, טקסים וחלל לתצוגות. ואכן, הרחבה המרכזית הכילה אורחים רבים שנהנו הן מהמופעים והן מהתצוגה המרשימה.

מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך, הודתה לגב' מיקי בנאי  המפקחת על החינוך לאומנות ולגב' לגב' אילנית אלחלומנהלת פסג"ה אשדוד, למנהלי בתי הספר, מורות ומדריכות לאומנות שעשו עבודה מרשימה וציינה כי מדובר במיזם יוצא דופן באיכותו המעשיר את עולמם של הילדים ומחבר אותם אל העיר אשדוד בשנת ה-60 להיווסדה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*