תו רישיון עסק חדש לעיריית אשדוד

תו רישיון עסק חדש לעיריית אשדוד

רישיון עסק הוא אחד התנאים המחייבים בעל עסק, אלא שלרוב רישיון העסק מונח בתוך קלסר או במגירה או תלוי בתוך החנות במקום לא בולט כך שאינו חשוף לציבור. במחלקת רישוי עסקים חשבו שרישיון עסק הוא מידע שיש להנגישו לציבור ויזמה את הצגתו בצורה בולטת. "אין שקיפות גדולה יותר מסימן זיהוי שבו כל תושב יוכל לראות ולדעת בבירור כי העסק פועל ברישיון" אומרים שם.   

מישל אללי, מנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית אשדוד: "לבד מרישיון העסק הנמצא בתוך החנות, בחרנו לסמן את העסקים בסמל מיוחד כך שכל תושב ידע כי העסק שלפניו פועל כחוק ובידו רישיון עסק בתוקף" אמר וציין כי "סימון העסק בלוגו מיוחד ידרבן את בעלי העסקים להסדיר את ענייניהם ולהבליט את רישיון העסק ברבים".

אשדוד חלוצה גם ביוזמה זו. רשויות לא מעטות ביקרו בעבר באשדוד כדי ללמוד כיצד פועל תחום רישוי העסקים, מהמתקדמים בישראל. היוזמה החדשה, חדשנית וראשונה מסוגה בישראל, נועדה לשפר את השירות לציבור והנגשת מידע חשוב בדרך פשוטה וחד משמעית. "תושבים רוצים לדעת שהם מבצעים את קניותיהם בעסק האוחז באישורים הנדרשים ופועל כחוק" אומר אללי ומוסיף "מאידך, הבלטת העסק באמצעות סמל פשוט וברור, היא דרך מצוינת להגברת התחרות על הסמל ולזרז את בעלי העסקים בהסדרת האישורים הנדרשים".

אתמול החל המבצע וכבר עשרות חנויות במתחם גן העיר ובמתחם הביג פיישין נענו לקריאה וביקשו להדביק בחזית העסק את המדבקה עם הסמל הרשמי המעיד על עסק הפועל ברישיון. באגף הרישוי מציינים כי צוות המחלקה פועל מול בעלי העסקים ומדריך אותם כיצד לנהוג עם היוזמה החדשה. כך לדוגמא, בסעיף מיוחד ברישיון העסק כתוב: "בכפוף לקיום תנאי רישיון זה וכל עוד רישיון העסק בתוקף ותואם את העיסוק בעסק, ניתנת בזאת לבעל הרישיון הרשאה לעשיית שימוש בניירת רשמית של העסק ובכל פרסום מטעמו, בסמליל (לוגו) המופיע מטה". המשמעות היא שבעל עסק יוכל למנף את העסק ע"י שימוש בסמל החדש ופרסומו בתקשורת.

בעירייה מבהירים כי ההרשאה לשימוש בלוגו היא לתקופת הרישיון כפי שמצוין ברישיון העסק, באותה מתכונת של תעודת כשרות המונפקת ע"י המועצה הדתית. "תעודת הכשרות ברורה, פשוטה ובולטת, המציינת באותיות ברורות את תוקפה של ההשגחה. כך גם הסמל שלנו – פשוט, ברור ומגדיר את תוקפו של רישיון העסק" מסכמים ברישוי עסקים.

מבצע חשיפת הסמל החדש (מצ"ב) החל לפני כחודש ימים ואתמול, לראשונה בישראל, הודבק הסמל על החנויות הראשונות בשני מתחמים. היקף העסקים באשדוד הטעונים רישוי עומד על כ-4,000 עסקים ובעירייה מעריכים כי המבצע יכול להסתיים תוך חודש ימים. בעלי העסקים יודעים עם מי לעמוד בקשר על מנת להציג את הסמל בפרסום של בעלי העסק שלהם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*