חריגות בניה ברובעים החרדים

חריגות בניה ברובעים החרדים

חבר האופוזיציה עו״ד נעים שומר שלח השבוע מכתב לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי בנושא חריגות בניה אותם הוא מגדיר כ״השתוללות״ ברובעים החרדים ומבקש להעלות הצבעה דחופה בישיבת המועצה הקרובה.

מצ״ב המכתב אותו שלח עו״ד נעים שומר הטוען לחוסר שיוויון בין האכיפה בין המגזרים החרדיים והחילוניים בעיר:

קיים כלל אוניברסלי הקובע כי כולם שווים בפני החוק. אבל באשדוד כלל זה לא קיים, כי אצלנו באשדוד, החרדים שווים יותר.

לאחרונה פורסם בעיתונות המקומית תחקיר, ממנו עולה כי, כל מי שטורח ומסייר ברובע ז', מגלה כי משתוללת לה חגיגה מטורפת של עסקים הפועלים בתוך דירות וזאת ללא קבלת היתר לשימוש חריג וביצוע עבירות על חוקי התכנון והבניה, חריגות בניה, תוספות בניה ללא היתר, ובניה לא חוקית.

רצ"ב מקבץ תמונות מדגמי של עסקים הפועלים בדירות מגורים ברובע ז'.

כל מי שמעז לבצע עבירת בניה בכל רובע אחר בעיר, למעט רובע ז', הפיקוח העירוני מטפל בו במהירות, ביד קשה וללא סלחנות.

מתברר כי תורת השויון בפני החוק מופעלת באופן סלקטיבי, תוך מתן אתנן פוליטי לחרדים אשר תמכו בהמוניהם בד"ר לסרי בבחירות לעיריה. מדובר באפליה על בסיס פוליטי, תוך קיפוח משווע של בעלי עסקים אחרים.

הסלחנות הזאת הינה בלתי נסבלת וגובלת בשערוריה, כי היקף העסקים הללו גורם נזק כספי של מיליוני שקלים לקופת העיריה ויוצר תחרות בלתי הוגנת בין בעלי עסקים ברובע ז לעומת בעלי עסקים בשאר חלקי העיר. בעלי העסקים הללו לא משלמים ארנונה של עסקים, אלא של דירות מגורים, וע"י כך כל אחד מהם זוכה "לתמריץ" של עשרות אלפי שקלים בשנה.

ביום 9.12.2013 הגשתי שאילתא ביחס לאי אכיפה של עבירות בניה ברובעים החרדים. רצ"ב צילום השאילתא. התשובה לשאילתא הייתה התחמקות ואי מתן תשובה מספקת.

אבקש להעלות להצבעה את הצעת ההחלטה הבאה:

עירית אשדוד תפתח לאלתר במבצע אכיפה נרחב, שוויוני ובלתי מתפשר של חוקי התכנון והבניה ברובע ז' נגד העסקים הפועלים בדירות מגורים, ללא היתר ובחריגה על חוק התכנון והבניה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*