חדר שלווה: צ'ופר חדש לתלמידים

חדר שלווה: צ'ופר חדש לתלמידים

צפרות, דלת ישנה ופסולת חוטי חשמל – מה הקשר?

מסתבר שיש קשר !! אומרת מרב יגר, רכזת חינוך והסברה של איגוד ערים לאיכות סביבה. איפה זה קורה אתם שואלים? אצלנו באשדוד, בבית ספר שז"ר.

בית הספר שז"ר למדעים ואומנויות חרת על דגלו את נושא הקיימות כבר לפני כמה שנים. לפני כשנה החליט צוות בית הספר, בראשות הגב' חגית דהן פנחס,  ובסיוע מינהל החינוך בעיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה והרשת הירוקה, לקחת את התחום צעד אחד קדימה ולהקים בבית הספר מרכז ייחודי במינו בנושא צפרות.

המרכז עוצב כולו ברוח הקיימות ובדגש שימוש חוזר! כסאות ודלתות ישנות הפכו לשולחנות וכסאות למידה יפהפיים. במרכז החדר הוקם עץ ציפורים שנבנה בשימוש חוזר מפסולת חוטי חשמל. אל העץ "הגיעו" ציפורים שעוצבו על ידי התלמידים מעיסת עיתון, לאחר תהליך למידה וחקר מעמיק עם ציפורי ארץ ישראל, בדגש על מינים פולשים ומינים נכחדים. "זו רק ההתחלה" אומרים בבית הספר ומבטיחים כי במקרה זה "השמים הם באמת הגבול".

השבוע, בטקס חגיגי, בהשתתפות כל תלמידי בית הספר, נחנך ונפתח המרכז. גב' חגית דהן פנחס, מנהלת בית הספר, פתחה את הטקס המרגש ואמרה שהמרכז הנקרא חדר שלווה ירוק, יהווה מרכז פעילות בנושא מגוון מינים בכלל וציפורים בפרט. אל החדר יגיעו במהלך השנה הקרובה, קבוצות עבודה וחקר, קבוצות תלמידים שיקבלו צ'ופר, ותלמידי כיתת הצפרות. כמו כן, למרכז יזמנו במהלך השנה הקרובה את ילדי הגנים הסמוכים לבית הספר לפעילויות חווייתיות בנושא צפרות. עוד הוסיפה כי "הקמת החדר התאפשרה הודות לשילוב ידיים ופעילות מאומצת של צוות בית הספר, ובמיוחד של כרמלה בן שבת, חן משה ולידר בן שושן, של קרן קיזלשטיין מאיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה ושל גב' גליה פלג מהרשת הירוקה".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה, הגיעה לפתיחה החגיגית וברכה את כל המשתתפים: "יוזמה זו", ציינה ד"ר רוזן, "הנה היוזמה השלישית הנחנכת ונחשפת בעיר מתוך כעשרים יוזמות חינוכיות בנושא קיימות הנבנות בימים אלו בבתי הספר היסודיים. בניית היוזמות התאפשרה הודות לתמיכה של המשרד להגנת הסביבה והודות לשיתוף פעולה ייחודי המתקיים בעיר כבר שנים רבות בין מינהל החינוך בעיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה. אנו באיגוד מלווים בהתרגשות רבה את התהליך ואין ספק כי יוזמות אלו מהוות כלי חינוכי ייחודי שעתיד לקדם את נושא החינוך לקיימות ולהפוך את אשדוד למובילה בתחום".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*