דויד אסייג: חייבים להילחם במזהמים

דויד אסייג: חייבים להילחם במזהמים

לא לזיהום נחל לכיש!

אסייג מתייחס גם לזיהום נחל לכיש שנמנע הבוקר כשפקחים תפסו זרימה מזהמת לנחל מאחד המפעלים, נחל לכיש הוא אחד מאוצרות הטבע המשמעותיים של העיר אשדוד, פנינת תיירות שצריכה להישמר מכל משמר. שנים של ניסיונות טיהור ומאמצים גדולים של שלל גורמים הביאו את הנחל למצב תקין וסירות כבר שטות בו, מחזק את גורמי האכיפה על עבודת הקודש וקורא לכל המפעלים לקחת חלק פעיל בשימור הנחל.

כאמור, עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה הגישו התנגדות למשרד להגנת הסביבה, למתן היתר פליטה להפעלת תחנת כוח במתקן ההתפלה באשדוד.

הבקשה להפעלת תחנת הכוח נמצאת כעת בשלב בו מוזמן הציבור להגיש הערות לטיוטת היתר הפליטה שפרסם המשרד להגנת הסביבה.

מההתנגדות עולה, כי התחנה עתידה לפעול באמצעות מנועי בעירה פנימיים ולא בטכנולוגיה המיטבית והמקובלת בישראל של טורבינות גז. במקרה שכזה תגרם  פליטה בכמות חסרת תקדים של מזהם מסרטן, פורמלדהיד.

סך הפליטה השנתית של המסרטן פורמלדהיד מכלל המקורות התעשייתיים בארץ בהתאם לדוח המפל"ס של המשרד להגנת הסביבה לשנת  2022 עומד על כ- 19 טון ובאשדוד על כ- 0.2 טון.  סך הפליטה השנתית של תחנת הכוח המתוכננת יעמוד על פי בקשת היזם להיתר פליטה על  40-60 טון בשנה.

כלומר,  תרומת תחנת הכוח שהמשרד להגנת הסביבה שוקל להעניק לה היתר פליטה, לסך הפליטה השנתית של פורמלדהיד, תהיה יותר מכפול סך הפליטה בכל מדינת ישראל ובאזור אשדוד תביא לגידול פי 200 עד 300 לעומת המצב כיום.

העירייה והאיגוד מתקשים להבין מדוע שוקל המשרד, בנסיבות אלו, להיעתר לבקשה,  וסבורים כי היה על המשרד להגנת הסביבה להרים "דגל אדום", ולהימנע כליל מקידום טיוטת היתר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*