אוהב אוכל ורוצה להפוך את זה לקריירה

אוהב אוכל ורוצה להפוך את זה לקריירה

לרובנו יש תחביבים מסוגים שונים. חלקנו אוהבים מכוניות, חלקנו צופים במשחקי כדורגל ויש כאלו שמאוד אוהבים לבשל. רוב האנשים נתקלים במלאכת הבישול במהלך היום יום, אבל מה קורה שהבישול הופך להיות נושא שהוא מעבר לפעולה יום יומית? אם אתם אוהבים לבשל ורוצים להפוך את זה למקצוע, יש כמה אפשרויות שעומדות בפניכם. פתיחת מסעדה, בישול לחברים, בית ספר לבישול וכדומה. כמו בכל מקצוע חדש עומדת השאלה איך ניתן להתחיל ומה היתרונות שעומדים מאחורי בחירה זו? אחת האופציות האפשריות היא הקמה של עסק קייטרינג או שף פרטי. עסק קייטרינג מאפשר לכם להתחיל את דרככם בתחום המזון באופן שאינו דורש מכם שעות סטנדרטיות או לוח זמנים צפויים, ככה שתוכלו לשלב זאת בהתחלה עם עוד מקצוע או עבודה. לרוב, התחלה של עסק מסוג זה הוא יותר קל וזול מהקמה של מסעדה.

טיפים לפותח קייטרינג מתחיל:

  1. בתחילה שכור את כל הציוד שלך ככה שההשקעה הכספית תהיה לפי אירוע. ככל שתרוויח יותר כסף תוכל להשקיע בציוד קבוע ולצבור אותו בשלבים
  2. ניתן להשכיר גם שטח עבודה לפי ימים או שעות ממסעדות או מטבחים וותיקים

כפי שציינו בפסקה הקודמת ישנם מספר יתרונות לעסק קייטרינג על פני הקמה של מסעדה. היתרונות השונים הם:

  1. שעות האירוע גמישות ומשתנות, כך שניתן לתכנן את הזמן בצורה מסודרת יותר ולהתאים אותה לצרכים שלכם.
  2. מספר האורחים ידוע מראש ולכן ניתן להתכונן כלכלית באופן בטוח יותר וגם לחשב את הרווחים הצפויים ולהתנהל בהתאם
  3. קייטרינג בסגנון בופה מאפשר חיסכון באנשי צוות ולכן חוסך לכם גם בהוצאות

בשעה טובה החלטתם לפתוח את העסק שלכם, אך לפני שאתם יוצאים לאירוע הבא יש כמה פעולות שעליכם לעשות לפני כן. כמו כל מיזם עסקי עליכם לצבור את הניסיון ולבצע את הפעולות הנכונות על מנת להצליח. עסק הקייטרינג אינו שונה מבחינה זו. לפני שאתם לוקחים הזמנות של אירועים גדולים יחסית נסו "להתאמן" באירועים קטנים כדוגמאת מפגשים משפחתיים או אירועים חברתיים מצומצמים. עדיף להתנסות קודם בקרב אנשים מוכרים על מנת שתוכלו לקבל משוב ולהשתפר בהתאם. בהקשר זה ישנם עוד מספר פעולות שביכולתכם לעשות על מנת לצבור ניסיון ולשפר את העסק שלכם:

  1. לעבוד עבור קייטרינג אחר
  2. תשומת לב לעיצוב ולסידור באירועים בהם אתה משתתף על מנת להגדיל את הידע שלכם בנושא ואולי להוסיף את זה לשירותים שאתם מציעים
  3. תכנון אירועים קטנים על כל מרכיביהם
  4. לנסות ולעבוד כשף פרטי באירועים קטנים

על מנת לעזור לך לשווק את העסק החדש שלך ולמקסם את המקצועיות שלך נסה לסגל לקייטרינג נושא ורעיון בסיס ובנוסף לכך מקד את התפריט שלך. לפני פתיחת העסק כדי להתמקד בשאלות הבאות: איזה סגנון אוכל תרצה להגיש? לאיזה אוכלוסיה אתה מכוון? כיצד תתמחר את התפריט שלך? האם יש באפשרותך להשיג את כל הציוד שאתה צריך? לאחר שתענה על כל השאלות הנ"ל תוכל לבסס את השיווק והמקצועיות שלך.

עוד החלטות בתחום זה מתייחסות גם לעניין מיקום מקום העבודה העיקרי. במקרים כאלה ניתן להתנהל מהבית הפרטי שלך, לשכור מקום עבודה או להתנהל באופן נייד ולשכור רכב המתאים לצורכי העסק. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, לכן שיקלו בכובד ראש את הצדדים השונים והחליטו בהתאם.

השלב האחרון בפתיחת עסק הקייטרינג הוא השיווק שלו. לאחר שעברת את כל השלבים השונים ושכרת צוות מהימן עליך לקדם את העסק על מנת להביא להזמנות קבועות ולהכנסה ההולכת וגדלה. כיום יש המון אפשרויות של שיווק הזמינות לקהל הרחב על מנת לפרסם את העסק בעלות נמוכה או ללא עלות כלל. בשיווק נסה לבצע את המשימות הבאות:

  1. יצירת לוגו המדגישה את הקונספט של העסק שלך.
  2. יצירה של תפריטים, חוברות, וחומר מודפס אחר על מנת לחלק ללקוחות פוטנציאליים
  3. הקמה של אתר אינטרנט וחשבונות פעילים במדיות חברתיות כדוגמאת פייסבוק ואינסטגרם
  4. הכנה של רשימת אנשי קשר של מפיקים ובעלי אולמות אירועים
  5. פרסום באתרים ובעיתונים המכוונים לקהל היעד שלכם

הקמת עסק היא עניין לא פשוט, אך פעולות בשלבים שציינו והתמדה תוכל להוביל אתכם למטרות ויעדים מצליחים ולהתרחבות עם הזמן. עקבו אחר הפעולות השונות ונסו לראות כיצד אתם מיישמים את כל הנ"ל בעסק העתידי שלכם.

המון בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*