כך תבנו קריירה מבטיחה בתוך מספר חודשים

כך תבנו קריירה מבטיחה בתוך מספר חודשים

שוק העבודה בימינו הוא דבר כל כך גדול, עשיר ומגוון, עד שקל מאוד ללכת בו לאיבוד – באיזה תחום כדאי לי להתמחות? מה כדאי ללכת ללמוד? האם מקצוע זה או אחר יהווה קריירה אטרקטיבית גם בעוד עשר שנים מהיום? שאלות אלו, ועוד שלל שאלות נוספות, מטרידות צעירים וצעירות, ואף אנשים מבוגרים יותר אשר תוהים בנוגע להמשך דרכם התעסוקתית. תהיות אלו נכונות עבורנו האשדודים, כמו גם עבור צעירים מכל רחבי הארץ, פריפריה ומרכז כאחד.

בעוד אין תשובות קסם פשוטות ומוחלטות לשאלות אלו, נציע לכם כאן תחום אחד אפשרי אשר נראה אטרקטיבי ומאפשר לבנות בו קריירה ארוכת טווח ומבטיחה. הנקודה המעניינת ביותר – ניתן להיכנס לתחום ולהתחיל לעבוד ובנות לעצמכם קריירה בתוך מספר חודשים ספורים בלבד. תחום זה הוא שוק ההון ועולם הפיננסים.

מקצועות עיקריים בשוק ההון והפיננסים

בתור התחלה נעשה מעט סדר, על מנת שלא ללכת לאיבוד בין שלל המושגים ותחומי המשנה הקשורים לשוק ההון. שם כללי זה ("שוק ההון") מתייחס למגוון תחומי משנה שונים, החל מעולם המסחר הבורסאי (מסחר בניירות ערך דוגמת מניות, אגרות חוב, סחורות וכו') ועד לתחום הביטוח הפנסיוני ובמובנים מסוימים תחום הביטוח בכללותו.

בין המקצועות המרכזיים והעיקריים בהם ניתן לפתח קריירה אטרקטיבית ולהתחיל לעסוק בתחום בפועל בתוך מספר חודשים ניתן למנות ייעוץ השקעות וניהול תיקי השקעות, ייעוץ פנסיוני ומסחר בורסאי (בתפקיד של ברוקר). בנוסף, אנשים רבים מחליטים כיום לפתח קריירה כסוחרים עצמאיים, כלומר – להתמחות בניתוח השווקים ובאסטרטגיות השקעה שונות במטרה לסחור בכספם שלהם ולהתחיל לצבור הון.

כיצד עולים על אחד המסלולים הללו ומתחילים לפתח קריירה ארוכת טווח בתחום? הצעד הראשוני המומלץ הוא כמובן לימודים מתאימים.

לימודי שוק ההון ומסלולי לימוד בתחומים נלווים

כפי שציינו כבר בכותרת המאמר, אחד המאפיינים האטרקטיביים ביותר של תחומי העיסוק הקשורים לשוק ההון הוא כי לפחות חלק מהמקצועות הללו נגישים מאוד עבור מי שמתעניין בהם, ומאפשרים כניסה לתחום על ידי מסלולי לימודים ייעודיים, הנמשכים בחלק מן המקרים לא יותר מכמה חודשים, ומועברים גם במתכונות "גמישות" של לימודי ערב וכו'.

במסגרת המסלולים הללו ניתן למצוא מסלולים כלליים יותר דוגמת מסלול לימודי שוק ההון למתחילים, הכולל היכרות מעמיקה עם מגוון רחב של נושאים, ומהווה נקודת פתיחה מצוינת לקורס המשך מתקדמים יותר.

בנוסף, ניתן למצוא מספר מסלולי לימודים ייעודיים למקצועות ספציפיים בתחום, דוגמת לימודי ייעוץ השקעות או לימודי ביטוח – מסלולים הכוללים בין השאר הכנה ייעודית למבחנים רשמיים של מוסדות המדינה הרלבנטיים (הרשות לניירות ערך, המפקח על הביטוח במשרד האוצר וכד'), כך שבסיום הקורס נבחנים התלמידים על ידי נציגי המדינה, ומקבלים תעודה רשמית המאפשרת להם להתחיל להתמחות ולעסוק בתחום.

כך, על ידי קורסים מרוכזים בני מספר חודשים ניתן להתחיל לעסוק במקצועות שוק ההון, ייעוץ ההשקעות והביטוח, הן באופן עצמאי (דוגמת סוחרים בורסאיים) והן באופן רשמי לכל דבר ועניין, דוגמת יועצי השקעות או ביטוח המוסמכים מטעם המדינה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*