האם יופר ה״סטטוס קוו״ בשבת?

האם יופר ה״סטטוס קוו״ בשבת?

183 איש נררשמו בדף הפייסבוק של האירוע כמשתתפים, עוד 335 נרשמו כמעונינים לקחת חלק בהפגנת השבת הראשונה באשדוד מזה 60 שנה, בכיוון ההפוך ידענו עשרות ואפילו לאחרונה בעקבות מריבת ה״ביג פאשן״ והמחלוקת על פתיחתו בשבת. אז מה באמת צפוי לנו בשבת, אחרי שכולם קמו על הרגליים וסיקרו בקול גדול את האירוע, האם המשטרה נערכת? האם הרבנים בכוננות? האם מישהו מהנהגת העיר עשה מעשה כדי לדבר עם המארגנים?

ככל הנראה איש לא מאמין ש-518 חילוניים יקומו בשבת בבוקר, ויגיעו לרחוב האדמו״ר מפיטסבורג פינת רבי עקיבא עם בידוריות ומוסיקה קצבית כדי לעמוד כגוש אנושי מול ה״כפיה הדתית״ וההתחרדות שעוברת העיר לטענתם.

בישראל כמו בישראל, באשדוד כמו באשדוד עד שלא קורה, מבחינת כולם לא יקרה. המסלול הנח והמוכר הוא לאלתר, סביר להניח, שמשטרת אשדוד תגיע לפקוח עין, וגם סביר להניח שמספר המקליקים על דף הפייסבוק דמיוני וסביר אף יותר להניח שבמגזר החרדי ישנה כיתת כוננות עם נעלים, מוכנה לתגובה. אך מה יקרה אם האיום המתלקח יתלקח דווקא השבת, בסוף הרי זה יקרה, וברור לכולם שצמד המילים ״סטטוס קוו״ הוא צמד המילים הכי לא ברור שהלקסיקון האשדודי מכיל, אף אחד לא ממש מבין איך הדבר הזה עובד באמת, אין מפת סטטוס קוו שמראה בקווים ברורים מה מותר ומה אסור, העיר הכפילה את עצמה ואף שילשה מאז חתימת אותו הסכם.

אשדוד מעולם לא הצטיינה בלצאת לרחובות וסביר להניח שלא בשבת הקרובה זה ישתנה, אבל, וכאן יש ״אבל״ גדול, במידה וישאר פה וואקום הנהגתי בו כל אחד מהצדדים לא יהיה זה שימצמץ ראשון, החלל יושאר, שלא לומר יופקר לטובת קבוצות קטנות משני צידי הקשת, כשזה יקרה אשדוד תתעורר לסדר יום חדש, חבית אבק השריפה הטמונה מתחת לעיר עדיין דליקה, עדיין נפיצה ומאוד מאוד מסוכנת.

שבת של שלום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*