שמוליק דואק – מדליק אש דווקא… בשבת

שמוליק דואק – מדליק אש דווקא… בשבת

שמוליק דואק, למי שלא מכיר הוא פעיל חברתי ופטריוט מקומי, למרות שלא נולד בעיר, אין עוד הרבה אנשים שהעיר, שמה ותדמיתה חשובים כמו לו. הוא מעצב שיער במקצועו ובעל מספרה ברובע ב׳, המספרה מוגדרת כחברתית ולמעט המחירון החברתי פועל שמוליק בעוד מספר מקומות בעיר בהתנדבות מלאה. הוא גם חילוני שלא מקבל על עצמו את הכפייה הדתית. בשבת האחרונה העלה פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שהרים ללא מעט מתושבי אשדוד ומכריו גבה.

היות ובעיית החרדים/חילוניים באשדוד ידועה כפצצה מתקתקת מוגש הטור של שמוליק כחומר למחשבה, כזווית נוספת להסתכל על תפר הזמן שעוברת העיר אשדוד בדרכה להיות עיר גדולה בה צריכים לחיות 2 הקהילות הכל כך מורכבות יחד.

מצ״ב הטור… לא נגענו:

אף פעם לא חשבתי להדליק אש בפרהסיה ביום שבת.
נכון שהחוק מאפשר לי וזאת לא עבירה. אבל תמיד כונן בי הרצון לכבד אחרים, גם אם הם מיעוט, כל עוד שזה לא דורש ממני ויתור משמעותי או מאמץ.
אף פעם גם לא בישלתי ביום כיפור כדי לא להפיץ ריחות של אוכל לשכנים שצמים. בטח לא לנהוג ברכב, וזאת למרות שאין שום חוק שאוסר את זה.

ואולי דווקא בגלל שאין חוק שאוסר עלי או כופה עלי, אני מרגיש שזאת האחריות שלי לעשות את הדבר הנכון כדי קיים שכנות טובה ודו קיום ביני לבין הסביבה.
אלא שעם הזמן השתרשה לה תפיסה כזאת שקובעת שתמיד זה אנחנו החילונים שצריכים לכבד, ותמיד מאיתנו נדרשת הסובלנות וההבנה לצרכים של המיעוט החרדי.
ככל שמתחשבים בהם יותר, הם עולים לנו על הראש יותר ומותחים עוד ועוד את הגבולות.

הם מנהלים את אורח החיים שלהם בערים שלהם וברובעים שלהם בלי שאף אחד יפריע להם. אבל הם מבקשים לקבוע גם את אורח החיים של החילונים וגם בעיר הכי חילונית כמו תל אביב.
הלילה הם מקיימים את מדורות ל"ג בעומר במירון, אבל הם הצליחו לכפות עלינו החילונים להזיז את המדורות שלנו ליום ראשון ולדחות את חופשת הלימודים ליום שני !

פעם אחת נשמעה ביקורת על ההפרדה באוטובוסים שלהם בין נשים לגברים, ומיד הם זעקו "אל תתערבו לנו. אלה קווי אוטובוס שלנו. זה לא עניינכם". אבל אין להם שום בעיה להתערב בכל מה שלא קשור אליהם, כמו למשל מרכולים שפתוחים בתל אביב בשבת.
האמונה היהודית, הערכית והמוסרית שלי (לא הדתית), "מצווה" עלי לכבד את האמונות של אחרים. אבל כששוב ושוב לא מכבדים את אורח החיים שלי, ורומסים את הזכות שלי לחיות את חיי עפ"י אמונתי, לא נותר בי עוד רצון לכבד את אמונתם של מי שמבקשים להזיק לי ! זה נגמר !
אז שעה לפני צאת השבת המדורה שלי תידלק היום, כמחאה על החלטת השר בנט והרבנות הראשית להזיז לי את ל"ג בעומר. והבוקר בשביל ה"חימום" הדלקתי לי סתם אש קטנה מאחורי הבית, "לחלל" שבת בשביל הכייף ובשביל להפגין את חוסר הכבוד שלי לאלה שנמאס לי לכבד אותם.

זה יהפוך להרגל כל שבת מעכשיו. אני "אחלל" שבת ואדליק אש בפרהסיה כי הרבנות הראשית והשר נפתלי בנט גרמו לי לעשות את זה, בכך שרצו להחליט בשבילי את מה שעוד קודם ידעתי וכיבדתי מרצוני.
זה יהיה יותר אפקטיבי אם כולם ידליקו את המדורות שלהם הערב לפני צאת השבת !
זה יהיה מסר לרבנות ולבנט שהכפייה שלהם היא זאת שגורמת לחילול השבת !

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*