אלפים מפגינים באשדוד על חילול בית הכנסת בערד

אלפים מפגינים באשדוד על חילול בית הכנסת בערד

כצפוי וכמתוכנו הגיעו אלפי בחורי ישיבות לעצרת תפילה שתכלול אמירת פרקי תהלים וקבלת עול מלכות שמים. זאת בעקבות חילול בית הכנסת בערד לפני שבועיים. זהו חלק אקטיבי שבחרה מועצת הרבנים לעשות במס׳ ערים בארץ, בין המחליטים לבצע את המחאה היו סגן ראש עיריית אשדוד מרדכי ליברמןוחברי המועצה מטעם יהדות התורה אפרים וובר ויעקב טסלר.המחאה מתקיימת ברגעים אלו (15:20) בשדרות הרב לוין ברובע ז׳ בעיר.

המשטרה כבר התמקמה ונכון לרגעים אלו לא נרשמו אירועים חריגים. לוקחים חלק במחאה גם האדמו״רים מפיטסבורג, טאלנא, מעליץ, פשיסחה, הרב גרוס, הרב ויזניצר, הרב הורביץ, והרב שיינין, רבה של העיר.

זיו

נאום הרב שיינין – הרב הראשי של אשדוד

״הגמ' מספרת על מלחמת האחים הורקנוס ואריסטובולוס. אחד התבצר בירושלים והאחר צר עליו מבחוץ. והיו הנצורים משלשלים מדי יום קופה מלאה זהב, והצרים מעלים להם שני כבשים לקרבן התמיד. עד שיעץ להם זקן אחד "כל עוד שנמשכת הקרבת התמיד, לא תנצחו", למחרת שלשלו להם קופה של זהב, והעלו להם חזיר.

כיון שהגיע לחצי החומה נעץ צפרניו בחומה, ונזדעזעה ארץ ישראל ת"ק פרסה על ת"ק פרסה. לעומת זאת, במגילת אנטיוכוס מסופר שאנטיוכוס הקריב חזיר על המזבח והזה מדמו על ההיכל. נשאלת השאלה, למה כאשר הקריב אנטיוכוס, חזיר על המזבח עצמו, והזה מדמו על ההיכל, לא נזדעזעה א"י. ואילו כאן, משנעץ צפרניו בחומה החיצונית, נזדעזעה.

אחי ורעי, אותו מעשה, כאשר עושה אותו זר, זה כואב, זה משפיל, אבל זה לא מזעזע את הארץ. כאשר באומן, פורעים גויים מחללים את ציונו של רבי נחמן, זה כואב, זה משפיל, אבל זה לא מזעזע את הארץ. אבל כאשר אחים עושים מעשה של חילול. זה המזעזע את הארץ. את כל הארץ, לא רק את אותה העיר. בכל העולם יש מקומות שלא רוצים לקבל יהודים.

אבל כאשר בארץ ישראל בין אחים, אנו עדים לתופעה מתמשכת של הדרת יהודים חרדים מערים שלימות. זה מזעזע את כל הארץ. ועל כך התכנסנו למחות. אנו קוראים לאחינו שבכל עיר ועיר, ולראשי הערים, לקחת דוגמא מעירנו אשדוד, בה כל חלקי האוכלוסיה מקבלים זה את זה באהבה, בסובלנות ובחיבה, בעידודו של ראש העיר וחבריו. דואג לכל שכבות האוכלוסיה בשווה, בתוכם גם לדתיים ולחרדים.

כמו כן הוא דואג לרווחתם של לומדי התורה בעיר, מתוך הכרה בחשיבות לימדו התורה כשמירה על העיר מכל נזק.״

צילום: דודו חן

 

לפרטים על פסטיבל הבירה הקליקו עכשיו

לפרטים על פסטיבל הבירה הקליקו עכשיו

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*