האם Reway מגיע למבקר המדינה?

האם Reway מגיע למבקר המדינה?

הלן גלבר, חברת מועצת העיר אשדוד קוראת למבקר המדינה: "לחקור את חוקיות ביצוע פרויקט התחבורה הירוקה באשדוד"

*הלן גלבר טוענת שהליך קבלת ההחלטות והביצוע של  נעשו במחטף, ומזהירה מפני אסון תחבורתי. *חושפת אי התאמה מהותי בתוצאות ההצבעה, בין מה שנכתב בפרוטוקול ובין מה שנאמר בהקלטה * חברת המועצה גלבר: "נוצר מיצג שווא כאילו אנו תומכים בתוכנית, בעוד שבפועל, אנו ורוב תושבי אשדוד מתנגדים".

חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, שיגרה השבוע מכתב למבקר המדינה, יוסף שפירא, ודרשה לחקור מדוע פרויקט 'תחבורה ירוקה', שעלותו למשלם המיסים חצי מליארד שקלים, לא הובא מעולם לדיון מעמיק במועצת העיר.

כן מבקשת חברת המועצה לחקור את חוקיות ותקינות הליך קבלת ההחלטות וכן את העובדה שהעיריה לא נערכה מבעוד מועד כדי  למנוע קטסטרופה תחבורתית מן החמורות שידעה אשדוד.

המאבק הציבורי נגד הפגיעה בחיי התושבים צובר תאוצה  ומתרחב לפסים המשפטיים. "אנחנו חייבים לעצור את התוכנית ההזויה הזו בכל מחיר. אין לה שום הצדקה. היא נולדה בחטא ובוצעה בחטא. את המחיר משלמים אזרחי אשדוד", אמרה גלבר.

בהתייעצות עם יועציה המשפטיים, החליטה גלבר לפנות למבקר המדינה, יוסף שפירא.  גלבר מבקשת מהשופט שפירא לחקור שורת  ליקויים חמורים באופן קבלת ההחלטות העיריה בפרויקט התחבורה היקר והשנוי במחלוקת שידעה העיר אשדוד מימיה. "מדובר בפרויקט מגלומני, המבוצע בשיטות מחטף ועורמה.  זאת מבלי שהתאפשר דיון לגופו של המיזם, כמו גם על השלכותיו התעבורתיות החמורות על חיי תושבי העיר. לא ניבחנו ההסתייגויות והחלופות הראוית", כתבה גלבר למבקר.

במכתבה למבקר חושפת חברת מועצת העיר, הלן גלבר, בין השאר, כי גילתה סתירה מהותית בנתוני ההצבעה של ישיבת מועצת עיר שדנה בנושא ב-2012. במכתבה נאמר שבפרוטוקול נכתב כי הצעת ההחלטה אושרה פה אחד, בעוד בהקלטת אותה ישיבה נאמר בפרוש כי ההצעה אושרה על ידי הרוב. "עולה חשש כבד ליצירת מיצג שווא של תמיכה מקיר לקיר במועצת העיר לתוכנית מגלומנית ומיותרת שרוב מוחלט של תושבי אשדוד מתנגדים לה", כתבה גלבר.

עוד הוסיפה כי גם סכום עלות הפרויקט לוט בערפל. בעיריה מדווחים שעלותו חצי מליאירד שקלים  – בעוד ממשרד התחבורה מוסרים שעלותו 291 מליון שקלים, "מי אמור לשלם את ההפרש ומה הם הנתונים המדוייקים? ראש העיריה חייב לתת לנו הסברים על הפרשים אלה", כתבה חברת המועצה.

גלבר ציינה עוד כי בשנת 2011 ובשנת 2012  אשרה מועצת העיר השתתפות בלבד בתחרות 'קול קורא' של משרד התחבורה , כתבה גלבר, "מאז ועד עצם היום הזה לא נערך דיון של ממש בהשלכות התעבורתיות החמורות, בפגיעה בחיי התושבים ובתוצאות הסופיות של התוכנית היקרה הזאת".

לדברי גלבר, בתחילת נובמבר 2016, מסר ראש העיריה יחיאל לסרי הודעה לקונית על התחלת פרויקט תחבורה ירוקה. לטענתה, היא וחבריה לאופוזציה ניסו למחות על דרך קבלת ההחלטות ועל העובדה שעדיין לא קיבלו לידיהם תכנית מפורטת של הפרויקט. אולם, לדבריה, ממלא מקום ראש העיריה, גבי כנפו שניהל בפועל את הישיבה, בחר להשתיק אותם באמצעות סגירת מקרופונים. "זו אינה הפעם הראשונה שמשתיקים אותנו באמצעות סגירת מקרופונים", כתבה גלבר למבקר.

"סתימת פיות לביקורת אודות מנהל לא תקין הם רעה חולה בפוליטיקה בישראל שיש לעקור אותה מן השורש. התנהלות לא תקינה ולא חוקית הביאה לאשדוד שלא ידעה בעיות תחברוה בעבר, מפגע תחבורתי חמור. גם היום נוקט ראש העיריה  בסחבת, ובמקום לשמוע את זעקת התושבים ולקיים דיון דחוף, הוא נמצא עתה בחו"ל בכנס בברצלונה. המצב התעבורתי הנוכחי פוגע בחיי אזרחי העיר וחמור מכך, במקרים גורם לסיכון חיי אדם כשנהגים מבצעים עבירות תנועה חמורות בשל הלחץ התעבורתי. בצר לנו אנו מבקשים את בדיקתך", כתבה גלבר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*