איך לטפל במחסור בדירות באשדוד?

איך לטפל במחסור בדירות באשדוד?

 

נציגי ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה בפגישה שקיימו בשבוע שעבר עם מהנדס העיר אשדוד, אדריכל דורון חזן: "בעקבות הליך "ממשל זמין*" ישנו עיכוב רב בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד דבר המקשה על טיפול במחסור הדירות בעיר".

לדברי ארגון הקבלנים ישנם כמה אפשרויות להגדיל את מלאי הדירות באשדוד: על ידי התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 ופינוי בינוי ומצד שני על ידי בנייה בשטחים חדשים  תוך הקצאת זכויות בנייה מעבר לזכויות הקיימות והגדלת צפיפויות בהתאם ל"הקלות שבס כחלון".

בפגישה בה השתתפו יו"ר ארגון הקבלנים עו"ד ורד זבולון צרפתי, מנכ"ל ארגון הקבלים שלומי בן עזרי וחבר הנהלת הארגון היזם איציק חדד, הם ציינו כי מינהל ההנדסה פועל רבות למען התחדשות עירונית וכעת יש לתת דחיפה  נוספת על ידי שימוש ב"הקלות שבס כחלון" הנוגעת לשטחי בנייה חדשים.

נציגי ארגון הקבלנים בעיר קוראים לחברי הוועדה המקומית לבניין עיר, לקבל את עמדת הגורמים המקצועיים במינהל ההנדסה, לפיה יש להנהיג בעיר את "הקלות שבס-כחלון" להוספת שטחים ולהגדלת צפיפות הבנייה.

לדברי נציגי הקבלנים הוועדה המקומית ומינהל ההנדסה צריכים לקדם למשל הוצאת היתרים במע"ר דרום כדי שניתן יהיה לנייד זכויות בין בניינים במסגרת תוספת "הקלת שבס-כחלון".

החל משנת 2015 על פי "הקלת שבס כחלון" לראשונה מתאפשר ליזם או לקבלן להגיש בקשה לקבלת תוספת של עד 20% בשטח הבנוי של הפרויקט. הקלה חדשה זו, "שבס-כחלון", נכנסה לתוקף כהוראת שעה לארבע שנים בלבד, והיא מאפשרת בפעם הראשונה להגדיל לא רק את מספר הדירות, כי אם גם להגדיל את השטח המותר לבנייה, מהלך שעד כה היה מחייב הגשת תכנית לוועדה המחוזית. כל "הקלות שבס כחלון" נועדו לסייע במאמצי הממשלה להגדלת היצע הדירות ובכולן מתן האישור נמצא בסמכות הוועדה המקומית.

מנכ"ל ארגון הקבלנים שלומי בן עזרי: "במקביל לכל הפעילות הברוכה של מינהל ההנדסה  בתחום ההתחדשות העירונית,  יש לאפשר הגדלת צפיפות בכל פרויקט שניתן תוך אימוץ "תקנות שבס-כחלון". לשם דוגמא, רק במער דרום ניתן להוציא במיידית עשרות יחידות דיור בטווח הקצר וזאת בלא להוסיף על סך היחידות שיאושרו בתב"ע המורכבת הזו.

*מימשל זמין

החל מחודש ינואר 2015 פועל ממשל זמין כיחידה, ברשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה. ממשל זמין מעסיק למעלה מ-250 עובדים בתחומי פיתוח, יישומים, אבטחת מידע, סיסטם, אירוח, תקשורת, זהות דיגיטלית, ניהול פרויקטים, ניהול לקוחות ועוד.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*