2020 – מטפלים ואוכפים את סכנת האופניים החשמליים

2020 – מטפלים ואוכפים את סכנת האופניים החשמליים

שיתוף פעולה יצירתי ויעיל במיוחד נרקם בין 2 הגופים הממונים על מניעה בעיר, 2 גופים שהקשר בינהם בימים שבשיגרה כמעט ולא קיים אך לראשונה נפגשו בשבוע שעבר מנכל״ית הרשות העירונית ״מהות״ הגב׳ סימונה מורלי ומנהל אגף הפיקוח מר ראובן מלכה לפגישה בנושא התפוח האדמה הלוהט שנקרא ״האופניים החשמליים״.

השניים הופתעו לגלות שהם פועלים באותה תופעה אך במישורים שונים לגמרי, הרשות העירונית ״מהות״ פועלת דרך המרכז להורות משמעותית שבנתה מודל ייחודי הפונה אל ההורים המתמודדים ב-3 רמות מול הנערים שכל חלומם הוא הכלי המסוכן שנקרא אופניים או קורקינט חשמליים.

ברמה הראשונה, הרכישה עצמה, איך לעמוד מול הלחצים ומה הגיל המינימלי המותר בחוק, הרמה השנייה, המהירות המותרת והתוספות הבלתי חוקיות של הגבלת המהירות והרמה השלישית השליטה על הנסיעה הבטוחה.

סימונה מורלי, מנכ״לית ״מהות״ (צילום: דודו קקון)

מחלקת הפיקוח עליה ממונה ראובן מלכה פוגש את התוצרים בשטח, את הריפיון של ההורים ואת חוסר המודעות לחוקים הבסיסיים של הרכיבה והסכנות הכרוכות בנסיעה לא בטיחותית.

המפגש בין השניים הוליד שלל פתרונות וארגז כלים יצירתי במיוחד הכולל מענה להורים המתלבטים ואף פיתרון יצירתי להמרת הקנסות שמקבלים הילדים – הפיתרון הנבדק בימים אלה מבחינה משפטית יכלול סדנת הורים חד פעמית שהשתתפות בה תמיר את הקנס לאזהרה (באופן חד פעמי), סדנה שתתן ארגז כלים שלם של התמודדות ההורים מול הלחצים של הנערים.

ראובן מלכה, מנהל אגף הפיקוח (צילום: אבי פלדמן)

סימונה מורלי, מנכ״לית ״מהות״: הביקור בשבעה של הנער ניסים יונתיוב ז״ל הפכה אצלי את הבטן, הבנתי מקרוב את הבעיה ואת הדחיפות למנוע את הקורבן הבא, רק היום נפגע עוד ילד בן 3 מתאונת אופניים חשמליים והמגמה רק מקרבת אותנו חלילה לאסון הבא. אני רוצה בהזדמנות זו להודות מקרב לב לראובן מלכה, מנהל הפיקוח העירוני על ההענות והרצון העז למגר את התופעה, ההסכמה על שנת 2020 כשנת המפנה והפעילות מול ההורים מבורכת. אנו מגבשים תכנית מוסדרת המשלבת את אגף הפיקוח מול מודל ייחודי שפיתחנו אל מול ההורים ואני משוכנעת שפניה למקור הבעיה תשנה את כללי המשחק״.

תמונה ראשית אילוסטרציה: אייקון תקשורת

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*