רטרו גיימינג לא נעלם מהעולם

רטרו גיימינג לא נעלם מהעולם

בשנת 1966 חברה יפנית בשם Sega יצרה את משחק הארקייד הראשון שזכה להצלחה רבה ביפן, ארה"ב ואירופה. למשחק קראו "Periscope" סימולטור צוללות והיה המשחק הראשון שהשתמש במטבעות של רבע דולר למשחק מה שהיווה סטנדרט למכונות שבאו לאחר מכן.

מכונות הארקייד נהיו יותר פופולריות לקראת שנות ה-80 כאשר המשחק  Space Invaders היה המשחק הראשון שהוכתר כ"שובר קופות". תרבות משחקי הווידאו התחילה לצבור תאוצה בזכות ההתפתחות הטכנולוגית של המחשבים ושבבי המיקרו שיכלו לעשות פעולות שלפני כן לא היה ניתן להשיג כגון: חישובים מתמטיים מסובכים לצורכי "אינטליגנציה מלאכותית" ושמירת קבצים גדולים באמצעי אחסון קטנים פיזית.

 

Pac-Man_-_Pac-Man_Collection_(GBA)

 

בשנת 1977 חברת אטארי הוציא את קונסולת המחשק הביתי ה- "Atari 2600" אשר מהווה אבן דרך בעולם הקונסולות הביתיות בזכות היכולת החלפת משחקים דרך קלטות משחק. האטארי 2600 הייתה קונסולת המשחק המצליחה הראשונה בעולם. עם תחילתן של שנות האלפיים משחקי הקונסולות הביתיות השתלטו על המרחב ויותר אנשים התחילו לשחק את אותם המשחקים בסלון הביתי. משחקים שוברי קופות כמו Super Mario Bros, GTA, Call Of Duty ו Final Fantasy גרמו למשחקי לקונסולות המשחק להיות יותר פופולאריות ממשחקי הארקייד.

12744567_1688274678111620_880325020863838961_n

 

כיום תחום הגיימינג גורף מיליוני דולרים בכל העולם אבל היכן ישראל בתמונה?
נפגשתי עם דקל אסולין בעלים של חנות רטרו גיימינג כדי לשמוע יותר על משחקי הוידאו ועל הגיימינג הישראלי.
לחנות של דקל קוראים "Gaming Land" וכשמה, הבית לחובבי הגיימינג. מכונת ארקייד, טלוויזיות CRT,וקונסולות משחק משנות ה-80 ממלאות את המבקרים בתחושה נוסטלגית שאי אפשר לתאר.
"וואו חזרתי 25 שנה אחורה כשראיתי את ה- SEGA הישן" מספר אחד המבקרים. חלק מהמוצרים בחנות הם פריטי אספנות יקרים מאוד ומהווים גרעין משיכה לאספנים מכל הארץ. "מגיעים אלי חבר'ה מכל הארץ! מאילת ועד הקריות, בישראל יש חובבי גיימינג בכל הגילאים שרק תוכל לדמיין" מספר דקל. בשעה וחצי שיצא לי לשבת ולהתבונן במתרחש יצא לי לפגוש חבר'ה עם חולצות בית ספר בגיל 14, צעירים בני 28 ואפילו גברים בעלי משפחה בגיל 40.

 

11856382_1636844079894385_2764832980235570996_o

 

למרות שראיתי בעיניים את המבקרים עדיין לא הצלחתי להבין איך תחום שהוא כל כך לא מוכר לציבור מושך אליו כל כך הרבה לקוחות. "כיום משחקי הוידאו כבר לא מחדשים שום דבר, מנסים לדחוף את הטכנולוגיה עם הגרפיקה המשופרת והאפקטים. זה לא מה שהצרכן מחפש, הגיימרים מחפשים עומק ותמימות. לקחת את השלט ולשחק זה משהו שכמעט ולא קיים היום ולכן הקהל פונה לרטרו גיימינג. בגלל שבקושי יוצאים משחקים חדשים שהם טובים אנשים חוזרים אחורה לקונסולות המשחק הישנות כמו ה- Nintendo SNES. הם נהנים גם ממשחק איכותי, עמוק וכיפי וגם זוכים בהרגשה הנוסטלגית ששווה זהב" ענה דקל.

"מחמם לי את הלב לראות חברה צעירים מגיעים אלי לחנות כדי לשחק במכונת הארקייד שלי או בשביל לקנות משחקים שיצאו כעשור לפני הולדתם. כבעלים של אחת החנויות הרטרו גיימינג הכי מצליחות בארץ אני חייב לציין שזה לא פשוט לנהל עסק שכזה. אני גם דיי בטוח שברגע מסויים התרבות, שגם ככה כל כך לא מוכרת בארץ, תעלם. אנשים שאוספים קונסולות ומשחקים ברגע מסויים ירגישו שבעים. אבל כרגע זה עוד רחוק ועד אז אלוהים גדול!"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*