״ידידים״ טובים באמצע הדרך.

״ידידים״ טובים באמצע הדרך.

יש סיכוי גדול שחלקכם מכירים את ליעד פרץ מפעם בה עזר לכם עם מצבר ריק / חילץ ילד מרכב נעול / שיחרר לכם מעלית / "הקפיץ" לכם תרופה. ואם לא בו, אז אולי נפגשתם באחד מ800 המתנדבים שבארגון "ידידים" סניף אשדוד, אותו ליעד מנהל בחינם, ככה סתם, כי זה עושה לו טוב. אם תשאלו אותו, אצל ליעד זה כבר עניין משפחתי, שלימור אשתו שותפה לו.

"בידידים כל אדם שזקוק לעזרה – יקבל אותה. כל אדם. ללא הבדל דת, גזע ומין. זה הדבר הכי חשוב שצריך להדגיש. אותו התנאי למתנדבים שמסייעים."

פעמיים חזר ליעד על העובדה הזו, וגרם לנו להבין עד כמה יוזמה כזו חייבת שופר, וAshdod4u  מרימה את הכפפה.

מאת: כלילה לוקשינסקי

 

"אליעד ומתנדבים בידידים בעת פעולה"

 

ספר קצת על "ידידים"?

"עמותת ידידים קמה מתוך הבנה שלפעמים קיים מצב שבו אנו ממש זקוקים לעזרה, כמה שיותר דחוף, עזרה ראשונה לא רפואית, ושהעזרה הזו יכולה להגיע מכל אחד מאיתנו".

ליעד לא התחיל בתור מנהל הסניף. העמותה, שכיום מונה למעלה מ40,000 מתנדבים ברחבי הארץ, התחילה באשדוד בתקופת הקורונה עם קומץ אנשים. ליעד נענה לקריאת ההתנדבות שהגיעה אליו, ומאז הוא "מכור".

"זה כמו סם טוב. התחושה שיש לך אחרי שהחלפת למישהו גלגל, שחילצת למישהי ילד מרכב (לפחות פעם בחודש), המבט בעיניים והכרת הטוב, זה משהו שאין לו שום דבר שווה בערך, זה השיא."

 

"אליעד ומתנדבים בידידים בעת פעולה"

 

לליעד ולימור שני בנים, נועם (14) ועידן (10); בבית שלהם לא מדברים על התנדבות, אין ממש צורך. שניהם פעילים ב"ידידים" וזה חלק מהשגרה והאווירה בבית – "גם בבית שגדלתי בו לא דיברו על לתת ולתרום. פשוט עשו. גדלנו ככה כשידענו שמשני הצדדים (אבא ואמא) נותנים, תורמים, עושים בשקט. ככה גם לימור ואני".

ללימור, עורכת דין במקצועה, יש חלק פעיל בעשיה גם כן – מסיוע ברעיונות לשיפור, שימור ואפילו סיוע משפטי למתנדבים אם יש צורך ובמידת האפשר. לא קשה להבין שגם ליעד וגם לימור הם אבא ואמא גם במשפחת ידידים, והם מנהלים מהנשמה מפעל שאין בו רווח מוחשי.

 

ליעד, לימור ושני הבנים, נועם (14) ועידן (10)

 

מה כולל תפקיד של מנהל סניף?

"אני בעצם אחראי על סניף שמאויש נכון להיום בכ-800 אנשים טובים, שמוכנים לבוא ולעזור לכל קריאה שאינה רפואית, לכל מי שזקוק לזה. זה אומר לוודא שמערך הפניות עובד בצורה תקינה, שכל פניה נענית במהירות המירבית ובאופן הטוב ביותר. הרגעים האלה קריטיים למי שזקוק".

ליעד מספר על היעדר כל צבע פוליטי לארגון, ומדגיש שאין סיכוי שתהיה בשום פורום או קבוצה של "ידידים"  התבטאות שאינה למטרת עזרה או סיוע. למעשה, מתנדבי "ידידים" עוברים הכשרות למיומנויות שיזדקקו להם בשטח, והם גם פועלים לפי כללים שנבנו על סמך נסיון בשטח- "יש דברים שמתעדכנים כל הזמן. אפילו אם יש סוג חדש של גלגל שצריך ללמוד להחליף אותו, המתנדבים צריכים להיות תמיד מעודכנים ככוננים."

ליעד הוא מנהל של תזמורת מעשים טובים. אבא, בעל, עסוק ביום-יום ולמרות כל זה יש לו זמן לנהל את הסניף – יש חוליות, יש מי שמצויד בכלי פריצה לרכב אם צריך ועל פי כללים ויש מי שמסייע בחילוץ ממעליות.

"יש לנו הדרכות, כללים והוראות. נתחיל בזה שאנחנו לא עזרה רפואית, זה תפקיד למי שמוכשר. חוץ מזה, יש אצלנו סבבים של הדרכות ועידכונים על איך מסייעים, מה מותר ומה אסור קחי לדוגמא מצב תמים- מישהו זקוק לעזרה בהחלפת גלגל במקום מרכזי, וזה אומר שמי שמחליף את הגלגל צריך לזכור שיש לדעת איך, להקפיד ולוודא שהרכב הורם כהלכה עם הג'ק כדי שלא יפול הרכב חלילה, ואז זו כבר פחות עזרה… צריך לדעת מה עושים ואיך".

 

ויש גם הטבות למצטרפים…

 

ליעד מתאר בפועל משימות שלא פעם כרוכות בלחץ ופחד של מי שזקוק לעזרה. לאחרונה עם הפסקות החשמל המרובות, מתנדבי "ידידים" סייעו גם בחילוצים ממעלית לצד לוחמי האש, בגלל ריבוי מקרים באותה העת וצורך בכח אדם רלוונטי.

דווקא בימים בהם נדמה כי מודגשים ההבדלים בינינו- עמדות פוליטיות, סגנון חיים ובחירות אחרות – עמותת ידידים היא קרן אור לחברה הישראלית בכלל ולאשדוד בפרט, ומהווה מקור של תקווה וסיוע ברגעים הכי לא מתוכננים שישנם.

"אנחנו קולטים מתנדבים תמיד תמיד! יותר מנשמח לגייס עוד מתנדבים, אנשים שיודעים ואיכפת להם ורוצים לתת יד כשצריך, באמצעות אירגון מסודר שהמטרה שלו היא עזרה ראשונה לא רפואית" – אותנו ליעד שכנע.

מערכת אשדוד פו-ריו מעריכה ומוקירה התנדבויות ומפעלים טובים, כאלה שבאים לסייע בענווה ולתת יד כשצריך, ומזמינה אתכם האשדודים והאשדודיות להצטרף למשפחת "ידידים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*