נועה של החסדים

נועה של החסדים

זכרה של נועה ברדה משאיר חותם בעולם יום יום, כל רגע. נועה נולדה לאמיר ותהילה. כשהיתה בת שבוע, נועה נפטרה כתוצאה מסיבוך בבית החולים. את מותה הטראגי הפכו הוריה וחבריהם למפעל של מעשים טובים. אביעד תורג'מן, השותף של אמיר ותהילה בגמ"ח, מספר על מה שמעסיק אותו בין העבודה לבית, ועל ישראל השלישית שאפשר להכיר רק ביום-יום, לא בטלוויזיה.

מאת: כלילה לוקשינסקי

אביעד תורג'מן, בן 33, נשוי לעינבר ואבא לאדל, אלה ולביא-מיכאל. מבחינתו גם בעבודה שלו, מנהל אירועים בטרויה, יש הנאה גדולה מלדאוג לצרכיהם של חתן וכלה מההתחלה ועד לסוף הטוב, כי כיף לראות אדם מחוייך.

כשהבת של חבריו הטובים אמיר ותהילה ברדה, נפטרה בגיל שבוע מסיבוך בבית החולים, הוריה רצו לתעל את הצער הרב של אובדנה של נועה למעשים טובים. אביעד, לא היסס לרגע להושיט יד לזוג, ונרתם באהבה להקים גמ"ח (גמילות חסדים); מקום שיהיה בית-עזר לכל מי שזקוק למה שאין ביכולתו להשיג- ממזון, סיוע בציוד לתינוקות, חתונה ומה שנלווה לה, ועד לכל מה שרק ניתן לרתום אליו עזרה; סוג של משרד תיווך בין מי שצריך – למי שרוצה לתת. כיום הם מגייסים את מי שרק רוצה, בלי תנאי קבלה.

"נכנסו כשותפים במיזם הזה, ומבחינתי הגמ"ח הוא מקום עבודה לכל דבר. הגמ"ח שלנו, חסדי נועה, הוא משהו שהגיע מההבנה שהגיע הזמן לעשות טוב. אין שום סיבה שלא ניתן ממה שיש כשלמישהו אין, רק לעשות טוב, איפה שאפשר".

 

עושים שמח בפורים – צילום באדיבות אבי פלדמן

 

גמ"ח זה דבר כללי וגדול, איך מטפלים באירגון חסד לענות לכל כך הרבה צרכים?

"אמיר תהילה ואני מנהלים יחד את הגמ"ח, בסיוע אנשי עמותה, במיוחד חברי המשפחה של תהילה, ויש פעילים שאנחנו מגייסים תמיד. אנחנו מאורגנים ומסודרים כדי להיות יעילים ולסייע למי שניתן ולמי שצריך."

אייך מגייסים פעילים למטרה ללא רווח?

"האמת? זה מצחיק. אנחנו מפרסמים בקטנה, ויש הרתמות מטורפת. אין ימנים, אין שמאלנים, אין גילאים ואין כלום. יש התמסרות טוטאלית של מי שבא. יש מי שנותן יד, יש מי שמעניק סיוע חומרי, הכל עובד. אצלנו אין מחלוקת בעם, יש אחדות אחת לסייע. הכל בצד, אין קרע."

 

״"לב טוב, צניעות ואהבת חינם״ – זהבה עזרן

 

למי כדאי להתנדב?

"לכל מי שחושב שיעשה לו טוב לתת ולעזור. העמותה מקבלת הכל ממי שיכול כדי לתת הכל למי שצריך."

איך הבית מקבל מפעל כזה?

"אישתי חיה איתי את זה. מבחינתה הנתינה והעזרה זה משהו מבורך, שמקבל מאה אחוז תמיכה ממנה. אנחנו נותנים ומקבלים ללב הרבה יותר, וזה ערך שלנו בבית. "

במהלך הראיון אביעד עסוק בהתנהלות השוטפת שלו בעבודה, וכשהוא מניח את הטלפון אני מבינה שהוא דיבר עם מישהו שקשור לגמ"ח –"לי חשוב שאני לא אהיה בפוקוס של הכתבה הזאת. את יודעת כמה אנשים זמינים לכל דבר בכל שעה רק כדי לעזור? שתביני שבלי רצון טוב, אין גמ"ח".

 

פעילות גמ״ח עניפה

 

מה מאפיין את האנשים האלה שעוזרים?

"לב טוב, צניעות ואהבת חינם. אני אתן לך דוגמא, ואני שמח לתת! ככה מתנדבים יקבלו את הפירגון שמגיע להם על מעשה טוב, בזה שהם יהיו דוגמאות טובות: זהבה עזרן, שעובדת איתי וגם שותפה לעשיה בגמ"ח 15 שנים בלי קשר, וכשהיא שומעת על מישהו שזקוק למשהו- מבחינתה זה נעשה ונשמע. עוצרים הכל, מוצאים פיתרון ויתהפך העולם – הבן אדם לא ישאר בלי פתרון של חסד. כמו שמדברים על חבר ותיק לעבודה, אז עם זהבה זה למטרות חסד.

 

אורלי אזולאי תהילה ואמיר ברדה, אפרת לוי ואביעד

 

מתנאל ודוידי לוי, שני ספרים שנמצאים כל הזמן בזמינות לעזרה בגמ"ח ואיפה שצריך; שי אסייג הצלם, מחובר תמיד ויד מושטת אם הוא רק שומע שצריך; אורלי אזולאי, מעצבת מטבחים שלשמח חולים באסותא זה שמחה אצלה; דולב קרוצ'י השף, קארין לוי ואפרת לוי שהם בצוות המנהל, שזה אומר הכל מהכל; אבי פלדמן שחיבר בינינו לבית הספר מגן הלב, שם הוא עושה איתנו פעילויות, ונרתם ויוזם ומתנדב למה ומתי שרק אפשר, אורי רגב, חבר ילדות, שהאצבע שלו תמיד על הדופק ואצלו נתינה זה בדם, אביחי בנגוזי שנרתם אפילו עם מגנטים אם צריך, וריקי דלל שתרמה שמלות בתקופה הקשה של הקורונה ומסייעת בשוטף איפה שאפשר, כי היא רוצה לתת. משה לוי קבלן שיפוצים, שפשוט עושה הכל, למי שצריך דרכנו ובלי לשאול שאלות. חשוב לי להזכיר כמה שיותר כי האנשים האלה נותנים ועוזרים כי צריך. הם לא ירצו תמונות כי לא בשביל זה הם נותנים יד. יש לי עוד הרבה, לא יהיה לך מקום…".

אין כמעט תמונות של המתנדבים בגמ"ח, אין גם צילומים שמתעדים אנשים כמעט בכלל, רק צילומים של משלוחים מוכנים ותמונות של מה שמחולק ונמסר באהבה. העשייה בגמ"ח חסדי נועה מקבלת תהודה מפה לאוזן, ויש בה כאילו הסכמה שזה פרסום יותר טוב מכל דבר אחר. בכלל, מאד קל להתחבר ברמה האישית בשיח גם עם אביעד, מספיק שמעלים איתו נושא שיחה שקשור בלתת/לסייע/לארגן בהתנדבות, והוא כבר בעניין.

 

להתנדב מהלב, זה הסוד

 

מה על הפרק לעמותה בימים אלה?

"אני מצפה מכולם לבוא – לתת יד. בפסח אנחנו מחלקים 650 סלי מזון לתושבי אשדוד. בואו לעזור, לחלק ולתת יד! צריך מתנדבים לחלוקה, לסדר, מה שרק אפשר. אנחנו גם מארגנים מתנפחים והפעלות לילדים, מה שאפשר ומה שניתן. אנחנו מממנים, נותנים, תורמים, אני עצמי משקיע כי מבחינתי יש השקעות שהן …"

אביעד מדבר עם הרבה התלהבות, וראיה שבהתחלה נראית נאיבית בכך שהיא מציירת עולם ורוד ואחר, של אנשים שנותנים למקום בו הם נוכחים.

איך היית רוצה לסכם כתבה כזו?

"אפשר לראות כל יום את ישראל שרואים ושומעים בכל כלי התקשורת, שזה בסדר, זו גם מציאות, ואפשר לראות את ישראל האחרת שמסתובבת סביב איכפתיות ונתינה לשם נתינה. אני נרתמתי לחסדים בזכות משפחת ברדה ולוי, קיבלתי זכות להיות שותף למפעל של נתינה. אני ממליץ לכל אחד שרוצה לנשום אוויר נקי, לבוא ולתת יד, ולהרגיש איך זה לדעת שבזכותך- ילד או אמא או סבא יחייכו שאיכפת מהם. יש אנשים טובים, הם במקומות הטובים, ולפרגן להם עושה טוב כמו לתת. בואו לתת!"

 

עמותת "חסדי נעה" תחלק 650 סלי מזון למשפחות מאשדוד שבאמת זקוקות לזה לחג הפסח.

ניתן להעביר תרומות בbit למספר- 050-3438037

כמו כן ניתן להעביר לחשבון הבנק של העמותה:

  • בנק לאומי (10)
  • סניף 932
  • מספר חשבון: 454302/43
  • על שם "עמותת חסדי נעה( ע"ר)"
  • או להעביר תרומה רגילה במזומן או מצרכים.

רוצים להתנדב לגמ"ח "חסדי נועה"?

מי שרוצה לבוא השנה להתנדב יכול לבוא ב29.3 יום רביעי החל משעה 17:00 בחניייה של מתנ"ס רובע ט'. הפנינג פסח התנדבותי של עמותת חסדי נעה- אריזה וחלוקה של 650 סלי מזון, יש פיצות, שתייה, מתנפחים לילדים מוזיקה ועוד…

 

בתמונה הראשית: אורלי אזולאי תהילה ואמיר ברדה, אפרת לוי ואביעד

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*