תחזית לסוף השבוע: מזג אויר סוער!!!

תחזית לסוף השבוע: מזג אויר סוער!!!

תחזית מזג האוויר לסוף שבוע הקרוב צופה סערת גשמים, החל מיום שישי אחר הצהריים. שיא הסערה בחצות שבין שישי לשבת. המערכת החורפית הצפויה תהיה בעוצמות משתנות והיא תימשך כמה ימים. על הציבור לנהוג בזהירות, לעקוב אחר דיווחים ולהיערך לקראת הסערה.

תחזיות מזג האוויר לסוף השבוע הקרוב מעריכה כי אנו נכנסים לסערת גשמים נוספת, כדוגמת הסערה שפקדה אותנו לאחרונה. מדובר במערכת חורפית שתאופיין בירידה משמעותית בטמפרטורות, רוחות ערות ומשקעים בכמות גדולה, אשר תימשך כמה ימים – החל מיום שישי אחר הצהריים ועד ליום שלישי, בקירוב.

"מדובר במערכת מתמשכת ורציפה שתתנהל ברמות עוצמה שונות ותימשך כמה ימים ברציפות" מעריכים בעירייה וכבר החלו בפעילות הנדרשת על מנת לאפשר תפקוד אופטימאלי בתנאים הסוערים הצפויים. מסבב הגשמים האחרון, שהיה מפתיע בעוצמתו והגיע לכמות משקעים של 56 מ"מ גשם תוך שעות בודדות, למדו בעירייה כי יש להגביר את צוותי הכוננות במוקדים בעלי פוטנציאל לסגירת צירים, ולוודא את ניקיונם של רשתות הניקוז ושל הנקזים.

בישיבה שכינס מנכ"ל העירייה בלשכתו, מיד לאחר מטח הגשמים האחרון, הודגש כי עיקר הבעיה נובעת מסתימת הנקזים. "שקיות אשפה, מגבונים, פסולת וגיזום הסותמים את רשתות הניקוד וזרימת מי הגשם, גורמים לסתימת הנקזים ולהצפה" נאמר, תוך ציון העובדה כי מדובר במשקעי גשם נדירים שירדו בתוך שעות בודדות.

"בראש ובראשונה, המדיניות העירונית היא לדאוג לשלום הציבור ולהבטיח שירותי סיוע מיידיים למי שנקלע למצוקה" אומרים במינהל התפעול ומציינים כי "לצורך כך ועל מנת לאפשר התנהלות אופטימאלית גם בתנאי מזג אוויר סוערים, אנו נערכים לתת מענה לתשתיות פיזיות באמצעות מערך כוננות וציוד מתאים". מערך זה יכלול כאמור צוותים מתוגברים, הצבת עובדים בזמינות מיידית, תגבור עובדים במוקד, העמדת טרקטור וניידות בכוננות, מחסומים ועגלת תאורה והכנות במוסדות חינוך.

להלן הנחיות העירייה לציבור התושבים, אשר נשלחו כבר בראשית עונת החורף:

–          גיזום עצים, ניקוי מרזבים ופתחי ניקוז.

–          קשירת דודי שמש, פרגולות.

–          זיפות גגות ובדיקת נזילות (במיוחד במקומות של צנרת חשמל).

–          בדיקת חלונות אטומים.

–          בדיקת מערכת מיזוג/חימום או תנורים לשמור על טמפרטורת הבית.

–          בדיקת ניקוז בחניית הבית.

–          הצטיידות בתאורת חירום.

–          הצטיידות בתרופות חיוניות.

–          הכנת הרכב לחורף ונהיגה נכונה.

–          זהירות מסכנת החלקה (גם להולכי רגל).

–          דיווח על תקלות או סכנות במרחב הציבורי (מוקד 106).

–          מומלץ: להתחסן נגד שפעת.

"שמירה על השגרה בכל מזג אוויר" הוא העיקרון המנחה את העירייה ומכאן גם הבקשה לפיה "אם כל אחד יעשה את המוטל עליו בתחום שבאחריותו וידווח על התקלות כמתבקש, יהיה לכולנו חורף קל ומבורך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*