תוכנית הדרכה חדשה של מד"א

תוכנית הדרכה חדשה של מד"א

תוכנית הדרכה חדשה של מד"א בשילוב הצלב האדום תכשיר את החובשים הפאראמדיקים של מד"א בהענקת סיוע נפשי ראשוני למטופלים.

כחלק מפרויקט DRIVER של האיחוד האירופי סיימו לאחרונה 38 עובדי ומתנדבי מד"א את המחזור הראשון של תוכנית ההדרכה החדשה.

פעמיים רבות , מתמודדים הפאראמדיקים והחובשים של מגן דוד אדום עם מטופלים ובני משפחותיהם הסובלים מחרדה או טראומה עקב חווית אבדן או שכול.

על מנת להתמודד עם המצבים הללו, נפתח לאחרונה במד"א קורס מיוחד ראשון מסוגו בישראל המבוסס על תכני מרכז התמיכה הנפשית הבינלאומי של הצלב האדום ומותאם בתכניו על ידי אנשי מד"א לתרבות הישראלית המיועד להכשיר את המשתתפים להתמודדות עם מצבים בהם יש צורך בעזרה ראשונה נפשית.

הקורס עצמו הוא חלק מפרויקט DRIVER של האיחוד האירופי בו שותף גם מד"א ומטרתו לבנות ארגז כלים נרחב לניהול מצבי משבר. במסגרת התוכנית הוכשרו 3 מדריכים בכירים ממד"א במטה המרכז והתמיכה הנפשית הבינ"ל של הצלב האדום בדנמרק במטרה להעביר את תכני הקורס לעובדי ומתנדבי מד"א בישראל.

לאחרונה סיימו את הקורס הראשון 38 עובדים ומתנדבים מכלל מרחבי מד"א ובמהלכו הועברו מושגי היסוד בעזרה ראשונה נפשית וטכניקות ההדרכה השונות בהן ייעשה שימוש בהכשרות לאנשי הצוות. מסיימי הקורס יעבירו את הידע שצברו במהלכו ליתר אני הצוות במרחבי מד"א השונים והוא ישולב בהדרגה בהכשרות של אנשי הצוות.

הרעיון שעומד ביסודו של הקורס הוא לתת מענה מידי לאנשים שחווים אירוע אסון ולדעת להבחין מהי תגובה נורמלית למצבים לא נורמאליים כגון תאונת דרכים או רעידת אדמה. כך לדוגמא אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים עשוי לחוות תחושות של אי נוחות וחשש מנהיגה בימים הראשונים לאחר האירוע וחניכי הקורס ילמדו כיצד להבחין בין בתגובה נורמלית לבין חשש הנמשך זמן רב יותר והופך את התגובה לחריגה ודורשת הפנייה לפסיכולוג או מומחה אחר.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל אנו פועלים ללא לאות על מנת לפתח את שיטות הטיפול של הארגון לרווחתם של תושבי מדינת ישראל. ההכשרה החדשה שתועבר בסופו של דבר לכלל עובדי ומתנדבי הארגון תאפשר לנו לסייע לציבור להתמודד גם עם טראומה נפשית המתרחשת פעמים רבות במקביל לטראומה הפיזית ובכך למנוע טראומה ארוכת טווח בקרב נפגעים כך לדוגמא במקרים של אסון לאומי כגון רעידת אדמה בה צפויים להיות מילונים של אזרחים ברמות שונות של חרדה וישנה חשיבות עצומה ליכולת שלנו במד"א לעזור להם להתגבר במהירת על הטראומה על מנת למנוע השלכות ארוכות טווח של הטראומה שחוו."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*