שירת הבקשות בנוסח גאורגי

שירת הבקשות בנוסח גאורגי

שירת הבקשות מגיעה לראשונה לבית הכנסת של קהילת יהודי גיאורגיה "זכרון אברהם". לראשונה תארח קהילת יהודי גיאורגיה באשדוד את שירת הבקשות בבית הכנסת "זכרון אברהם" ברחוב נחל קדרון 15 ברובע י"א

רב התרבותיות בעיר אשדוד וקיומן של כ- 99 קהילות שונות תבוא לידי ביטוי ייחודי בערב שבת הקרוב, כאשר תשולב התרבות הגיאורגית ותישזר יחד עם הפיוט המרוקאי המסורתי בקיום ערב מיוחד של שירת הבקשות שיתקיים ביום שישי הקרוב.

יובילו את שירת הבקשות בערב שבת פרשת "בא" בשעה 21.00 הפייטנים אברהם אבי אדרי ואבי אפנג'ר, ואנסמבל של 30 פייטנים מהמרכז לפיוט ושירה במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומר משה בוטרשווילי המשנה לראש העיר.

אברהם אדרי אמר: "למרות השוני בין הקהילה המרוקאית לגיאורגית, עדיין יש הרבה דמיון בין הקהילות השונות והם מאוד אוהבים ומכבדים את השירה והתפילה המרוקאית. בדרך כלל אנחנו מבקרים בבתי כנסת שונים והמרכז לפיוט ושירה הוזמן על ידי הקהילה הגיאורגית וזה אינו דבר זר וכמובן שאנו שמחים ונרגשים לקראת ערב שבת הקרוב. בפרשה שתדובר יש שיר מאוד מוכר ששרים בדרך כלל בתפילת ראש השנה וכן נשיר פיוטים שיש בהם ערגה לירושלים. יהיה מעניין ללא ספק".

גאו

בית הכנסת וככלל הקהילה הגיאורגית הגדולה והמגובשת בעיר ידועה בהכנסת האורחים החמה והלבבית. מר משה בוטרשווילי אמר: "אנחנו מאוד שמחים לארח את שירת הבקשות וכמובן שאת הפייטנים וכבוד ראש העיר יחיאל לסרי ומר מוטי מלכא מנכ"ל המשכן ולשלב בין התרבויות השונות. רב התרבותיות בעיר אשדוד אינה רק סיסמה אלא הרבה יותר מזה- השילוב בין התרבויות השונות יוצר חיבורים מרגשים ואני מזמין את כל תושבי העיר לבוא ולקחת חלקת בערב המיוחד הזה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*